ظاهراً عملکرد مایکروسافت Defender نسبت به رقبا ضعیف‌تر شده است

یک‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
مایکروسافت Defender در جدیدترین آزمایش‌ها به‌راحتی توسط سایر رقبا یعنی Avast، AVG و Avira شکست خورد.
تبلیغات

براساس گزارشی که Neowin منتشر کرد، شرکت ارزیابی ضد بدافزار AV-Comparatives آخرین گزارش‌های خود را درباره‌ی عملکرد نرم‌افزارهای حفاظتی به‌اشتراک گذاشته است. این گزارش در ادامه آزمایش قبلی انجام‌شده توسط این شرکت در ماه آوریل تا می ۲۰۲۲ (فروردین ۱۴۰۱) است که در آن آزمایشی جدید نقطه‌ضعف مایکروسافت Defender را درمقابل رقبایش آشکار کرد.

خبر بد برای مایکروسافت این است که AV-Comparatives با استناد به آخرین گزارش‌ها اعلام می‌کند، نتایج Defender این بار بدتر از قبل شده است.

آزمایشی که شرکت AV-Comparatives انجام می‌دهد، Real-World Protection نام دارد و در عمل به فرایندی می‌گویند که قابلیت‌های حفاظتی یک اپلیکیشن ضد بدافزار را در سناریوی آنلاین و زمانی که سیستم در تعامل با وب‌سایت است مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌دهد.

درواقع، در این آزمایش، تمام ویژگی‌های حفاظتی یک محصول برای مقابله با آلودگی سیستم مورد بررسی قرار خواهد گرفت. برای مثال، ممکن است آدرس وب‌سایت ارزیابی شود، فایلی دانلود شود، پیکربندی فایل روی هارد درایو بررسی شود؛ همچنین فرایند دسترسی به فایل و اجرای فایل نیز بازبینی شود.

ازنظر امتیازات، مایکروسافت دیفندر نرخ مسدودسازی ۹۹ درصدی داشت که نسبت به تست قبلی همچنان بدون تغییر می‌ماند. و دقیقاً مانند آن تست، نرخ سازش‌های وابسته به کاربر صفر درصد اندازه‌گیری شده است؛ بدین ترتیب، نرخ واقی سازش واقعی یک درصد عنوان می‌شود.

ازسویی دیگر، مایکروسافت دیفندر در زمینه‌ی تشخیص نادرست نیز عملکرد بدتری داشت و به‌جای پیشرفت عقبگرد کرده است. در آزمایش قبلی، مایکروسافت هیچ تشخیص نادرستی انجام نداد؛ اما در جدیدترین آزمایش این عدد به ۲ رسیده که اصلاً نشانه‌ی خوبی نخواهد بود. این آزمایش به گونه‌ای است که در آن تعداد فایل‌ها یا آدرس‌هایی را که به اشتباه به‌عنوان بدافزار شناسایی می‌شوند خواهند شمرد.

در همین حین، دیگر آنتی‌ویروس‌های رقیب مثل، Avast، AVG و Avira و Total AV بهترین نمایش را در هر بخش آزمایش ارائه دادند و هرکدامشان نسبت‌ به نتایج قبلی خود به‌طرز چشم‌گیری بهبود داشتند.

نمودار نتایج آزمایش آنتی‌ویروس‌ها توسط شرکت AV-Comparatives

واقعاً خیلی ناامیدکننده است که مایکروسافت دیفندر در بخش تشخیص نادرست تا این اندازه عملکرد بدی نشان می‌دهد. به‌خصوص به این دلیل که مایکروسافت در ماه مارچ (اسفند ۱۴۰۰) اعلام کرد روی بهبود تشخیص‌های نادرست ضد بدافزار خود کار می‌کند، زیرا یک روز قبل‌ از آن این آنتی‌ویروس یکی از به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار آفیس را که توسط خود مایکروسافت منتشر شده بود، به‌عنوان بدافزار شناسایی کرد.

اکنون دقیقاً مشخص نیست که چه اتفاقی برای دیفندر افتاده که از صفر تشخیص نادرست در آزمایش گذشته، توانسته است بدتر عمل کند و آن را به ۲ تشخیص نادرست برساند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات