رونمایی سرویس Windows AI Studio؛ اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی را در ویندوز ۱۱ بسازید

چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
لوگو مایکروسافت / Microsoft Logo در بین جمعیت
مایکروسافت ابزار جدیدی موسوم به AI Studio را رونمایی کرده و گفته است که توسعه‌‌ی نرم‌افزارهای مبتنی‌بر مدل‌های هوش مصنوعی را ساده می‌کند.
تبلیغات

مایکروسافت در کنفرانس ایگنایت ۲۰۲۳ که امروز برگزار شد، سرویس Windows AI Studio را برای توسعه‌دهندگانی معرفی کرد که به‌دنبال ساخت نرم‌افزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی برای ویندوز ۱۱ هستند.

Windows AI Studio ازطریق Visual Studio Code دردسترس خواهد بود و فرایند انتخاب همه‌ی ابزارهای موردنیاز برای شروع توسعه‌ی هوش مصنوعی را ساده‌تر می‌کند.

مایکروسافت در بیانیه‌ی مطبوعاتی خود، Windows AI Studio را این‌گونه توصیف می‌کنند: «AI Studio با گردآوری ابزارهای توسعه‌ی هوش مصنوعی و مدل‌های استفاده‌شده در آژور، توسعه‌ی نرم‌افزارهای هوش مصنوعی مولد را ساده‌تر می‌کند و به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا مدل‌های زبانی کوچک (SLM) را در نرم‌افزارهای ویندوزی خود به‌کار بگیرند.»

طریقه‌ی نصب و راه‌اندازی فضای‌ کاری با رابط کاربری مخصوص و راهنمایی کامل توسعه‌ی مدل‌های محبوب SLM مانند Phi وLlama 2 و Mistral، به‌صورت کامل در AI Studio شرح داده شده است.

 Windows AI Studio

توسعه‌دهندگان می‌توانند مدل ساخته‌شده‌ی خود را با استفاده از الگوهای Prompt Flow و Gradio که به‌صورت یکپارچه در فضای کاری وجود دارند، به‌سرعت آزمایش کنند.

Windows AI Studio علاوه‌بر ساده‌سازی فرایند ساخت و توسعه‌ی نرم‌افزارهای هوش مصنوعی، مدل‌های هوش مصنوعی بهینه‌شده‌ای برای پردازنده‌ های گرافیک و واحد پردازش عصبی را نیز در کانون توجه قرار داده است که بعدها منتشر خواهند شد.

در‌کنار Windows AI Studio، مایکروسافت به‌روزرسانی‌هایی برای DirectML و Olive و Windows ONNX Runtime نیز ارائه می‌دهد. در ابتدای سال ۲۰۲۳، مایکروسافت درباره‌ی اینکه چگونه توسعه‌دهندگان حواهند توانست Llama 2 را به‌صورت محلی اجرا کنند، جزئیاتی بیان کرده بود. اکنون، مایکروسافت نمونه‌ای از اجرای Llama 2 (هفت‌میلیارد‌پارامتری) به‌صورت محلی و با کارایی مناسب روی انواع مختلف سیستم‌های ویندوزی را ارائه کرده است.

Copilot Studio نیز سرویس جدید دیگری است که به کاربران پریمیوم امکان می‌دهد تا بر‌پایه‌ی دستیار هوشمند مایکروسافت، چت‌بات‌های هوش مصنوعی خود را ایجاد کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات