هوش مصنوعی جدید متا با دستور متنی عکس می‌سازد

چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۶
مطالعه 2 دقیقه
مدل هوش مصنوعی گفتاری متا
متا ابزار تولیدکننده‌ی تصویر رونمایی کرد که از هوش مصنوعی استفاده می‌کند و رقیب سرویس‌هایی مثل DALL-E است.
تبلیغات

متا برای اینکه از گوگل و مدل زبانی بزرگ «جمنای» عقب نیافتد، سرویس هوش مصنوعی جدید و مستقل را در وب ارائه می‌کند. سرویس Imagine with Meta به کاربران این امکان را می‌دهد تا با توصیف متنی، عکس تولید کنند.

شبیه به DALL-E و Midjourney و Stable Diffusion، تصویرساز جدید Imagine with Meta که از مدل تولید تصویر Emu متا قدرت می‌گیرد، تصاویری با وضوح بالا از پیام‌های متنی ایجاد می‌کند. استفاده از آن (حداقل در حال حاضر) برای کاربران در ایالات متحده رایگان است و در هر درخواست چهار تصویر ایجاد می‌کند.

اسکرین شات ابزار تولیدکننده عکس متا

متا می‌گوید: «ما از شنیدن اینکه افراد با استفاده از Imagine، محتوای سرگرم‌کننده و خلاقانه در چت‌ها ایجاد می‌کنند لذت برده‌ایم. امروز، ما در حال گسترش دسترسی بهImagine خارج از چت هستیم. اکنون می‌توانید تصاویر رایگان را در وب نیز ایجاد کنید.»

متا متعهد شد که در هفته‌های آینده شروع به اضافه کردن واترمارک به محتوای تولید شده توسط Imagine with Meta برای «شفافیت و قابلیت ردیابی بیشتر» کند. در حال حاضر یک واترمارک قابل مشاهده وجود دارد. متا این موضوع را بیان کرد تا اطمینان دهد Imagine، مانند ویژگی تولید استیکر آن در چت مورد سواستفاده قرار نگیرد.

ابزار تصویرساز متا در گوشی

متا می‌گوید واترمارک‌ها نامرئی هستند، با یک مدل هوش مصنوعی تولید می‌شوند و با مدل مربوطه قابل تشخیص هستند. جزئیات خاصی درباره‌ی سیستم تشخیص واترمارک متا منتشر نشده است.

شرکت تحت رهبری مارک زاکربرگ می‌گوید: «[واترمارک‌ها] در برابر دستکاری‌های رایج تصویر مانند برش، تغییر اندازه، تغییر رنگ (روشنایی و کنتراست و...)، اسکرین‌شات، فشرده‌سازی تصویر، نویز، پوشش‌های برچسب و موارد دیگر مقاوم هستند. ما قصد داریم در آینده با تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی، واترمارک نامرئی را به بسیاری از محصولات خود بیاوریم.»

تکنیک‌های واترمارک برای تصاویر ساخته‌شده با هوش مصنوعی مولد، جدید نیستند. مایکروسافت و گوگل استانداردها و فناوری‌های واترمارکینگ مبتنی بر هوش مصنوعی را پذیرفته‌اند، در حالی که در جاهای دیگر، Shutterstock و Midjourney با دستورالعمل‌هایی برای جاسازی نشانگرهایی موافقت کرده‌اند که نشان می‌دهند محتوای آنها توسط یک ابزار هوش مصنوعی ایجاد شده است.

فشار بر شرکت‌های فناوری برای اضافه‌کردن واترمارک به تصاویر ساخته‌شده با هوش مصنوعی افزایش یافته است. اخیراً، مقامات دولتی کشورها مانند اداره‌ی فضای سایبری چین به استفاده از واترمارک تأکید کردند. مقامات آمریکا نیز می‌خواهند رویکرد مشابهی در پیش بگیرند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات