پایان آی‌مسیج در اندروید؛ بیپر: بازی موش و گربه را به اپل باختیم

جمعه ۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۳
مطالعه 2 دقیقه
حباب سبز آی مسیج در گوشی آیفون ۱۲ در دست
بیپر رسما اعلام کرده است که تمایلی به ادامه‌ی مبارزه با اپل ندارد و هیچ روش جدیدی برای اضافه‌کردن آی‌مسیج به اندروید توسعه نمی‌دهد.
تبلیغات

بیپر با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که تا حد زیادی از مبارزه‌ی خبرسازش با اپل برای اضافه‌کردن آی‌مسیج گوشی آیفون به گوشی‌های اندرویدی، دست می‌کشد. این شرکت آخرین راهکار برای حضور آی‌مسیج در اندروید را معرفی و اعلام کرده است که از جست‌و‌جو برای روش‌های جدید خودداری می‌کند.

بیپر ازاین‌پس قصد دارد روی هدف بلندمدت و اصلی‌ خود یعنی «ساخت بهترین اپلیکیشن چت در کره‌ی زمین» متمرکز شود.

در بخشی از بیانیه‌ی مطبوعاتی بیپر می‌خوانیم: «هر بار که Beeper Mini به‌دلیل دخالت‌های اپل از دسترس خارج یا دچار اختلال می‌شود، اعتبار شرکت بیپر لطمه می‌خورد. این وضعیت، غیر قابل کنترل است.»

بیپر در ادامه به شکست دربرابر اپل اعتراف می‌کند: «با این‌که علاقه‌ی زیادی به مبارزه برای محصولی شگفت‌انگیز که واقعا باید وجود داشته باشد داریم، حقیقت این است که نمی‌توانیم در بازی موش و گربه با بزرگ‌ترین شرکت کره‌ی زمین برنده شویم.»

مجادله‌ی بیپر و اپل با انتشار نرم‌افزار بیپر مینی شروع شد. بیپر مینی به‌عنوان راهکاری قابل اتکا برای اضافه‌کردن آی‌مسیج به اندروید از راه رسید، اما اپل سریعا دست‌به‌کار شد و این نرم‌افزار را مسدود کرد.

بیپر در ادامه روش‌هایی برای مقابله‌با اپل توسعه داد، اما تولیدکننده‌ی مک بوک و اپل واچ باز هم توانست بیپر مینی را از کار بیندازد.

بیپر در آخرین تلاش برای اضافه‌کردن آی‌مسیج به اندروید اعلام کرده است که کاربران باید سراغ استفاده از آیفون‌های جیل‌بریک‌شده بروند.

کسانی که قدرت خرید گوشی آیفون را نداشته باشند، در ازای پرداخت هزینه‌ای اندک به‌صورت ماهانه، می‌توانند آیفونی قدیمی را از بیپر قرض بگیرند. البته طرح آیفون قرضی فقط به شرطی راه‌اندازی می‌شود که تقاضای کافی در سال آینده وجود داشته باشد.

بیپر صراحتا می‌گوید که اگر اپل برای مسدودسازی آخرین روش تلاش کند، این شرکت هیچ برنامه‌ای برای دورزدن محدودیت‌ها نخواهد داشت. بیپر همچنین گفته است سیستم ارتباطی آی‌مسیج با اندروید را متن‌باز (اوپن‌سورس) می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات