زیرسیستم ویندوز 11 برای اندروید به‌زودی از نسخه 13 سیستم‌عامل موبایلی گوگل پشتیبانی خواهد کرد

شنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
نقشه‌ی راه مایکروسافت نشان می‌دهد این شرکت قصد دارد پشتیبانی از اندروید ۱۳ را به زیرسیستم ویندوز برای اندروید اضافه کند.
تبلیغات

مایکروسافت هم‌زمان با معرفی ویندوز ۱۱، از زیرسیستم ویندوز برای اندروید (WSA) رونمایی کرد و هدف آن نزدیک‌تر کردن این دو سیستم‌عامل ازطریق ادغام‌های مختلف است. این شرکت اکنون در سکوت خبری، نقشه‌ی راه خود را برای WSA منتشر کرده است که به پشتیبانی از اندروید ۱۳ در ویندوز ۱۱ اشاره دارد.

به گزارش GSMArena، غول فناوری مستقر در ردموند قصد دارد علاوه‌بر پشتیبانی از اندروید ۱۳، چند قابلیت جدید دیگر برای علاقمندان به استفاده از اندروید در محیط ویندوز ارائه دهد که ازجمله می‌تواند به امکان انتقال آسان فایل‌ها میان این دو پلتفرم اشاره کرد؛ این ویژگی از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود زیر کاربران می‌توانند با استفاده از آن‌، فایل‌های موردنظر خود را به‌راحتی با درگ‌ و دراپ (Drag & Drop) بین گوشی‌های هوشمند و کامپیوترهای شخصی به‌اشتراک بگذارند.

پشتیبانی از اندروید ۱۳ در زیرسیستم ویندوز

همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، قابلیت تصویردرتصویر (PIP) احتمالاً به اجرای WSA درحالت پنجره‌ای و روی برنامه‌های بومی ویندوز اشاره دارد. ازطرف دیگر این ویژگی می‌تواند به‌معنی دسترسی آسان‌تر به برخی عملکردها یا امکان اجرای مستقیم برنامه‌های گوشی اندرویدی روی کامپیوتر باشد. درنهایت این شرکت دسترسی به شبکه‌ی محلی را به‌طور پیش‌فرض فعال خواهد کرد.

به‌یاد داشته باشید که درحال‌حاضر WSA و قابلیت‌های مرتبط با آن به بازارهای خاصی محدود شده‌اند و انتظار می‌رود اوایل سال ۲۰۲۳ به‌طور گسترده‌تر دردسترس کاربران سرتاسر جهان قرار گیرند. شایان‌ذکر است مایکروسافت اخیراً تعدادی بهبود و ویژگی جدید مثل چاپ، موقعیت مکانی، نمایشگر ثانویه و میکروفون را برای WSA معرفی کرده‌ است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات