نرم افزار مستقل Nvidia رونمایی شد؛ همان چیزی که گیمرهای پی‌سی منتظرش بودند

پنج‌شنبه ۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
برنامه‌ی جدید انویدیا نسخه‌ی بتا با امکانات کنترل پنل و GeForce Experience یکجا
انویدیا دو نرم‌افزار GeForce Experience و Control Panel را با اپلیکیشن مستقل و جدید Nvidia جایگزین کرد.
تبلیغات

خانواده‌ی نرم‌افزارهای دسکتاپ انویدیا نظم مشخصی ندارند. کنترل پنل انویدیا تنظیمات اصلی نمایشگر را کنترل می‌کند و برنامه‌ی GeForce Experience به‌روزرسانی‌های درایور و بهینه‌سازی خودکار تنظیمات بازی را انجام می‌دهد و برای دانلود آپدیت‌ها به ورود به حساب‌ کاربری انویدیا نیاز دارد.

برنامه‌ی جدید انویدیا که هنوز در مرحله‌ی بتا است، کنترل پنل و GeForce Experience را با دیگر برنامه‌ها و ویژگی‌ها یکی می‌کند و نیازی به لاگین‌شدن در حساب‌کاربری برای دانلود به‌روزرسانی ندارد.

بخش جدیدی در نرم‌افزار Nvidia که به واحد پردازش گرافیکی ارتباط دارد، تنظیمات بهینه‌سازی بازی‌ها در GeForce Experience و کنترل پنل را ادغام می‌کند. اکنون می‌توان تنظیمات بازی و تنظیمات درایور را یکجا تغییر داد.

مرکز کنترل واحد پردازش گرافیکی در برنامه‌ی جدید انویدیا

تمام ویژگی‌های کنترل پنل که جدا بودند در این برنامه‌ی جدید ادغام می‌شوند، از جمله تنظیمات نمایش محتوا و ویدئو. ویژگی اورکلاک پردازنده‌ی گرافیکی نیز اضافه می‌شود. برخی ویژگی‌ها مانند ارتباط با ایکس و توییچ و اشتراک‌گذاری محتوا در فیسبوک و یوتیوب حذف شده‌اند.

پنجره‌ی عملکرد GeForce Experience در برنامه‌ی جدید بتا انویدیا

پنجره‌ی عملکرد GeForce Experience نیز تغییر کرده است و اکنون ردیابی معیارهای مختلف رندر، تأخیر یک بازی و تأخیر کلی کامپیوتر شخصی را ارائه می‌دهد. همچنین می‌توان گزینه‌های مورد نظر برای نشان‌دادن روی صفحه را شخصی‌سازی کرد.

کاربران می‌توانند ازطریق اپلیکیشن Nvidia به سرویس‌های مختلفی مثل Nvidia Broadcast و Nvidia Omniverse و GeForce Now دسترسی پیدا کنند.

اگر سیستم شما کارت گرافیک انویدیا سری RTX دارد، می‌توانید با فیلترهای هوش مصنوعی Nvidia Freestyle نظیر RTX Dynamic Vibrance برای بهینه‌سازی عملکرد بازی‌ها اقدام کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات