پشتیبانی از پروکسی به واتساپ اضافه شد

جمعه ۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
آیکون واتساپ با 4 نوتیفیکیشن از نمای نزدیک / WhatsApp
واتساپ ازاین‌پس دور زدن محدودیت‌های اینترنت را از طریق پروکسی امکان‌پذیر می‌کند. تلگرام مدت‌ها است چنین قابلیتی ارائه می‌دهد.
تبلیغات

واتساپ در بیانیه‌ای می‌گوید ازاین‌پس کاربران می‌توانند از طریق پروکسی به این پیام‌رسان متصل شوند. پشتیبانی از پروکسی الزام به روشن کردن VPN را از بین می‌برد. واتساپ می‌گوید اضافه شدن پروکسی تلاشی برای متصل‌نگه‌داشتن تعداد بیشتری از کاربران به این پیام‌رسان است. پروکسی محدودیت‌هایی را که دولت‌ها بر اینترنت اعمال می‌کنند دور می‌زند.

بر اساس گزارش ورج، فعال کردن پروکسی هیچ تأثیری روی سیستم رمزنگاری سرتاسری واتساپ ندارد و محتویات پیام‌ها هرگز توسط ارائه‌دهندگان سرویس‌های پروکسی مشاهده نخواهد شد. متا، شرکت مادر واتساپ و اینستاگرام، می‌گوید کاربران می‌توانند به‌لطف پروکسی به سرورهایی که توسط سازمان‌ها و افراد داوطلب تهیه می‌شوند متصل شوند.

تنظیمات پروکسی واتساپ به زبان فارسی
این اسکرین‌شات‌ها را رئیس واتساپ در توییتر به‌اشتراک گذاشته است

واتساپ که در حال حاضر دو میلیارد کاربر فعال روزانه دارد، پراستفاده‌ترین پیام‌رسان دنیا محسوب می‌شود، اما محبوب‌ترین پیام‌رسان نیست. تلگرام همچنان با دست‌یابی به رکورد واتساپ فاصله‌ی زیادی دارد، اما به‌لطف قابلیت‌های متنوعی که در هر به‌روزرسانی اضافه می‌کند، روزبه‌روز در حال افزایش تعداد کاربرانش است.

گفتنی است تلگرام از مدت‌ها پیش امکان اتصال به پروکسی را برای کاربرانش فراهم کرده بود، اما این نخستین باری است که واتساپ به‌صورت رسمی از پروکسی پشتیبانی می‌کند.

تا قبل از اعمال تغییرات جدید، در صفحه‌ی پشتیبانی سایت واتساپ گفته شده بود: «واتساپ به‌گونه‌ای طراحی نشده است که امکان استفاده از آن با پروکسی یا سرویس‌های VPN وجود داشته باشد. ما از این پیکربندی‌ها پشتیبانی نمی‌کنیم.» در زمان نوشته شدن این مقاله، متن مذکور از سایت واتساپ حذف شده است.

واتساپ می‌گوید کاربران نسخه‌های اندروید و iOS می‌توانند با به‌روزرسانی اپلیکیشن خود به پروکسی دسترسی پیدا کنند. تنظیمات پروکسی در صفحه‌ی Storage and Data قرار دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات