این وب‌سایت نشان می‌دهد کدام برنامه‌ها با تراشه‌های اختصاصی اپل سازگاری دارند

یک‌شنبه ۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
مطالعه 1 دقیقه
بریدگی نمایشگر مک بوک ایر M2
وب‌سایت Is Apple Silicon Ready به شما نشان می‌دهد کدام برنامه‌ها با تراشه‌های سفارشی سری M اپل سازگاری دارند.
تبلیغات

اگر قصد دارید یکی از مک‌بوک‌های جدید اپل را انتخاب کنید شاید نگرانی‌هایی درمورد سازگاری برنامه‌ها با پردازنده‌های سری M این شرکت داشته باشید. تراشه‌های سری M1 و M2 براساس معماری‌های آرم ساخته شده‌اند و این یعنی دستورالعمل‌ها را نسبت به اکثر کامپیوترهای شخصی و لپ‌تاپ‌های معمولی، به‌شکلی متفاوت درک می‌کنند و درنتیجه نرم‌افزارها باید به‌طور خاص برای این تراشه‌ها بهینه‌سازی شوند. اکنون می‌توانید ازطریق یک وب‌سایت جالب، بررسی کنید کدام برنامه‌ها برای پردازنده‌های سفارشی اپل بهینه‌ شده‌اند.

وب‌سایت Is Apple Silicon Ready به‌عنوان منبعی برای نشان دادن برنامه‌هایی که با پردازنده‌های سری M اپل سازگاری دارند عمل می‌کند. این پلتفرم از داده‌های جمع‌سپاری‌شده استفاده می‌کند و نشان می‌دهد کدام نسخه‌ی برنامه‌ها برای تراشه‌های غول فناوری اهل کوپرتینو بهینه‌ شده‌اند. اگر برنامه‌ی موردنظر شما روی پردازنده‌های اپل اجرا نشود این وب‌سایت امکان اجرای آن با ابزار Rosetta را نیز نشان خواهد داد. علاوه‌براین، درصورتی‌که اطلاعاتی درمورد پشتیبانی از تراشه‌های اپل برای نسخه‌های آینده‌ی یک برنامه وجود داشته باشد، آن را به کاربر نمایش خواهد داد.

به‌عنوان مثال اگر برنامه‌ی مسنجر فیسبوک را در وب‌سایت Is Apple Silicon Ready بررسی کنید، مشخص می‌شود که این اپلیکیشن بدون هیچ مشکلی ازطریق Rosetta روی کامپیوترهای جدید اپل اجرا می‌شود.

درحال‌حاضر اکثر برنامه‌های مهم با پردازنده‌های اختصاصی سری M اپل سازگاری دارند اما همچنان برخی از اپلیکیشن‌ها به‌خوبی روی این تراشه‌ها اجرا نمی‌شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات