پیام‌رسان «مسنجر» متا ایمن‌تر می‌شود؛ معرفی قابلیت‌های جدید

پنج‌شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
لوگوی برنامه‌ی پیامرسان مسنجر متا در کنار فیسبوک بر روی صفحه‌ی یک گوشی
پیام‌رسان «مسنجر» متا با افزایش امنیت پیام‌ها، در راستای حفظ هرچه بیشتر حریم خصوصی فرستنده و گیرنده قدم برمی‌دارد.
تبلیغات

بر اساس بیانیه‌ی مطبوعاتی متا، پیام‌رسان مسنجر متا با قرار‌دادن رمزگذاری سرتاسری به عنوان گزینه‌ی پیش‌فرض چت‌ها و تماس‌های خصوصی، امنیت کاربران را ارتقا می‌دهد.

رمزگذاری سرتاسری (End-to-End Encryption) یک سیستم ارتباطی است که در آن فقط افراد دو طرف ارتباط، قادر به خواندن پیام‌ها هستند و هیچ شخص یا نهاد دیگری توانایی دیدن پیام‌ها را ندارد.

این لایه‌ی امنیتی اضافه تضمین می‌کند که پیام‌ها و تماس‌های شما در برابر افراد سودجو محافظت می‌شوند و حریم خصوصی فرستنده و گیرنده را فراهم می‌کند. متا تأکید می‌کند که حتی شرکت نیز نمی‌تواند پیام‌های شما را نگاه کند، مگر اینکه خودتان بخواهید پیامی را گزارش دهید.

تصحیح کردن یک غلط تایپی با ویژگی تصحیح پیام در پیام‌رسان متا

علاوه بر افزایش امنیت، متا در حال ارائه‌ی برخی ویژگی‌های جدید دیگر است. ویژگی «ویرایش پیام» به شما امکان می‌دهد اشتباهات تایپی و موارد مشابه را ظرف ۱۵ دقیقه پس از فشار دادن دکمه‌ی ارسال، ویرایش کنید.

ویژگی مفید دیگر «پیام‌های ناپدید‌شونده» است. این ویژگی، پیام‌های شما را تنها به مدت ۲۴ ساعت در مکالمات، قابل مشاهده نگه می‌دارد. رابط کاربری بهبودیافته باعث می‌شود زمان فعال شدن این ویژگی را راحت‌تر ببینید.

فرستادن پیامی که بعد از ۲۴ ساعت حذف می‌شود با ویژگی پیام ناپدیدشونده در پیام‌رسان متا

یکی دیگر از ویژگی‌های جدید، متمرکز بر حریم خصوصی است که احتمالاً توسط بسیاری از کاربران مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

با ویژگی «کنترل تیک خوانده‌شدن پیام»، می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا دیگران می‌توانند از خوانده‌شدن پیام‌شان توسط شما باخبر شوند یا خیر. به زبان ساده‌تر شما می‌توانید انتخاب کنید فرستنده‌ی پیام، تیک دوم خوانده شدن پیام از سمت شما را نبیند.

اشتراک‌گذاری آسان تصویر و ویدئو با کنترل‌های بهتر در پیامرسان مسنجر متا

کاربران مسنجر روزانه بیش از ۱٫۳ میلیارد عکس و ویدیو به اشتراک می‌گذارند و متا با قابلیت‌های جدید در پی بهبود تجربه‌ی کاربری است.

تغییرات جدید شامل بهبود کیفیت تصویر، معرفی طرح‌بندی‌های سرگرم‌کننده و افزودن کنترل‌های بیشتر است تا بتوانید به هر عکس یا ویدئوی موجود در مجموعه‌ رسانه‌ای که برایتان ارسال شده پاسخ دهید یا به آن واکنش نشان دهید.

پیام‌های صوتی نیز در حال به‌روزرسانی هستند و متا اکنون به شما امکان می‌دهد پیام‌های صوتی را با سرعت ۱٫۵ برابر یا ۲ برابر پخش کنید، گوش دادن به پیام صوتی را از جایی که متوقف کرده‌اید ادامه دهید و زمانی که از صفحه‌ی چت یا برنامه بیرون می‌روید به گوش دادن به پیام صوتی ادامه دهید.

رمزگذاری سرتاسری پیش‌فرض چند ماه طول می‌کشد تا در سطح جهانی عرضه شود. پس از به‌روزرسانی چت‌های شما، باید یک روش بازیابی مانند پین تنظیم کنید تا مطمئن شوید که می‌توانید پیام‌ها را در صورت تغییر یا مفقود شدن دستگاه بازیابی کنید. سایر ویژگی‌های جدید احتمالاً بدون تأخیر در دسترس هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات