این استارتاپ، استفاده از سرویس بهداشتی عمومی را پولی می‌کند

شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
راهرو‌ی سرویس بهداشتی عمومی شامل درهای آبی غرفه‌ها
اپلیکیشن فلاش به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا در ازای دریافت پول، سرویس‌های بهداشتی خود را اجاره دهند.
تبلیغات

به‌دلیل ممنوعیت توالت‌های پولی در ایالات متحده از دهه‌ی ۱۹۷۰، مدت‌ها است که ساکنان این کشور به استفاده‌ی رایگان از سرویس‌های بهداشتی عادت کرده‌اند. هرچند بسته به منطقه یا شهر، توالت‌های رایگان تعدد کافی یا وضعیت مناسبی ندارند.

در تازه‌ترین تلاش‌ها برای بهتر کردن دسترسی به سرویس‌های بهداشتی، یک توسعه‌دهنده سعی در فراهم کردن امکان استفاده از توالت‌های خصوصی متعلق به کسب‌وکارها‌ی مختلف برای مردم دارد؛ در واقع، اپلیکیشن Flush که در CES 2024 معرفی شده است، به رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها و دیگر کسب‌وکار‌ها اجازه می‌دهد تا از مشتریان برای استفاده از سرویس بهداشتی هزینه دریافت کنند.

رابط کاربری اپلیکیشن فلاش و رتبه دادن به سرویس بهداشتی
صفحه‌ی امتیازدهی به سرویس بهداشتی در اپ فلاش

اِل زابو، فارغ‌التحصیل دانشگاه کالیفرنیا‌ی جنوبی، پس از تجربه‌ی خودش در نیافتن توالت‌های عمومی هنگام استفاده از یک داروی ادرارآور، به فکر ساخت فلاش افتاد.

کسب‌وکار‌ها می‌توانند سرویس‌های بهداشتی خود را در فلاش ثبت و برای استفاده از آن تا ۱۰ دلار هزینه درخواست کنند؛ مشتریان نیز پس از رزرو و پرداخت از طریق این اپلیکیشن، می‌توانند از سرویس بهداشتی استفاده کنند.

هرچند فلاش سعی دارد تا ضمن فراهم کردن دسترسی قابل اتکا به سرویس‌های بهداشتی، درآمدزایی بیشتر برای کسب‌وکارها نیز ایجاد کند؛ اما باید گفت که همه‌ی تلاش‌های پیشین برای ساخت اپلیکیشن‌های توالت پولی شکست خورده‌اند.

رابط کاربری اپلیکیشن فلاش بخش پرداخت برای سرویس بهداشتی
صفحه‌ی پرداخت برای استفاده از سرویس بهداشتی در اپ فلاش

منتقدان استدلال می‌کنند که فلاش می‌تواند قشر بی‌خانمان و کم‌درآمد را که قادر به پرداخت مبالغ خواسته‌شده نیستند، با مشکل مواجه کند و باید به‌جای آن روی ساخت سرویس‌های بهداشتی عمومی بیشتر و بهتر تمرکز کرد.

همچنین، چالش‌های لجستیکی نیز به‌ضرر ایده‌ی فلاش هستند؛ ممکن است کسب‌وکارها در مدیریت صف‌های ایجادشده برای سرویس‌های بهداشتی، با مشکل مواجه شوند. فلاش قصد دارد این موضوع را با استفاده از قفل‌های هوشمند مناسب برای سرویس‌ها حل کند.

با وجود شکست‌های گذشته، بنیانگذار فلاش باور دارد که اپلیکیشنش می‌تواند «مشکل توزیع سرویس‌های بهداشتی» را حل کند.

درحال‌حاضر قرار است در ابتدا ثبت‌نام کسب‌وکارها به شهر پیتسبورگ محدود باشد. زابو قصد دارد ضمن استخدام کردن یک کارمند در سال جاری، سرمایه‌گذاری‌های لازم را نیز کسب کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات