نسخه آزمایشی PC Manager مایکروسافت برای بهینه‌سازی عملکرد ویندوز منتشر شد

یک‌شنبه ۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت در سکوت خبری، نسخه‌ی بتای PC Manager را با هدف بهینه‌سازی عملکرد کامپیوترهای مجهز به سیستم‌عامل ویندوز منتشر کرد.
تبلیغات

مایکروسافت در حال آزمایش نسخه‌ی بتا برنامه‌ی PC Manager است. این ابزار به‌عنوان رقیبی برای برنامه‌هایی مثل CCleaner و PC Manager هواوی ارائه شده است و کامپیوتر‌های ویندوزی را برای شناسایی فایل‌های ناخواسته و تهدیدهای امنیتی بررسی و رم را آزاد می‌کند. این نرم‌افزار با اتصال به Windows Defender سعی می‌کند تا برنامه‌های مخرب را مسدود سازد؛ اما برای استفاده از آن باید مروگر پیش‌فرض خود را به مایکروسافت Edge تغییر دهید.

Aggiornamenti Lumia با انتشار توییتی از انتشار نسخه‌ی آزمایشی PC Manager مایکروسافت خبر داد. وب‌سایت pcmanager.microsoft.com درحال‌حاضر فعال است؛ اما فقط به‌ زبان چینی دردسترس قرار دارد. همچنین، این برنامه در فروشگاه مایکروسافت ارائه نشده است؛ اما می‌توان فایل exe آن را دانلود و روی سیستم نصب کرد.

برنامه PC Manager ویندوز ۱۱

PC Manager مایکروسافت برنامه‌ی ساده‌ای است که هنگام راه‌اندازی سیستم بارگیری می‌شود و در پس‌زمینه‌ دستگاه فعال باقی می‌ماند. با فراخوانی این ابزار، فضای ذخیره‌سازی کامپیوتر‌ی شما بررسی می‌شود تا فایل‌هایی که ارزش حذف‌شدن دارند، شناسایی شوند.

به‌نوشته‌ی TomsHardware، این نرم‌افزار قابلیتی برای بهبود عملکرد رم نیز ارائه می‌دهد که میزان رم آزاد کامیپوتر را تا حدود ۱۰ درصد افزایش می‌دهد.همچنین، به کاربران اجازه می‌دهد تا برنامه‌هایی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنند، تشخیص دهند و آن‌ها را متوقف کنند. از دیگر ویژگی‌های این برنامه می‌توان به ارائه‌ی اطلاعاتی درباره‌ی عملکرد دستگاه و برنامه‌های موجود در Startup سیستم اشاره کرد.

ناگفته نماند PC Manager برخی از عملکردهای Windows Defender را نیز بهبود می‌بخشد و به‌روزرسانی‌های ویندوز و تهدیدهای امنیتی را بررسی می‌کند. البته یکی از ویژگی‌های آزاردهنده‌ی این برنامه، اجباری‌بودن تغییر مرورگر پیش‌فرض به اج است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات