دسته‌بندی ویدیو براساس رنگ؛ قابلیت عجیب یوتیوب وارد فاز آزمایشی شد

یک‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۳
مطالعه 1 دقیقه
نماد یوتیوب
گوگل روی قابلیتی عجیب برای یوتیوب کار می‌کند که انواع ویدئو را براساس رنگ دسته‌بندی خواهد کرد.
تبلیغات

یوتیوب در حال آزمایش روشی نسبتاً عجیب برای نمایش و مرتب‌سازی ویدئوها براساس رنگ آن‌ها است. قابلیت جدید ابتدا در اپلیکیشن یوتیوبِ اندروید مشاهده شده است و به کاربر پیشنهاد می‌دهد یک فید از ویدئوها براساس رنگ ایجاد کند.

طبق گزارشی از 9to5Google، گزینه‌های پیشنهادی رنگ‌‌های قرمز، سبز و آبی (RGB) است. با انتخاب یکی از رنگ‌ها، تمامی ویدئوهای از‌پیش شخصی‌سازی‌شده برای کاربر مرتب می‌شوند. همچنین به‌جای رنگ سفید معمول، از رنگ‌های ذکر‌شده در محیط اپلیکیشن استفاده می‌شود.

اسکرین‌شاتی از اپلیکیشن یوتیوب که در آن به کاربر پیشنهاد شده که ویدئوها بر اساس رنگ آن مرتب کنند

به نظر می‌رسد که معیارِ تعیین رنگ بر‌اساس تامنیل ویدئو و شاید ویدئو کامل است. شاید برخی از کاربران به‌مرور این قابلیت را کاربردی تلقی کنند.

به‌طور‌کلی، نمایش ویدئوها به این روش کمی عجیب است؛ چرا‌که به‌نظر نمی‌رسد رنگ‌ها به‌هیچ‌وجه با موضوع ویدئو مرتبط باشند؛ مگر اینکه یوتیوب داده‌ی خاصی دارد یا آزمونی انجام داده است که فعلاً از نتیجه‌ی آن اطلاعاتی موجود نیست.

رنگ‌بندی محتوا به این روش در یوتیوب موزیک کاربردی‌تر خواهد بود. باید دید کاربران چگونه از آن استقبال می‌کنند. ممکن است این ویژگی مانند تجربه‌های اکتشافی دیگری نظیر New to You و حتی دکمه‌ی اکشن شناور برای پخش محتوا، همچنان در فاز آزمایشی باقی بماند.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات