بهترین آنتی ویروس برای گوشی سامسونگ

شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۵
مطالعه 8 دقیقه
دستی با گوشی گرافیکی
نصب آنتی ویروس روی گوشی با‌توجه‌به داده‌های حساس، امری حیاتی است. در این مطلب، بهترین آنتی ویروس‌ها برای گوشی سامسونگ را معرفی می‌کنیم.
تبلیغات

گوشی سامسونگ به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین‌های بازار شناخته می‌شود و شرکت کره‌ای سامسونگ به‌طور جدی به موضوع امنیت اهمیت می‌دهد که نقطه عطف آن Knox سامسونگ است. علاوه‌براین، سامسونگ برنامه آنتی‌ویروس داخلی خود را نیز ارائه می‌کند تا لایه‌های مراقبتی متفاوتی برای محافظت داده‌های کاربران به‌ کار گرفته شود.

در اینجا صحبت از مقایسه امنیت اندروید و iOS نیست. اگر همیشه نصب برنامه‌ها را ازطریق استورهای رسمی مانند گوگل پلی انجام می‌دهید، تقریباً غیرممکن است که گوشی خود را آلوده به بدافزار کنید. برنامه‌های آنتی ویروس گوشی علاوه‌بر حفظ امنیت داده‌ها، به‌منظور افزایش حریم شخصی، تشخیص بدافزارها، قفل یا حذف فایل از راه دور، در مواردی VPN و... به‌کار گرفته می‌شوند.

این مقاله با هدف آموزش و آگاهی‌بخشی به کاربران تازه‌کار تهیه شده است؛ بنابراین، اگر کاربر حرفه‌ای هستید، سراغ آموزش‌های حرفه‌ای ترفندهای اندروید بروید.

در این مقاله، قصد داریم بهترین آنتی ویروس برای گوشی سامسونگ را معرفی کنیم؛ هرچند تمام آنتی ویروس‌های فهرست بهترین آنتی ویروس‌های اندروید امکان نصب روی گوشی‌های سامسونگ را دارند.

۱. Bitdefender Mobile Security

آنتی ویرورس Bitdefender

تقریباً می‌توان ادعا کرد برنامه‌ی امنیتی اندروید Bitdefender عملکرد بی‌نقصی در برخورد با بدافزارها دارد و در‌عین‌حال، بسیار سبک اجرا می‌شود و فضای زیادی را اشغال نمی‌کند. علاوه‌براین، امکان یکپارچه‌سازی با ساعت‌های هوشمند اندرویدی را نیز دارد و با ارائه‌ی وی‌پی‌ان و مسدودسازی وب‌سایت‌های مخرب، به یکی از بهترین آنتی ویروس‌های مناسب گوشی سامسونگ تبدیل می‌شود. بخشی از ویژگی‌های برنامه مذکور عبارت‌اند از:

  • قفل برنامه
  • اسکنر وای‌فای
  • ویژگی‌های ضدسرقت
  • اعلان نشت اطلاعاتی

ویژگی جدیدی که در این برنامه ارائه شده است، Scam Alert نام دارد که لینک‌های مخرب ارسال‌شده ازطریق SMS یا برنامه‌های پیام‌رسان و اعلان‌های روی نمایشگر را شناسایی می‌کند.

برنامه Bitdefender Mobile Security بعد از نصب فقط ۱۴ روز به‌‌رایگان دردسترس است و باید برای استفاده طولانی‌مدت، طرح‌های اشتراکی آن را تهیه کنید.

ناگفته نماند که بیت دیفندر نسخه رایگان برنامه خود را با قابلیت‌های محدود به اسکن گوشی برای بدافزار به‌صورت اپلیکیشنی جداگانه ارائه کرده است که درصورت علاقه‌نداشتن به خرید برنامه Bitdefender Mobile Security، می‌توانید فقط برنامه Bitdefender Antivirus را نصب کنید.

۲. Avast Antivirus & Security

آنتی ویرورس Avast

برنامه‌ی امنیتی Avast Antivirus & Security یکی از پربارترین برنامه‌های امنیتی برای گوشی‌های اندروید به‌حساب می‌آید که ویژگی‌های مختلفی ارائه می‌کند؛ ازجمله:

  • ابزار حریم شخصی
  • بهینه‌ساز سیستم
  • فهرست سیاه
  • نسخه رایگان با نمایش تبلیغات
  • قابلیت SecureLine VPN

با اینکه محافظت Avast دربرابر بدافزار خوب است، همچنان فاصله زیادی با برنامه ایدئال دارد. برخی از عملکردهای ضدسرقت این برنامه ظاهراً به‌خوبی روی همه‌ی مدل‌های گوشی سامسونگ کار نمی‌کند. درصورت استفاده از نسخه رایگان برنامه، تعداد تبلیغات و پیام‌های دعوت به ارتقای طرح برنامه به اشتراک پولی شاید در مقاطعی برای کاربر آزاردهنده شود.

طرح‌های اشتراکی این برنامه امنیتی از ماهانه ۲ دلار یا سالانه ۲۰ دلار آغاز می‌شود و در حالت Ultimate به ماهانه ۷ دلار و سالانه ۴۰ دلار نیز می‌رسد. کاربران هر دو طرح ویژگی‌های اضافی ضدسرقت و قفل برنامه‌ها و پشتیبانی فنی را دریافت خواهند کرد.

گفتنی است که قابلیت SecureLine VPN این برنامه فقط دراختیار کاربرانی قرار می‌گیرد که مشترک طرح Ultimate باشند. کاربران نسخه‌ی Premium باید برای استفاده از این قابلیت سالانه ۶۰ دلار بپردازند.

۳. Kaspersky Antivirus & VPN

آنتی ویرورس Kaspersky

برنامه‌ای قدرتمند در تشخیص بدافزار و حداقل تأثیر روی سیستم است که در دو نسخه ی رایگان و اشتراکی دردسترس قرار دارد. نکته مهم درباره‌ی این برنامه نمایش‌داده‌نشدن تبلیغات در نسخه‌ی رایگان خواهد بود که در‌مقایسه‌‌با نمونه‌های مشابه عالی به‌نظر می‌رسد.

برنامه‌ی Kaspersky Antivirus & VPN که با نام Kaspersky Internet Security برای اندروید نیز شناخته می‌شود، طی بررسی‌ها نشان داده است که تقریباً قدرت تشخیص کاملی در شناسایی بدافزارها دارد و در‌عین‌حال تأثیر بسیار کمی روی سیستم می‌گذارد. ویژگی‌های این برنامه ازاین‌قرارند:

  • شناسایی کامل بدافزارها
  • مسدودکننده‌ی تماس
  • امکان فیلتر کردن تماس
  • نبود تبلیغات در نسخه‌ی رایگان
  • پشتیبانی از Android Wear
  • عملکرد عالی ضدسرقت

تنها مشکل Kaspersky Antivirus & VPN این است که باید هر برنامه‌ای که روی گوشی نصب می‌شود، به‌طور دستی اسکن کنید. در‌مقابل، کاربران نسخه‌ی اشتراکی Kaspersky Antivirus & VPN از اسکن خودکار برنامه‌ها بهره‌مند می‌شوند و امکان قفل‌کردن برنامه‌ها و مسدودسازی وب‌سایت‌های مخرب را نیز خواهند داشت.

با تمام این ویژگی‌ها، Kaspersky Antivirus & VPN متأسفانه درزمینه‌ی ارائه‌ی ابزار حریم شخصی و اسکنر شبکه وای‌فای ضعف دارد و هیچ گزینه‌ای در این بخش ارائه نمی‌کند. درنتیجه، اگر فقط به‌دنبال برنامه‌ای امنیتی برای شناسایی و حفاظت دربرابر بدافزارها هستید، نسخه‌ی رایگان Kaspersky Antivirus & VPN بهترین گزینه برای گوشی شما خواهد بود.

درمقابل، اگر می‌خواهید اندکی هزینه و نسخه‌ی اشتراکی را فعال کنید، بهتر است به‌جای Kaspersky Mobile Antivirus سراغ نسخه‌ی ۵ دلاری Bitdefender بروید.

۴. Lookout Security and Antivirus

آنتی ویرورس Lookout

برنامه‌ی Lookout Mobile Security که اکنون با نام Lookout Security and Antivirus ری‌برند شده است، یکی از نخستین برنامه‌های آنتی ویروس در پلتفرم اندروید به‌شمار می‌رود و مدتی طولانی است که در بین بهترین آنتی ویروس‌ها قرار دارد. کاربرد آسان و رابط کاربری تمیز و نبود تبلیغات، دلیل محبوبیت روزافزون این آنتی ویروس را نشان می‌دهد.

ناگفته نماند که هزینه‌های نسخه‌ی اشتراکی Lookout Security ممکن است خیلی زیاد باشد. نسخه‌ی رایگان قابلیت‌های پایه را ارائه می‌کند؛ ازجمله:

  • اسکن بدافزارها
  • پیدا کردن گوشی گمشده

نسخه‌ی پریمیوم برنامه سالانه ۳۰ دلار برای کاربر آب می‌خورد که ویژگی‌های زیر را ارائه می‌کند:

  • مسدودساز وب‌سایت‌های مخرب
  • اسکن وای‌فای

نسخه‌ی دیگری از این برنامه با طرح سالانه ۱۰۰ دلار ارائه می‌شود که درواقع، سرویس حفاظت هویتی نسبتاً ارزانی است که بسیاری از مزایای برنامه‌هایی ازجمله LifeLock و IdentityForce را دربر می‌گیرد.

با تمام این نکات مثبت، متأسفانه توسعه‌دهندگان Lookout برنامه‌ی خود را در‌اختیار شرکت‌های ثالث ارزیابی قرار نمی‌دهند؛ بنابراین، دقیقاً نمی‌توان از عملکرد آن در شناسایی و حفاظت در‌مقابل بدافزارها مطمئن بود. علاوه‌براین، اسکن‌های این برنامه کمی کُند انجام می‌شود و اثرهایی روی عملکرد کلی دستگاه می‌گذارد.

۵. Trend Micro Maximum Security

لوگو برنامه Trend Micro Maximum Security

متخصصان در AV-Test Institute بعد از بررسی و آزمایش حداکثر نمره و امتیاز را برای برنامه‌ی Trend Micro Maximum Security در مقابله با بدافزارها اعطا کردند. همچنین، این مجموعه در رده‌بندی بهترین آنتی ویروس های رایگان کامپیوتر نیز حرف‌هایی برای گفتن دارد و در وب‌گردی از کاربر دربرابر صفحات وب میزبان بدافزار و وب‌سایت‌های فیشینگ محافظت می‌کند.

اگر Trend Micro را روی سیستم ویندوزی خود نصب کنید، با کمک کد QR امکان نصب آن روی گوشی خود را نیز خواهید داشت. از ویژگی‌های کاربردی این برنامه می‌توان به قابلیت Lost Device Protection اشاره کرد که برای پیداکردن گوشی گم شده یا قفل‌کردن یا حذف اطلاعات از راه‌ دور کاربرد دارد.

افزون‌براین، برنامه‌ی امنیتی Trend Micro با فعال‌کردن دوربین سلفی زمانی‌که چندین‌بار برای بازکردن قفل گوشی تلاش ناموفق شود، از صورت فرد می‌تواند عکس‌برداری کند. حتی می‌توانید از راه‌ دور رمز و PIN گوشی را برای ورود تغییر دهید. دیگر قابلیت‌های آنتی ویروس یادشده عبارت‌اند از:

  • قابلیت Pay Guard Mobile برای بررسی امنیت اتصال در وب‌سایت‌های حساس
  • گزینه‌ی Wi-Fi Checker برای اسکن شبکه‌هایی که به آن‌ها وصل می‌شوید
  • System Tuner برای بهبود عملکرد دستگاه از اجرای برنامه‌های غیرضروری جلوگیری می‌کند
  • Social Network Privacy با بررسی تنظیمات حریم‌ شخصی و حساب‌های شبکه‌ی اجتماعی از ایمنی آن‌ها مطمئن می‌شود

برنامه‌ی Trend Micro مانند نورتون اپلیکیشن‌هایی که در گوگل‌پلی مشاهده می‌کنید، بررسی می‌کند تا بی‌اطلاع برنامه‌ی مخربی را نصب نکنید.

۶. McAfee Security: Virus Cleaner

آنتی ویرورس McAfee

برنامه‌ی امنیتی McAfee برای موبایل مانند Avast ویژگی‌های زیادی ارائه می‌کند؛ اما در‌کنار تمام قابلیت‌های جذابش، استفاده از نسخه‌ی رایگان آن با‌توجه‌به نمایش بی‌رویه‌ی تبلیغات و پیشنهاد خرید فراوان، شاید برای عده‌ای از کاربران آزاردهنده باشد.

قدرت تشخیص McAfee Security: Virus Cleaner در شناسایی بدافزارها راضی‌کننده است؛ هرچند آنتی ویروس‌های قبلی گاهی عملکرد بهتری دارند. در سال ۲۰۲۱ (۱۴۰۰)، برنامه‌ی McAfee Mobile Security بخش اعظمی از قابلیت‌های کاربردی خود را متوقف کردغ ازجمله قفل برنامه‌ها، حالت مهمان، ضدسرقت و بهینه‌ساز حافظه‌ی رم و مدیریت حافظه‌ی ذخیره‌سازی.

باوجوداین، همچنان در نسخه‌ی رایگان برنامه امکانات مناسبی می‌توان دریافت کرد که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • تهیه‌ی گزارش از میزان داده مصرفی هر برنامه
  • اسکنر وای‌فای

در نسخه‌ی اشتراکی پایه، ویژگی اسکن آدرس‌های اینترنتی نیز فراهم می‌شود که در‌کنار پشتیبانی فنی ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته و نبود تبلیغات، اغواکننده به‌نظر می‌رسد. بااین‌همه، نسخه‌ی سالانه‌ی ۳۰ دلاری آن در‌مقابل رقبایی مثل کسپرسکی و بیت دیفندر حرفی برای گفتن ندارد.

جمع‌بندی

بهترین آنتی ویروس برای گوشی سامسونگ با‌توجه‌به نوع کاربری هر فرد ممکن است متفاوت باشد؛ بنابراین، با در‌نظرگرفتن اینکه چگونه از گوشی خود استفاده می‌کنید، یکی از برنامه‌های معرفی‌شده را نصب کنید و براساس نیازتان تنظیمات پیشرفته آن را تغییر دهید تا بیشترین بازدهی را دریافت کنید.

اگر به نصب برنامه علاقه‌ای ندارید، شاید بهتر باشد که با پنج آنتی ویروس آنلاین محبوب جهان آشنا شوید و در مواقع حساس از آن‌ها کمک بگیرید. جدا از اندروید و ویندوز مجموعه‌ای از بهترین آنتی ویروس های رایگان و پولی برای مک نیز وجود دارد.

سوالات متداول زومیت

  • بهترین برنامه ویروس‌کشی گوشی سامسونگ کدام است؟

    بهترین آنتی ویروس‌ها برای گوشی سامسونگ را می‌توان Bitdefender و Kaspersky و Avast معرفی کرد.

  • آیا نصب آنتی ویروس روی گوشی ضروری است؟

    با نصب یکی از بهترین آنتی ویروس‌های موجود در فهرست این مقاله برای گوشی سامسونگ، نه‌تنها از مزایای شناسایی بدافزاها بهره‌مند می‌شوید؛ بلکه می‌توانید برای مسدودسازی تماس‌ها یا وب‌سایت‌های مخرب نیز از آن‌ها استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات