نسخه جدید Premiere Pro رونمایی شد؛ تدوین ویدیو را به هوش مصنوعی بسپارید

سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
تایم لاین نرم افزار ادوبی پریمیر پرو بتا با ابزار هوش مصنوعی
در نسخه‌ی جدید پریمیر پرو، ابزارهایی مبتنی‌بر هوش مصنوعی ایجاد شده‌اند که ویرایش صدا و افکت‌گذاری را آسان‌تر و سریع‌تر می‌کنند.
تبلیغات

مدتی است به‌روزرسانی‌ها و افزونه‌های جدید مبتنی‌بر هوش مصنوعی برای بسیاری از نرم‌افزارهای ادوبی منتشر شده‌اند که ویژگی‌های بسیار جذاب و شگفت‌انگیزی را برای طراحان و تدوینگران فراهم می‌کنند.

در همین زمینه، قابلیت هوشمند صداگذاری به نرم‌افزار Premiere Pro اضافه شده‌ است تا بخشی از کارهای خسته‌کننده و پر‌تکرار مورد‌نیاز برای ویرایش صدا مانند یافتن افکت‌ها یا حذف نویز از گفت‌وگوهای با کیفیت پایین را به‌طور خودکار انجام دهد.

بر‌اساس بیانیه‌ی سایت ادوبی، ابزار جدید از امروز در نسخه بتای پریمیر د‌ردسترس خواهد بود که شامل امکان محو‌کردن هوشمند صدا می‌شود و به کاربران امکان می‌دهد تا به‌سرعت افکت‌های صوتی سفارشی خود را با کشیدن آن‌ها در سراسر تایم‌لاین ایجاد کنند.

ویژگی گفتار بهبود‌یافته (Enhanced Speech) نیز به‌زودی برای تمام کاربران پریمیر در هفته‌های آینده دردسترس خواهد بود.

تایم لاین صدا در پریمیر پرو
با کشیدن کنترل‌های تعاملی روی تایم‌لاین صدا، افکت‌ها به‌صورت خودکار ایجاد می‌شوند

به‌روزرسانی‌ دیگر نسخه بتای پریمیر، برچسب‌گذاری دسته‌بندی صوتی مبتنی‌بر هوش مصنوعی می‌شود که کلیپ‌های صوتی را به‌عنوان گفتار، موسیقی، افکت‌ها یا صداهای محیطی شناسایی و برچسب‌گذاری می‌کند. این ویژگی اکنون به‌گونه‌ای طراحی شده است تا یافتن ابزارهای ویرایشی خاص را آسان‌تر کند.

با کلیک روی هر دسته‌بندی، پنل صدای ضروری (Essential Sound) باز می‌شود و دسترسی به ابزارهای متداول کاربردی برای ویرایش آن نوع خاص کلیپ صوتی را فراهم می‌کند. نشانه‌های کلیپ نیز بازطراحی شده‌اند تا اعمال افکت‌های صوتی را سریع‌تر و کلیپی که افکتی به آن اعمال شده‌، در تایم‌لاین متمایز کنند.

ویژگی‌های دیگری نیز به نسخه‌ی بتای پریمیر پرو افزوده شده‌اند. به‌عنوان مثال، ارتفاع شکل موج صدا در حالت نمایش گرافیکی صدا در تایم‌لاین، به‌صورت خودکار تنظیم می‌شود. به‌علاوه، رنگ‌های جدیدی برای کلیپ‌ها در نظر گرفته شده‌اند که مشاهده‌ی آن‌ها را آسان‌تر می‌کند. این ویژگی‌ها به کاربران امکان بیشتری می‌دهد که تایم‌لاین را مطابق نیاز و دلخواه خودشان سفارشی‌سازی کنند.

نسخه بتای پریمیر پرو نرم‌افزار مستقلی است که با داشتن اشتراک Creative Cloud برای نرم‌افزار اصلی پریمیر دردسترس خواهد بود و کاربران می‌توانند آن را از تب راه‌انداز نسخه‌ی بتای دسکتاپ در Creative Cloud نصب و به‌همراه نسخه‌ی اصلی اجرا کنند.

ویژگی Speech Enhanced نویزهای پس‌زمینه‌ی مزاحم را از صدای گفت‌وگوها به‌طور خودکار حذف می‌کند و وضوح کلی را بهبود می‌بخشد. این ویژگی از فوریه (بهمن و اسفند) به‌صورت عمومی به نرم‌افزار پریمیر اضافه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات