اپل سرانجام کوتاه آمد؛ سرویس‌های مالی متفرقه در راه اپ استور

چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
لوگو اپ استور اپل / App Store از نمای نزدیک
اپل امکان استفاده از روش‌های پرداخت جایگزین را در اپ‌ استور آمریکا فراهم کرد؛ اما با یک قانون مهم.
تبلیغات

اپل سیاست‌های اپ‌ استور را به‌روزرسانی کرده است و اکنون به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد از پلتفرم‌های پرداخت غیر از سیستم پرداخت داخلی فروشگاه استفاده کنند؛ البته توسعه‌دهندگان برای استفاده از پلتفرم پرداخت خارجی همچنان باید درصدی از مبلغ تراکنش را به سازنده‌ی گوشی آیفون بپردازند.

اطلاعات صفحه‌ی پشتیبانی اپ‌ استور نشان می‌دهد توسعه‌دهندگان برای استفاده از سیستم‌های پرداخت جایگزین، به‌جای ۳۰ درصد، باید ۲۷ درصد کمیسیون به اپل پرداخت کنند. اگر توسعه‌دهنده بخشی از برنامه‌ی کسب‌وکارهای کوچک اپ‌ استور باشد، این نرخ به ۱۲ درصد کاهش خواهد یافت.

یک بند از رهنمود اپ‌ استور، قوانین جدیدی برای توسعه‌دهندگانی که قصد دارند از روش‌های پرداخت جایگزین استفاده کنند، مطرح کرده است که از بین آن‌ها می‌توان به روش درخواست برای فعال‌سازی این ویژگی اشاره کرد.

قالب نمونه اپل برای استفاده از سیستم پرداخت جایگزین در اپ استور
قالب نمونه‌ی اپل برای استفاده از سیستم پرداخت جایگزین در اپ استور

توسعه‌دهندگان نمی‌توانند به‌طور انحصاری فقط از سیستم‌های پرداخت خارجی بهره ببرند و به‌بیان دیگر در کنار روش پرداخت‌ مورد نظرشان باید همچنان روش پرداخت درون‌برنامه‌ای اپل را در برنامه‌های خود پیاده‌سازی کنند.

به‌روزرسانی قوانین اپ‌استور و مجاز شدن استفاده از سیستم‌های پرداخت جایگزین در این پلتفرم پس‌ از تصمیم دادگاه درمورد پرونده‌ی شکایت اپیک گیمز علیه اپل انجام می‌شود؛‌ جایی‌ که اپیک مدعی شد غول فناوری اهل کوپرتینو با ایجاد انحصار در سیستم پرداخت اپ‌استور، قوانین رقابت سالم را نقض کرده است.

تیم سوئینی، بنیان‌گذار و مدیرعامل اپیک گیمز، از به‌روزرسانی سیاست‌های اپ‌ استور اپل رضایت ندارد و کارمزد ۲۷ درصدی را ضدرقابتی توصیف کرده است. او همچنین از نحوه‌ی هدایت کاربر به لینک‌های خارجی انتقاد و از آن به‌عنوان «صفحه‌ی ترسناک» یاد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات