واتساپ روز‌به‌روز محبوب‌تر می‌شود

چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
آپدیت واتساپ
واتساپ در ایالات‌ متحده بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است؛ اما آیا می‌تواند از آی‌مسیج عبور کند؟
تبلیغات

آی‌مسیج از محبوب‌ترین پلتفرم‌های پیام‌رسان در ایالات‌ متحده به‌شمار می‌آید. در فاصله‌ی باقی‌مانده تا اضافه‌ شدن RCS به آیفون، متا از این موقعیت نهایت استفاده را برده و پایگاه کاربران فعال روزانه‌ی واتساپ را در آمریکا افزایش داده است.

طبق گزارش مؤسسه‌ی تحقیقاتی Apptopia، واتساپ در سال ۲۰۲۳ به‌همراه تردز، تیک‌تاک و اینستاگرام یکی از پردانلودترین اپلیکیشن‌ها در ایالات‌ متحده بود.

واتساپ نسبت به سال ۲۰۲۲ پنج درصد دانلود بیشتری داشته، در حالی که تعداد کاربران فعال روزانه‌ی آن در ایالات‌ متحده در سال گذشته ۹ درصد افزایش یافته است.

Apptopia می‌گوید که واتساپ در بین کاربران آیفون روزبه‌روز محبوب‌تر می‌شود. ظاهراً تعداد کاربران تجاری روزانه‌ی واتساپ در سال ۲۰۲۳ در ایالات متحده ۸۰ درصد افزایش یافته است.

الکس کانترویتز، روزنامه‌نگار، اعتقاد دارد که مقاومت آی‌مسیج در مقابل اس‌ام‌اس و RCS یکی از دلایل افزایش محبوبیت واتساپ در بین کاربران آمریکایی است.

از آنجا که گوشی آیفون بر بازار موبایل آمریکا تسلط دارد، جای تعجب نیست که بسیاری از مردم هر روز از آی‌مسیج استفاده کنند. با این حال، آی‌مسیج برای دستگاه‌های اندرویدی (یا هر پلتفرم دیگری) در دسترس نیست.

واتساپ در حال تبدیل‌ شدن به گزینه‌ای برای چت‌های گروهی بزرگ، مانند گروه‌های والدین مدرسه یا حتی چت‌های مربوط به کار است. گروه‌های آی‌مسیج صرفاً برای کاربران آیفون در دسترس هستند و از طرفی، قابلیت‌های آن‌ها در حد و اندازه‌ی پلتفرم‌هایی مثل واتساپ و تلگرام نیست.

با واتساپ، هر گروه می‌تواند حداکثر ۱٬۰۲۴ نفر عضو داشته باشد؛ اما مهم‌تر از آن، این برنامه چند‌پلتفرمی است، بنابراین کاربران iOS و اندروید می‌توانند به یک چت گروهی بپیوندند و به ویژگی‌های یکسان دسترسی داشته باشند.

با همه‌ی پیشرفت‌ها، احتمالاً واتساپ در آمریکا تهدیدی جدی برای آی‌مسیج نخواهد بود. اپل قبلاً تأیید کرده است که به‌زودی پشتیبانی RCS را به آی‌مسیج اضافه خواهد کرد؛ در نتیجه، کسانی که احساس می‌کنند نیاز به دانلود واتساپ دارند، شاید پس از ارائه‌ی RCS در آیفون، به برنامه‌ی آی‌مسیج برگردند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات