حمله مایکروسافت به اپل: قوانین اپ استور «گامی در مسیر اشتباه» هستند

سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲
مطالعه 2 دقیقه
تیم کوک / Tim Cook در داخل لوگو اپل Apple
مایکروسافت با انتقاد از اپل، سیاست‌های جدید این شرکت را گامی در جهت اشتباه خواند.
تبلیغات

اپل پس از اعمال تغییرات در سیاست‌های خود در پی قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه‌ی اروپا (DMA) با موجی از انتقادات از سوی توسعه‌دهندگان و همینطور تیم سویینی، مدیرعامل اپیک گیمز، مواجه شد و حالا مایکروسافت تغییرات سیاست اپ استور را «گامی در مسیر اشتباه» خوانده است.

توسعه‌دهندگان با قانون جدید Core Technology Fee اپل یا CTF باید به ازای نصب اپلیکیشن‌ها به اپل پول بدهند که شامل کارمزد ۵۴ سنتی (۰٫۵ یورویی) برای نصب سالانه‌ی اپلیکیشن‌ها است و صرفاً زمانی اعمال می‌شود که تعداد نصب سالانه‌ی اپلیکیشن در بازار اروپا از یک میلیون عبور کند.

اپل همچنین از اپلیکیشن‌هایی که از سیستم‌های پرداخت خارجی استفاده می‌کنند کارمزد ۱۷ درصدی دریافت می‌کند.

سارا باند، رئیس تیم ایکس‌باکس، با انتشار پستی در X می‌گوید: «سیاست جدید اپل گامی در جهت اشتباه است. امیدواریم که آن‌ها به بازخوردهای طرح پیشنهادی خود گوش دهند و برای آینده‌ای فراگیرتر برای همه تلاش کنند.»

مایکروسافت در نظر دارد فروشگاه نرم‌افزاری موبایل ایکس باکس را در سال جاری میلادی راه‌اندازی کند. این فروشگاهِ مخصوصِ بازی، با فروشگاه‌های نرم‌افزاری اپل و گوگل رقابت خواهد کرد.

فیل اسپنسر، مدیرعامل بخش گیمینگ و کنسول ایکس باکس مایکروسافت، پیش‌تر در مورد پتانسیل فروشگاه موبایل ایکس باکس صحبت کرده بود و از قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه‌ی اروپا به‌عنوان یک فرصت بزرگ برای مایکروسافت یاد کرد.

کمیسیون اروپا می‌گوید زمانی که مقررات جدید به‌صورت رسمی در ماه مارس (اسفند و فروردین) اجرایی شوند، پاسخی به تغییرات اپل خواهند داد و می‌گوید که اگر راه‌حل‌های پیشنهادی اپل به اندازه‌ی کافی خوب نباشند، اقدامی قوی انجام می‌دهد.

اظهارات مایکروسافت علیه اپل می‌تواند برای اپلیکیشن بومی سرویس Xbox Cloud Gaming در iOS دردسرساز شود. توسعه‌دهندگان می‌توانند برنامه‌ای واحد با قابلیت استریم بازی‌های ابری در اپ‌ استور منتشر کنند تا کاربران گوشی آیفون از آن بهره ببرند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات