آپدیت جدید تلگرام: از پنهان‌کردن تصاویر تا بازطراحی ابزار ویرایش عکس

جمعه ۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۲
مطالعه 2 دقیقه
لوگو تلگرام / Telegram طرح گرافیکی آبی روی دیوار
جدیدترین به‌روزرسانی تلگرام افزون‌بر قابلیت پنهان‌کردن تصاویر، تغییر عکس پروفایل مخاطبین را ممکن می‌کند و مجهزبه ابزاری جدید برای ویرایش تصویر است.
تبلیغات

تلگرام پیش از فرا رسیدن سال ۲۰۲۳ و به مناسبت کریسمس، به‌روزرسانی هیجان‌انگیزی منتشر کرده است تا با قابلیت‌های جذاب به استقبال سال جدید برود. جدیدترین به‌روزرسانی تلگرام، اضافه کردن پوشش اسپویلر به فایل‌های چندرسانه‌ای را ممکن و ابزار ویرایش تصویر را به‌طور کامل بازطراحی می‌کند.

بر اساس بیانیه‌ی تلگرام، یکی از جدیدترین قابلیت‌های این پیام‌رسان، پنهان کردن عکس و ویدیو است. تلگرام از مدتی پیش پنهان کردن متن را امکان‌پذیر کرده، اما این نخستین باری است که پنهان کردن عکس و ویدیو نیز ممکن می‌شود. به هنگام ارسال عکس می‌توانید گزینه‌ی Hide with Spoiler را انتخاب کنید تا محتوای آن پنهان شود. طرف مقابل برای دیدن تصویر باید یک بار روی آن ضربه بزند.

تلگرام می‌گوید در به‌روزرسانی جدیدی قابلیتی اضافه کرده است تا این پیام‌رسان هیچ فضایی از گوشی را اشغال نکند. در صورت تمایل می‌توانید فایل‌ها را از حافظه‌ی گوشی پاک و به فضای ابری تلگرام منتقل کنید. سال‌ها است کاربران تلگرام می‌توانند حداکثر ظرفیت کش را تعیین یا حذف خودکار آیتم‌های استفاده‌نشده را فعال کنند.

نمودار گرافیکی جدید تلگرام برای کش

در به‌روزرسانی جدید می‌توانید تنظیمات حذف خودکار مجزا را برای چت‌های خصوصی، گروه‌ها و کانال‌ها فعال کنید. نمودار جدید تلگرام با طراحی بصری جذابش به شما امکان می‌دهد بفهمید که چه فایل‌هایی بیشترین حافظه‌ی گوشی را اشغال کرده‌اند. امکان پاک‌سازی این فایل‌ها به‌صورت مجزا وجود دارد.

تلگرام ابزاری داخلی برای ویرایش تصویر دارد که در به‌روزرسانی جدید به‌طور کامل بازطراحی شده است. در نسخه‌ی جدید می‌توانید بخش‌هایی از تصویر را تار کنید، متن‌ها را جذاب‌تر بنویسید و جلوه‌های جدیدی به آن‌ها اضافه کنید. به هنگام اضافه کردن متن به تصاویر می‌توانید ابعاد، فونت و رنگ پس‌زمینه را تغییر دهید. تمامی کاربران - حتی کسانی که نسخه‌ی پریمیوم را ندارند - می‌توانند ایموجی‌های سفارشی متحرک را به تصاویر اضافه کنند.

در به‌روزرسانی جدید تلگرام می‌توانید برای مخاطبان خود عکس پروفایل انتخاب کنید. عکسی که انتخاب می‌کنید صرفا توسط شما قابل مشاهده است. در صورت تمایل می‌توانید عکس پروفایل جدید را به مخاطب خود پیشنهاد دهید تا به‌صورت عمومی آن را تأیید کند.

نسخه‌ی جدید تلگرام به شما امکان می‌دهد تصویر پروفایل خصوصی و عمومی داشته باشید. تصویر خصوصی صرفا برای افرادی مثل مخاطبان نشان داده می‌شود و بقیه‌ی کاربران می‌توانند تصویر عمومی را ببینند.

جدیدترین نسخه‌ی تلگرام به ادمین گروه‌هایی با بیش از ۱۰۰ عضو امکان می‌دهد فهرست اعضا را پنهان کنند. این پیام‌رسان محبوب در اندروید یک‌سری تغییرات به خود دیده است و از نوار پیشرفت جدیدی استفاده می‌کند. تلگرام در به‌روزرسانی جدید تعداد بیشتری از ایموجی‌ها را متحرک کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات