محبوب‌ترین نرم‌افزار ویرایش PDF به مایکروسافت اج اضافه می‌شود

پنج‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
مرورگر مایکروسافت اج / Microsoft Edge روی موبایل
مایکروسافت اج که در روزهای اخیر به‌شدت در مرکز توجه بوده، قرار است به‌زودی ابزار Adobe Acrobat را برای اجرا و ویرایش فایل‌های PDF دریافت کند.
تبلیغات

ادوبی پس از رویداد جدید مایکروسافت که محفلی برای رونمایی نسخه‌ی جدید بینگ و اج با هوش مصنوعی بود، در بیانیه‌ای از همکاری تجاری با ردموندی‌ها خبر داد. به موجب این همکاری، ابزار PDF Reader ادوبی به مرورگر مایکروسافت اج اضافه می‌شود. با این تغییر، مرورگر اج فایل‌های PDF را دقیق‌تر و ایمن‌تر اجرا می‌کند و می‌تواند افزون‌بر انتخاب متن در فایل‌های PDF، آن‌ها را بخواند.

مرورگر مایکروسافت اج / Microsoft Edge با ادوبی پی دی اف

بر اساس گزارش تک‌اسپات، ابزار پی‌دی‌اف‌خوان ادوبی ویرایش متن و عکس، ترکیب فایل‌ها و تبدیل فایل‌های PDF به سایر فرمت‌ها را ممکن می‌کند. یک‌سری از قابلیت‌ها به رایگان ارائه می‌شوند اما قابلیت‌های دیگر پولی‌اند. پلن Acrobat Standard ماهانه ۱۲٫۹۹ دلار قیمت دارد. مشترکین فعلی ادوبی و همچنین کسانی که پکیج Creative Cloud را خریداری کرده‌اند، می‌توانند مستقیماً از طریق مرورگر اج به قابلیت‌های Adobe Acrobat دسترسی پیدا کنند.

به گفته‌ی ادوبی،‌ ابزار پی‌دی‌اف‌خوان این شرکت به‌صورت مرحله‌ای و از ماه مارس ۲۰۲۳ (اسفند ۱۴۰۱ و فروردین ۱۴۰۲) به مرورگر اج اضافه می‌شود. سازمان‌ها می‌توانند زودتر به این ابزار دسترسی پیدا کنند. ادوبی می‌گوید پشتیبانی از نسخه‌ی فعلی ابزار PDF مایکروسافت اج که از موتور قدیمی استفاده می‌کند، در مارس ۲۰۲۴ (اسفند ۱۴۰۲ و فروردین ۱۴۰۳) به پایان می‌رسد.

بر اساس آمار،‌ مایکروسافت اج تنها ۴٫۵ درصد از سهم بازار مرورگرهای دسکتاپ را در اختیار دارد. سهم گوگل کروم به ۶۵ درصد می‌رسد. مایکروسافت امیدوار است مرورگر اج به‌لطف قابلیت‌های جدید،‌ تعداد بیشتری از کاربران را به سمت خود بکشاند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات