اکنون می‌توانید از جادوی هوش مصنوعی در فتوشاپ و پریمیر پرو استفاده کنید

چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
پسر جوان در حال خمیازه کشیدن ادوبی فایرفلای / Adobe Firefly
قابلیت‌هایی مثل تولید تصویر و حذف نویز صدای ویدیوها اکنون دردسترس عموم کاربران برنامه‌های فتوشاپ و پریمیر پرو و افتر افکتز قرار گرفته است.
تبلیغات

ادوبی هوش مصنوعی را در بسیاری از نرم‌افزارهای مطرح خود به‌کار گرفته و اخیراً به‌روزرسانی‌های بیشتری برای ویرایش عکس و ویدیو ارائه داده است. بدین‌ترتیب، فتوشاپ، پریمیر، افتر افکتز و سایر برنامه‌های این غول نرم‌افزاری به امکانات مبتنی‌بر هوش مصنوعی مجهز شده‌اند.

تولید عکس با هوش مصنوعی

ویژگی ساخت و ویرایش تصویر با هوش مصنوعی ادوبی از مدتی قبل به‌طور آزمایشی به برنامه‌های فتوشاپ و ایلستریتور و ادوبی اکسپرس اضافه شده است و اکنون دردسترس عموم کاربران قرار دارد. به‌بیان بهتر، همه‌ی کاربران می‌توانند از ابزارهای هوش مصنوعی این نرم‌افزارها در پروژه‌های خلاقانه‌ی خود بهره ببرند.

هوش مصنوعی فتوشاپ

ادوبی مدل FireFly را روی تصاویری که مجوز Adobe Stock دارند‌ آموزش داده است. هوش مصنوعی این شرکت می‌تواند تنها مدلی باشد که براساس تصاویر پولی و دارای مجوز آموزش داده شده است و بدین‌ترتیب، استفاده از آن در برنامه‌هایی مثل فتوشاپ باعث می‌شود این نرم‌افزارها به‌خصوص برای کاربردهای تجاری بسیار مناسب باشند.

مشترکان ادوبی باتوجه‌به نوع حساب خود، ۱۰۰ تا ۳,۰۰۰ اعتبار برای تولید تصویر با هوش مصنوعی این شرکت دریافت می‌کنند و طرح رایگان ۲۵ اعتبار را نیز دراختیار افراد قرار می‌دهد. با تمام‌شدن این اعتبار می‌توان بسته‌های اضافه خرید یا منتظر شروع ماه جدید ماند.

اگر قبلاً از نسخه‌ی بتای هوش مصنوعی ادوبی در نرم‌افزارهایی مثل فتوشاپ استفاده کرده‌اید، هیچ ویژگی‌ جدیدی در نسخه‌ی عمومی آن دردسترس قرار نگرفته؛ اما هیجان‌انگیزترین به‌روزرسانی به برنامه‌های ویرایش ویدیو این شرکت اضافه شده است.

ویرایش ویدیو و جلوه‌های پیشرفته با هوش مصنوعی ادوبی

ادوبی قبلاً قابلیت رونویسی هوش مصنوعی را به پریمیر پرو اضافه کرده بود و اکنون این فناوری را بهبود داده است. شما می‌توانید کلمات و مکث‌ها را با چند کلیک ساده حذف و طول مکث را تنظیم کنید. این قابلیت برای پاک‌کردن ویدیوهای طولانی بسیار کاربردی است و در زمان شما بسیار صرفه‌جویی می‌کند.

هوش مصنوعی پریمیر پرو

پریمیر پرو با هوش مصنوعی می‌تواند صدای ضعیف را نیز اصلاح کند. ادوبی می‌گوید این نرم‌افزار با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، نویز پس‌زمینه‌ را از صدای ویدیوها حذف می‌کند و کیفیت گفتار را نیز افزایش چشگیری می‌دهد. البته صدای اصلی ویدیو نیز همچنان دردسترس کاربر خواهد بود تا درصورت نیاز از آن استفاده کند.

همه‌ی به‌روزرسانی‌های پریمیر پرو به هوش مصنوعی ارتباط ندارد. عملکرد تایم‌لاین این نرم‌افزار نیز تا پنج‌ برابر سریع‌تر شده و کنترل رنگ بهبود یافته است.

افتر افکتز نیز با ویژگی‌های هوش مصنوعی مثل روتوسکوپی به‌روزرسانی شده است که سرعت این فرایند زمان‌بر را افزایش چشگیری می‌دهد. فقط چند ضربه‌ی سریع قلم‌مو روی سوژه کافی است تا هوش مصنوعی بتواند روتوسکوپی را در فریم‌های متعدد کامل کند.

اگر از مدل‌های سه‌بعدی در افتر افکتز استفاده می‌کنید، از ساخت رندرهای طبیعی که از شتاب‌دهنده‌ی کارت گرافیک پشتیبانی می‌کند، لذت خواهید برد. شما می‌توانید نور را کنترل و نقشه‌های محیط را وارد برنامه کنید. علاوه‌براین، امکان ترکیب عناصر دوبعدی و محتوای سه‌بعدی دردسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات