هوش مصنوعی مایکروسافت کوپایلت معرفی شد؛ با یک کلیک اسلاید پاورپوینت و فایل ورد بسازید

پنج‌شنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۲
مطالعه 4 دقیقه
قابلیت کوپایلت مایکروسافت / Microsoft Copilot در ورد و پاورپوینت
کوپایلت چت‌بات هوش مصنوعی جدید مایکروسافت است که بهره‌وری نرم‌افزارهای خانواده‌ی آفیس نظیر ورد و پاورپوینت را بالا می‌برد.
تبلیغات

مایکروسافت در مراسمی آنلاین سیستم جدیدی به نام Copilot برای اپلیکیشن‌ها و خدمات نرم‌افزاری Microsoft 365 معرفی کرد که مبتنی‌بر هوش مصنوعی است. این سیستم به کاربران کمک می‌کند تا اسناد، ایمیل‌ها، فایل‌های پاورپوینت و... را از طریق هوش مصنوعی بسازند. کوپایلت مایکروسافت همچون دستیاری مجازی به شما برای کار با اپلیکیشن‌های خانواده‌ی مایکروسافت ۳۶۵ کمک می‌کند و مبتنی‌بر مدل زبانی GPT-4 شرکت OpenAI است.

بر اساس گزارش ورج، کوپایلت در نرم‌افزارهای سری آفیس در قالب منویی کناری ظاهر می‌شود و به شما کمک می‌کند متن بنویسید، فایل‌های پاورپوینت را بر اساس اسناد ورد بسازید و به شیوه‌ی بهتری از قابلیت‌هایی نظیر PivotTables در اکسل استفاده کنید. ساعاتی قبل از برگزاری مراسم مایکروسافت، جزئيات سیستم کوپایلت فاش شده بود.

جرد اسپاتارو، رئیس تیم مایکروسافت ۳۶۵، می‌گوید: «کوپایلت در کنار شما کار می‌کند و در نرم‌افزارهای ورد، اکسل، پاورپوینت، اوت‌لوک، تیمز و... که میلیون‌ها نفر به‌صورت روزانه از آن‌ها استفاده می‌کنند، تعبیه می‌شود.» به عقیده‌ی اسپاتارو، کوپایلت راهکار کاملا جدیدی برای کار کردن است.

کاربران مایکروسافت ۳۶۵ می‌توانند از کوپایلت بخواهند که اطلاعاتی درباره‌ی جلسه‌ی بعدی شرکت و تغییرات اخیر مثل نیروهای تازه‌استخدام‌شده را ارائه دهد. کوپایلت را می‌توان در نرم‌افزارهای خانواده‌ی آفیس احضار کرد. در نرم‌افزار ورد، کوپایلت می‌تواند بر اساس فایل‌های دیگر، پیش‌نویس متن موردنظر شما را ایجاد کند. پس از تولید متن با هوش مصنوعی، می‌توانید به راحتی آن را ویرایش کنید.

کوپایلت مایکروسافت اساسا چت‌بات است؛ بدین ترتیب می‌توانید از کوپایلت بخواهید که بر اساس یک سند ورد، فایل پاورپوینت ۱۰ اسلایدی بسازد یا داده‌های اکسل را تجزیه‌و‌تحلیل کند. کاربران اکسل می‌توانند از کوپایلت برای ساخت فوری SWOT یا PivotTable استفاده کنند. در مایکروسافت تیمز، کوپایلت جلسات ویدیویی را رونویسی می‌کند، اگر دیر به جلسه ملحق شوید نکات مهم قبلی را به شما می‌گوید و جزئیات وظایف کاری اعلام‌شده در جلسه را خلاصه می‌کند.

قابلیت کوپایلت Copilot مایکروسافت در ورد
کوپایلت در ورد

رئیس تیم مایکروسافت ۳۶۵ به‌صراحت گفت کوپایلت در تمامی مواقع عملکرد کاملا درست ندارد: «کوپایلت گاهی‌اوقات کار را درست انجام می‌دهد و در بقیه‌ی مواقع به شیوه‌ای مفید، اشتباه خواهد کرد.»

مایکروسافت گفته است که کوپایلت در نرم‌افزار اوت‌لوک نیز کاربرد دارد. به‌لطف هوش مصنوعی، زمان کمتری صرف حذف و پاسخ به ایمیل‌ها خواهید کرد. کوپایلت می‌تواند موضوع‌های ایمیل را خلاصه کند و به‌صورت خودکار پاسخ ایمیلی را که دریافت کرده‌اید، بنویسد. کوپایلت گزینه‌هایی دارد تا بتوانید لحن یا تعداد کلمات ایمیل را تغییر دهید.

نحوه کار قابلیت کوپایلت Copilot مایکروسافت

رئیس تیم مایکروسافت ۳۶۵ می‌گوید: «برای ساخت کوپایلت صرفا به اضافه کردن ChatGPT به مایکروسافت ۳۶۵ بسنده نکردیم. سرویس Microsoft 365 Copilot مبتنی‌بر چیزی است که به آن سیستمِ کوپایلت می‌گوییم.»

قابلیت کوپایلت از تکنیک «زمینه‌سازی» استفاده می‌کند تا به‌طور مداوم در حال بهبود باشد. اگر از ورد جدید بخواهید بر اساس داده‌هایتان یک سند جدید ایجاد کند، کوپایلت درخواست شما را به پلتفرم Microsoft Graph می‌فرستد و سپس آن را به مدل زبانی GPT-4 ارسال می‌کند. در ادامه‌ی مسیر، پاسخِ تولیدشده توسط کوپایلت بار دیگر به Microsoft Graph تا بررسی‌هایی روی آن صورت بگیرد. در نهایت پاسخ موردبحث در نرم‌افزارهای آفیس به کاربر نشان داده می‌شود.

قابلیت کوپایلت Copilot مایکروسافت در پاورپوینت
کوپایلت در پاورپوینت

مایکروسافت قصد دارد قابلیتی به نام Business Chat در دسترس قرار دهد. این سرویس با تمامی داد‌ه‌ها و نرم‌افزارهای مایکروسافت ۳۶۵ سازگار خواهد بود. Business Chat از پلتفرم Microsoft Graph برای گردآوری اسناد، فایل‌های پاورپوینت، ایمیل‌ها، یادداشت‌ها و مخاطبین در داخل رابط کاربری پیام‌رسان مایکروسافت تیمز استفاده می‌کند. هوش مصنوعی مایکروسافت سپس خلاصه‌ی فایل‌ها را می‌نویسد.

قابلیت کوپایلت Copilot مایکروسافت در اوت لوک
کوپایلت در اوت‌لوک

مایکروسافت از زمان اضافه کردن چت‌بات به موتور جست‌و‌جوی بینگ، با سرعت بالا به سرمایه‌گذاری روی هوش مصنوعی ادامه داده است. رویداد جدید مایکروسافت در حالی برگزار می‌شود که گوگل چند روز پیش اعلام کرد هوش مصنوعی را به نرم‌افزارهای خانواده‌ی Workspace نظیر جیمیل و گوگل داکس اضافه می‌کند.

مایکروسافت می‌گوید سرویس Microsoft 365 Copilot هم‌اکنون با ۲۰ مشتری این شرکت در حال آزمایش است و در ماه‌های آینده به‌صورت گسترده‌تر در دسترس قرار می‌گیرد. مایکروسافت قیمت و جزئیات بیشتر Microsoft 365 Copilot را در ماه‌های آینده اعلام می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات