بهترین برنامه‌های بهینه سازی باتری گوشی سامسونگ و گوشی‌های اندرویدی

پنج‌شنبه ۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
مطالعه 9 دقیقه
افزایش عمر باتری لپ تاپ
با برنامه‌های بهینه ساز باتری گوشی سامسونگ و گوشی‌های اندرویدی آشنا شوید و به پاسخ سوأل «آیا بهینه سازی باتری برای گوشی ضرر دارد؟» برسید.
تبلیغات

گوشی‌های سامسونگ و سایر برندهای اندرویدی برای بهینه کردن شارژ گوشی گزینه‌های داخلی دارند که نیاز کاربر به دانلود برنامه‌های جانبی را از بین می‌برد. در کنار ترفندهایی برای افزایش شارژدهی گوشی‌های هوشمند و روش‌هایی که به‌منظور بهینه‌ سازی باتری برای گوشی انجام می‌دهیم؛ فعال کردن شارژ بهینه، Adaptive Battery و سایر مواردی که در تنظیمات باتری موجود است، می‌تواند به دوام و عمر باتری کمک‌‌ کند.

بااین‌حال یک سری از کاربران ترجیح می‌دهند تمرکز خاصی روی این مورد داشته باشند و از برنامه‌های شخص ثالث تخصصی کمک بگیرند. اگر شما هم از این دسته کاربران هستید، در این مقاله با بهترین برنامه‌های بهینه سازی باتری گوشی سامسونگ و گوشی‌های اندرویدی آشنا خواهید شد.

برنامه بهینه سازی باتری گوشی سامسونگ

۱. اپ Greenify

اپ Greenify
اپ Greenify
اپ Greenify

اگر می‌خواهید که گوشی اندرویدیتان روان کار کند و برای مدت طولانی‌تری انرژی داشته باشد، اپلیکیشن Greenify مناسب شما است.

روش کار Greenify این است که برنامه‌هایی را که دائماً در پس‌زمینه در حال اجرا هستند و باتری مصرف می‌کنند را وارد هایبرنت یا به‌اصطلاح خواب زمستانی کند. این برنامه برای مسدود کردن برنامه‌ها و سرویس‌هایی مانند اپ‌های رسانه‌های اجتماعی و سایر برنامه‌هایی که برای اجرا لازم نیستند، اما همچنان باتری زیادی مصرف می‌کنند، مفید است. Greenify یکی از موثرترین برنامه‌ها در این دسته است که باید آن را امتحان کنید و به یاد داشته باشید که تمام برنامه‌هایی را که ضروری نیستند، در حالت Hibernate قرار دهید.

۲. اپ Battery Guru

اپ Battery Guru
اپ Battery Guru
اپ Battery Guru

Battery Guru یکی از پردانلودترین و معروف‌ترین برنامه‌های نظارت بر وضعیت باتری و از بهترین برنامه‌های بهینه سازی باتری گوشی سامسونگ است. Guru عملکرد متفات‌تری نسبت به سایر برنامه‌ها دارد و به شما در حفظ حداکثر عمر باتری کمک می‌کند. اپلیکیشن اطلاعات مصرف باتری و ظرفیت باتری را نمایش می‌دهد و با شناسایی و بهینه کردن عادات‌ شارژ کمک می‌کند تا باتری عمر بیشتری داشته باشد. این برنامه همچنین بر پارامترهای شارژ، مانند حداکثر جریان به دست‌آمده نیز نظارت می‌کند.

بخش‌های مختلفی برای کسب اطلاعات از وضعیت باتری وجود دارد؛ مانند Charging/discharging که وضعیت شارژ را نشان می‌دهد، Protection که می‌تواند یادآوری‌هایی را برای دمای باتری و محدودیت‌های شارژ تنظیم کند و Health که سلامت باتری را تخمین می‌زند. Doze و Save دو بخش دیگری هستند که به سایر مشکلات باتری کمک می‌کنند.

۳. اپ GSam Battery Monitor

 اپ GSam Battery Monitor
 اپ GSam Battery Monitor
 اپ GSam Battery Monitor

اگر باتری گوشیتان به راحتی تخلیه می‌شود و می‌خواهید بدانید چقدر دوام می‌آورد، Gsam Battery Monitor یک برنامه عالی برای تشخیص مواردی است که بیشترین میزان باتری را مصرف می‌کند. با شناسایی این برنامه‌ها وتغییر الگوی مصرفی‌تان یا جایگزین کردنشان می‌توانید به بهینه سازی باتری گوشی سامسونگ کمک کنید. البته GSam شامل گزینه App Sucker است که همه برنامه‌های تخلیه‌کننده باتری را می‌بندد.

این برنامه بهینه سازی باتری گوشی سامسونگ، همچنین زمان دقیق دوام آوردن باتری برای روشن ماندن گوشی را به شما اطلاع می‌دهد و حتی به شما می‌گوید که چقدر زمان برای شارژ شدن نیاز دارید.

۴. اپ Battery Monitor

اپ Battery Monitor
اپ Battery Monitor

Battery Monitor همانطور که از نامش پیداست، یکی از تمیزترین برنامه‌های نظارت بر وضعیت باتری موجود درگوگل پلی است. با اپلیکیشن Battery Monitor، می‌توانید دمای باتری و اطلاعات خود را در لحظه، وضعیت سلامت، وضعیت شارژ، ولتاژ و غیره را کنترل کنید.

جدا از طرح‌بندی تمیز و مناسبی که برنامه ارائه می‌دهد، ویجتی در اختیار دارید که با یک ضربه رم را تقویت می‌کند. با هشدار گرمای بیش‌از‌حد دما، افزایش دمای CPU یا باتری به شما اطلاع داده می‌شود که گزینه بسیار کاربردی است؛ زیرا افزایش دما یکی از مهم‌ترین عوامل تخریب باتری است.

۵. اپ AccuBattery

اپ AccuBattery
اپ AccuBattery

برنامه AccuBattery به شما امکان می‌دهد با تجزیه‌وتحلیل زمان استفاده از برنامه و الگوهای استفاده، سرعت تخلیه و مصرف باتری را تشخیص دهید. AccuBattery زمان دقیق باقی‌مانده برای شارژ کامل را تخمین می‌زند و مدت دوام آوردن باتری را نشان می‌دهد. به کمک آن می‌توانید ظرفیت باتری را در زمان واقعی بر حسب میلی‌آمپر‌ساعت اندازه‌گیری کرده و از هشدار شارژ برای افزایش طول عمر باتری استفاده کنید.

این اپلیکیشن میزان مصرف باتری را به خوبی اندازه‌گیری و محاسبه می‌کند و عمر واقعی باتری و زمان تخلیه کامل باتری را تخمین می‌زند. برنامه همچنین دارای یک تم تیره برای صرفه‌جویی در انرژی است.

۶. اپ Servicely

 اپ Servicely
اپ AccuBattery
 اپ Servicely

اگر گوشی سامسونگتان روت شده است، برنامه‌‌های بیشتری برای انتخاب دارید. Servicely با مسدود کردن برنامه‌هایی که در پس‌زمینه اجرا می‌شوند، عمر باتری را افزایش می‌دهد. دستگاه‌ها اغلب به دلیل وجود ده‌ها برنامه در پس‌زمینه، میزانی از درصد باتری را در طول شب از دست می‌دهند. Servicely با مدیریت این برنامه‌ها و بهینه‌سازی آن‌ها مشکل را حل می‌کند و البته برنامه‌هایی که گوشی را از خواب عمیق بیدار می‌کنند را غیرفعال می‌کند.

این برنامه‌ بهینه سازی باتری گوشی سامسونگ و دیگر گوشی‌های اندرویدی به شما کمک می‌کند تا اعلان‌های برنامه‌های انتخابی خود را فعال یا غیرفعال کنید تا از احتمال اجرای آن‌ها در پس‌زمینه جلوگیری شود. همچنین می‌توان پیام‌های بی‌پایان رسانه‌های اجتماعی یا اعلان‌های غیرضروری بازی‌ها و سایر برنامه‌ها را متوقف کرد. همه این موارد باعث می‌شود عمر باتری دستگاه حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد بیشتر از حد معمول افزایش پیدا کند.

آیا بهینه سازی باتری برای گوشی ضرر دارد

بهینه سازی باتری موضوعی نیست که بخواهد باعث نگرانی شما شود و همانطور که از نامش پیدا است، می‌تواند به حفظ سلامت باتری، دوام و طول عمر آن کمک کند. بااین‌حال با فعال کردن گزینه‌های بهینه‌سازی ممکن است محدودیت‌هایی برایتان ایجاد شود که دلخواهتان نباشد.

برای مثال با بهینه‌سازی باتری فعالیت برنامه‌ها در پس‌زمینه محدود یا قطع می‌شود تا مصرف باتری کاهش یابد. این موضوع ممکن است بر روی تجربه کاربری بعضی افراد تأثیر منفی بگذارد. اگر نیاز دارید برخی از برنامه‌ها را حتی زمانی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید فعال نگه دارید، می‌توانید بهینه‌سازی باتری را برای این برنامه‌ها خاموش کنید.

شارژ بهینه با کاهش سرعت شارژ در زمانی که گوشی در حال استفاده نیست به افزایش عمر باتری کمک می‌کند؛ اما می‌تواند برای برخی از کاربران محدودیت ایجاد کند. ویژگی مذکور برای درک عادات شارژ شما به یادگیری ماشینی متکی است، بنابراین سازگار شدن آن با الگوهای مصرفی هر فرد ممکن است مدتی طول بکشد.

با درنظر گرفتن تمام جوانب می‌توانید در مورد فعال کردن یا نکردن این گزینه تصمیم بگیرید.

سوالات متداول زومیت

  • بهترین برنامه بهینه سازی باتری گوشی سامسونگ چیست؟

    از میان اپ‌های فراوانی که در گوگل پلی وجود دارد، موارد زیر انتخاب ما هستند:

    Greenify

    Battery Guru

    GSam Battery Monitor

    Battery Monitor

    AccuBattery

    Servicely

  • آیا بهینه سازی باتری برای گوشی ضرر دارد؟

    بهینه سازی باتری موضوعی نیست که بخواهد باعث نگرانی شما شود و همانطور که از نامش پیدا است به حفظ سلامت و دوام باتری کمک خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات