درخواست متا و مایکروسافت از اروپا: جلو قوانین جدید اپل را بگیرید!

چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۰
مطالعه 1 دقیقه
تیم کوک / Tom Cook مدیرعامل اپل با کاپشن صبح زود خوشحال
متا و مایکروسافت از اتحادیه‌ی اروپا می‌خواهند که از اعمال‌ قوانین جدید اپ استور اپل جلوگیری کند.
تبلیغات

قوانین جدید اپ استور اپل انتقادهای بسیاری را به‌دنبال داشته است. این شرایط از‌نظر فنی مطابق با قانون ضد‌انحصار DMA است؛ اما اهداف آن را تا حد زیادی دور می‌زند. متا و مایکروسافت اکنون از اتحادیه‌ی اروپا خواسته‌اند که شرایط جدید اپل را به‌دلیل دشوار و بازدارنده بودن رد کند.

در سیستم‌عامل iOS 17.4 اپل تغییراتی را ارائه کرد که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا برنامه‌های خود را خارج از اپ استور گوشی آیفون منتشر کنند و اگر مایل باشند در اپ استور بمانند، باید شرایطی را قبول کنند. شرایط تحمیلی آن‌قدر سخت است که قبول آن مانع کسب درآمد بیشتر توسعه‌دهندگان در خارج از اپ استور می‌شود.

شرایط اپل دریافت ۲۷ درصد کمیسیون از خریدهای درون‌برنامه‌ای خارج از اپ استور و شرایط جایگزین برای توسعه دهندگان اروپایی شامل ۰٫۵۰ یورو برای هر نصب در سال است که برای بسیاری از برنامه‌ها، به‌ویژه برنامه‌های رایگان، غیر‌عملی است.

اتحادیه‌ی اروپا گفته که در حال بررسی این موضوع است و اگر رویکرد اپل را نامناسب بیابد، آماده است اقدامی قوی انجام دهد.

به‌گزارش فایننشال تایمز، متا و مایکروسافت اقدام اپل را اشتباه و در تضاد با مقررات اتحادیه‌ی اروپا دانستند. این دو شرکت از اتحادیه‌ی اروپا خواستند شرایط اپل را رد کند تا این شرکت پیشنهاد بهتری را برای توسعه‌دهندگان ارائه دهد.

اتحادیه‌ی اروپا می‌تواند جریمه‌های هنگفتی را علیه اپل برای رعایت‌نکردن قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه‌ی اروپا وضع کند؛ اما محتمل‌ترین نتیجه این است که به‌طور رسمی شرایط را رد و از شرکت کوپرتینویی درخواست پیشنهادهای جدید ‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات