بهترین سایت ها و برنامه های پخش آهنگ آنلاین

پنج‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
مطالعه 7 دقیقه
 سایت ها و برنامه های پخش آهنگ آنلاین
گوش دادن به موزیک بخش مهمی از زندگی ما را تشکیل می‌دهد. در این مقاله بهترین سایت‌ها و برنامه‌های پخش آهنگ آنلاین را به شما معرفی خواهیم کرد.
تبلیغات

مدت‌هاست که برنامه‌هایی مانند تیدال، اپل موزیک و اسپتیفای شکل گوش دادن به موسیقی را برای کاربران تغییر داده‌اند. دسترسی به میلیون‌ها آهنگ از هر نقطه در زمین باعث می‌شود فکر کنید که هر آهنگی که تا‌به‌حال منتشر شده است را در اختیار دارید. اما اگر از هر یک از این برنامه‌ها استفاده می‌کنید، باید بدانید که اپ‌ها و وب‌سایت‌های زیادی برای پخش موسیقی وجود دارد که نباید خودتان را از آن‌ها محروم کنید.

در مقاله پیش‌رو به معرفی بهترین سایت ها و برنامه های پخش آهنگ آنلاین خارجی و ایرانی پرداخته‌ایم. فراموش نکنید در بخش دیدگاه‌ها می‌توانید سرویس پخش موزیک محبوب خود را با سایر کاربران زومیت در میان بگذارید.

بهترین برنامه های پخش آهنگ

۱. ساندکلاد

لوگو  ساندکلاد

SoundCloud یک سرویس پخش موسیقی کاربرمحور با گنجینه بزرگی از آهنگ‌ها و پادکست‌ها است. این اپ از بهترین برنامه های پخش آهنگ ایرانی نیز به حساب می‌آید. کاربران ساندکلاد می‌توانند به پخش موسیقی بپردازند و همچنین آثار خود را آپلود کنند.

این سرویس در همه دستگاه‌ها در دسترس است و کاربران ویندوز می‌توانند از نسخه ویندوز آن استفاده کنند. برخلاف اسپاتیفای که ویژگی‌های محدودی را به‌صورت رایگان ارائه می‌کند، نسخه رایگان ساندکلاد جلوزدن و جابه‌جایی نامحدود بین آهنگ‌ها و دانلود آهنگ اصلی را ارائه می‌دهد. اگر نمی‌دانید چگونه می‌شود از ساندکلاد موزیک دانلود کرد، آموزش دانلود آهنگ از ساندکلود را مطالعه کنید.

در این پلتفرم می‌توانید پلی‌لیست‌ها را مدیریت کنید، آثار دیگر سازندگان را در حساب‌هایشان ریپُست کنید و موسیقی آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی مختلف به اشتراک بگذارید. با امکان پشتیبانی مستقیم از هنرمندان می‌توانید مستقیماً یا از طریق لینک‌ وب‌سایتشان به آن‌ها کمک مالی کنید.

۲. اسپاتیفای

لوگو اسپاتیفای

اسپاتیفای یکی از محبوب‌ترین برنامه‌ های پخش موزیک در جهان است. مجموعه گسترده‌ای از آهنگ‌ها، سبک‌ها و هنرمندان مختلف را می‌توانید در این پلتفرم بیابید. اپ اسپاتیفای برای کاربران اندروید و iOS در دسترس است. با یک حساب کاربری رایگان، ناچارید به تبلیغات بین آهنگ‌ها گوش دهید و نمی‌توانید آهنگ‌ها را برای گوش دادن آفلاین دانلود کنید. اسپاتیفای جزو بهترین برنامه‌های پخش آهنگ ایرانی نیز به حساب می‌آید. اگر به دنبال موزیک خاصی هستید، می‌توانید از بهترین برنامه‌ های تشخیص آهنگ کمک بگیرید.

۳. اپل موزیک

اپل موزیک با طراحی جذاب و کیفیت صدای فوق‌‌العاده، تمام حداقل الزامات یک پلتفرم پخش موسیقی عالی را برآورده می‌کند. وقتی صحبت از کیفیت پخش می‌شود، اپل موزیک هم برای شنوندگان معمولی و هم علاقه‌مندان حرفه‌ای مناسب است. کل موزیک‌ها به صورت hi-fi و بدون افت کیفیت در دسترس است. پلی‌لیست‌های موجود با مضمون‌های مختلف به کاربران کمک می‌کند موسیقی‌های جدید را کشف کنند.

اپل موزیک با بیش از ۱۰۰ میلیون آهنگ در دستگاه‌های اپل، اندروید و ویندوز قابل دسترسی است. جای تعجب نیست که تجربه استفاده از این سرویس به‌ویژه در آیفون‌ و مک روان‌تر است. این سرویس بیشتر برای‌ افرادی که مجموعه بزرگ آیتونز دارند یا به اکوسیستم اپل متعهد هستند، گزینه مناسبی است. اگر آیفون دارید با بهترین برنامه های دانلود آهنگ برای آیفون آشنا شوید.

برنامه دسکتاپ برای رایانه‌های ویندوزی چندان تعریفی ندارد؛ اما برای تجربه ساده‌تر می‌توانید به اپل موزیک در مرورگر گوش دهید.

۴. یوتیوب موزیک

لوگو یوتیوب موزیک

زمانی‌که Google Play Music متوقف شد، گوگل YouTube Music را به‌عنوان جایگزینی برای آن معرفی کرد که قرار بود به‌طور مداوم توسعه یابد تا در مناطق بیشتری در دسترس قرار بگیرد.

یوتیوب موزیک که از بهترین برنامه های پخش آهنگ خارجی به حساب می‌آيد، به شما امکان می‌دهد هر آهنگ را با اسکیپ و جلوزدن‌های نامحدود جستجو و پخش کنید. همچنین شامل طیف گسترده‌ای از موزیک ویدیوهای اصلی و آهنگ‌های دیگری است که احتمالاً در پلتفرمی مثل اسپاتیفای پیدا نخواهید کرد. با اینکه نسخه رایگان با نمایش تبلیغات همراه است؛ اما این تبلیغات به‌قدری آزاردهنده نیستند که تجربه کاربری شما را خراب کنند.

یوتیوب موزیک با فونت‌ها و کنترل‌های خوانا، رابط کاربری روان و ساده‌ای دارد. البته اگر می‌خواهید به موزیک‌های ایرانی گوش دهید، شاید بتوانید روی این پلتفرم به عنوانی یکی از بهترین برنامه های پخش آهنگ ایرانی هم حساب کنید.

اگر در یوتیوب به موزیک گوش می‌دهید، بد نیست با بهترین سایت های تبدیل ویدیو به آهنگ آشنا شوید.

۵. آمازون موزیک

لوگو آمازون موزیک

آمازون موزیک منبع بزرگی از موسیقی و پادکست‌ها است که اسکیپ‌های نامحدود را با شافل رایگان و تجربه کیفیت صوتی مناسب ارائه می‌دهد. این سرویس هر روز پادکست‌های جدید و به‌روز را به همراه دارد تا بتوانید مطالب بیشتری را رایگان گوش دهید.

آمازون موزیک رایگان است، اما اگر عضو Prime هستید، Amazon Music Prime را نیز به‌صورت رایگان دریافت می‌کنید که به شما امکان می‌دهد کیفیت صدای بالاتری را تجربه کنید.

برای پخش موسیقی در بهترین برنامه پخش آهنگ و دسترسی به هزاران پلی‌لیست باید به‌صورت رایگان وارد سیستم شوید، البته برای دسترسی به محتوا نیازی به ثبت نام با کارت اعتباری خود ندارید.

۶. TIDAL

لوگو تیدال

TIDAL امکان جستجوی تک آهنگ، مدیریت و شافل پلی‌لیست‌ها و انتخاب کیفیت صدا را ارائه می‌دهد. می‌توانید کانال‌های حاوی محتوای اصلی را از کاتالوگ اصلی تیدال برگزینید و محتوای درخواستی را انتخاب کنید. تیم تایدال به‌طور ماهرانه کانال‌ها را بر اساس ژانرها و موضوعات مختلف می‌چینند.

TIDAL Access نسخه رایگان تایدال است که امکان گوش دادن به موسیقی با کیفیت بالا و بدون افت را رایگان فراهم می‌کند البته فقط در ایالات متحده در دسترس است.

برای لذت بردن از همه این مزایا، باید تایدال را دانلود و یک حساب کاربری ایجاد کنید، اما نیازی به ارائه اطلاعات بانکی ندارید.

بهترین سایت های پخش آهنگ

امکان پخش موزیک در وب‌سایت بیشتر اپ‌هایی که در بخش ابتدایی مقاله معرفی کردیم، وجود دارد. بااین حال در ادامه به معرفی سه وب‌سایت دیگر که البته می‌توانید از اپ‌هایشان هم استفاده کنید، می‌پردازیم.

اگر قصد دارید برای ساخت کلیپ موزیک دانلود کنید، با بهترین اپلیکیشن های میکس عکس با آهنگ آشا شوید.

ساندکلاد، اسپاتیفای، یوتیوب موزیک، آمازون موزیک، جنگو، پاندورا و میکس‌کلاد از بهترین سایت‌ های پخش آهنگ خارجی هستند که ممکن است در برخی از آن‌ها موزیک‌های ایرانی را هم پیدا کنید. همچنین امکان استفاده از اپ این سرویس‌ها برای گوشی وجود دارد.

۱. جنگو

Jango یکی دیگر از بهترین سایت های پخش آهنگ خارجی و سرویس‌های رادیویی رایگان است که گوش دادن به موسیقی رایگان آنلاین را از رایانه، تلفن هوشمند یا تبلت آسان می‌کند.

فراتر از گوش دادن نامحدود و تبلیغات محدود، چیزی که این سرویس را عالی می‌کند این است که می‌توانید ایستگاه‌های رادیویی سفارشی را با انتخاب گروه یا خواننده مورد‌علاقه خود بسازید. همچنین صدها ایستگاه از‌پیش‌ساخته‌‌شده وجود دارد که می‌شود بر اساس ژانر آن‌ها را انتخاب کرد.

در حین گوش دادن به هر ایستگاهی می‌توانید به سایت یاد دهید چه چیزی را باید برای شما پخش کند. همچنین با دکمه ویرایش امکان اضافه کردن حداکثر ۱۰ هنرمند به هر ایستگاه وجود دارد. با این ویرایش، جنگو آهنگ‌هایی از هنرمندان منتخب شما و دیگر هنرمندان مرتبط را پخش خواهد کرد.

۲. پاندورا

لوگو پاندورا

در Pandora موسیقی به‌صورت موضوعی ایجاد می‌شود. پس از این‌که شما یک سری از هنرمندان موردعلاقه خود را انتخاب کردید که نشان می‌دهد چه سلیقه‌ای دارید، پاندورا بر اساس آن به شما موسیقی پیشنهاد می‌دهد.

با اینکه این پلتفرم از بهترین سایت های پخش آهنگ خارجی است، تبلیغات مکرر و اسکیپ‌های محدود و عدم وجود پلی لیست سفارشی را می‌توان از معایب آن در نظر گرفت.

۳. میکس‌کلاد

لوگو میکس‌کلاد

Mixcloud ار بهترین تجربه‌هایی است که می‌توانید در یکی ازبهترین سایت های پخش آهنگ خارجی داشته باشید. این پلتفرم کاری می‌کند که کاربران درباره رادیو تجدید نظر کنند. موسیقی در میکس‌کلاد توسط دی‌جی‌ها و مجریان رادیویی از سراسر جهان گردآوری شده است تا تجربه شنیداری متفاوتی را نسبت به آنچه که ممکن است به آن عادت داشته باشید، ایجاد کند.

شما می‌‌توانید میکس‌ها، نمایش‌های رادیویی و پادکست‌های موسیقی را بر اساس حالت یا ژانر و همچنین تگ‌های قابل جستجو مرتب کنید.

اگر می‌خواهید به موزیک‌ها در گوشی یا تبلت خود گوش دهید، برنامه‌ی Mixcloud برای آیفون، آیپد و اندروید در دسترس است. می‌توانید برای دریافت ویژگی‌های بیشتر مانند حذف تبلیغات، امکان بازگشت به عقب و دسترسی زودهنگام به ویژگی‌های جدید اشتراک بخرید.

سوالات متداول زومیت

  • بهترین برنامه های پخش آهنگ ایرانی چیست؟

    ساندکلاد، اسپاتیفای، اپل موزیک، یوتیوب موزیک و تیدال از بهترین برنامه های پخش آهنگ ایرانی و خارجی هستند.

  • بهترین سایت‌ های پخش آهنگ خارجی چیست؟

    ساندکلاد، اسپاتیفای، یوتیوب موزیک، آمازون موزیک، جنگو، پاندورا و iHeartRadio از بهترین سایت‌ های پخش آهنگ خارجی هستند که می‌توانید در برخی از آن‌ها موزیک‌های ایرانی را هم پیدا کنید. همچنین امکان استفاده از اپ این سرویس‌ها برای گوشی وجود دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات