اپلیکیشن یوتیوب برای هدست اپل ویژن پرو منتشر نمی‌شود

جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
هدست ویژن پرو اپل / Apple Vision Pro روی سر یک مرد جوان
اپل ویژن پرو به نسخه‌ی بومی اپلیکیشن‌های یوتیوب و اسپاتیفای مجهز نخواهد بود؛ موضوعی که برای خریداران این هدست گران‌قیمت ناامیدکننده به نظر می‌رسد.
تبلیغات

یوتیوب همچون نتفلیکس علاقه‌ای به انتشار اپلیکیشن بومی برای هدست واقعیت مجازی اپل ندارد. همچنین اپلیکیشن آیپد یوتیوب قرار نیست از هدست گران‌قیمت اپل ویژن پرو پشتیبانی کند.

وب‌سایت ورج‌ به‌نقل از سخنگوی یوتیوب می‌نویسد: «کاربران یوتیوب می‌توانند این پلتفرم را ازطریق مرورگر سافاری در ویژن پرو استفاده کنند.»

نتفلیکس و یوتیوب تنها سرویس‌های بزرگی نیستند که برای ویژن پرو در دسترس قرار نمی‌گیرند. یک منبع آگاه مدعی شده است که اسپاتیفای نیز اپلیکیشن برای ویژن پرو نمی‌سازد و برنامه‌ای برای فعال‌سازی پشتیبانی نسخه‌ی آیپد از ویژن پرو ندارد. بدین ترتیب احتمالاً اسپاتیفای نیز در ویژن پرو صرفاً از طریق وب در دسترس قرار بگیرد.

سخنگوی اسپاتیفای به ورج گفته که این شرکت ادعاهای مورد بحث را نه تأیید می‌کند و نه تکذیب. او اعلام کرد که اسپاتیفای تاکنون هیچ بیانیه‌ای با محوریت برنامه‌هایی که برای ویژن پرو دارد، منتشر نکرده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهند هیچ‌یک از ۴۶ اپلیکیشن برتر اپ استور، در هنگام عرضه‌ی ویژن پرو دارای نسخه‌ی بومی برای سیستم‌عامل visionOS نخواهند بود. این فهرست در هر لحظه ممکن است تغییر کند.

برخی از اپلیکیشن‌ها نسخه‌ی مخصوص گوشی آیفون و تبلت آیپد را در دسترس ویژن پرو قرار می‌دهند. با همه‌ی این‌ها نبود اپلیکیشن بومی سرویس‌های محبوب در آستانه‌ی عرضه‌ی ویژن پرو، ناامید‌کننده به نظر می‌رسد.

اپل ویژن پرو قرار است با تعداد زیادی فیلم سه‌بعدی از سرویس دیزنی پلاس در دسترس قرار بگیرد. این هدست از همان روز اول شماری از محبوب‌ترین سرویس‌های استریم ازجمله آمازون پرایم ویدیو، مکس، پارامونت پلاس، پلوتو تی‌وی و پیکاک را اجرا خواهد کرد.

قیمت هدست واقعیت مجازی ویژن پرو به ۳٬۴۹۹ دلار می‌رسد. این محصول تا چند هفته‌ی دیگر به‌صورت انحصاری در آمریکا عرضه خواهد شد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات