سونی احتمالاً روی لانچر پلی استیشن برای پلتفرم پی سی کار می‌کند

چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
بررسی فایل‌های نسخه‌ی کامپیوتر بازی اسپایدر من سونی نشان می‌دهد که احتمالاً ژاپنی‌ها مشغول توسعه‌ی لانچر اختصاصی پلی استیشن برای پلتفرم پی سی هستند.
تبلیغات

براساس گزارش XDA Developers بررسی فایل‌های نسخه‌ی کامپیوتر بازی Spider-Man Remastered نشان می‌دهد که در این فایل‌ها اشاراتی به لانچر اختصاصی پلی استیشن (PlayStation PC Launcher) وجود دارد. در حال حاضر چیزی به‌صورت رسمی اعلام نشده، اما احتمالاً سونی مشغول کار روی یک لانچر مستقل برای انتشار روی پلتفرم پی سی است.

برخی از رسانه‌ها می‌گویند که سونی قصد دارد پشتیبانی از سرویس PlayStation Network را به بازی‌هایی که برای کامپیوتر منتشر می‌کند اضافه کند. در فایل‌های بازی Spider-Man Remastered به عبارات PSNAccountLinked و PSNLinkingEntitlements نیز اشاره شده است. احتمالاً این تغییرات باعث می‌شود کاربر بتواند یک بازی را هم‌زمان برای دو پلتفرم پلی استیشن 5 و پی سی خریداری کند.

در حال حاضر اگر بخواهید بازی‌های سونی را روی کامپیوتر تجربه کنید نیازی به حساب کاربری PlayStation Network ندارید و داده‌های ذخیره‌شده روی کنسول به کامپیوتر قابل انتقال نیستند. نسخه‌های کامپیوتری بازی‌های سونی بخش اچیومنت دارند، اما با تروفی‌های PlayStation Network همگام‌سازی نمی‌شوند. این شرایط ممکن است در آینده تغییر کند تا هماهنگی بیشتری بین پلی استیشن و پی سی ایجاد شود.

سونی در سال‌های اخیر روشی خوشی به پلتفرم پی سی نشان داده و شماری از بازی‌های انحصاری پلی استیشن را برای افرادی که با کامپیوتر بازی می‌کنند منتشر کرده است. افزایش رقابت از سوی شرکت‌هایی مثل مایکروسافت باعث شده است سونی در برخی زمینه‌ها رویکرد متفاوتی در پیش بگیرد. شماری از خبرسازترین بازی‌‌های پلی استیشن نظیر God of War و Days Gone و Horizon Zero Dawn اکنون روی پی سی هم قابل‌اجرا هستند. سونی این بازی‌ها را ازطریق فروشگاه‌های آنلاین مثل استیم و اپیک گیمز استور منتشر می‌کند.

بازی Marvel’s Spider-Man در سال ۲۰۱۸ برای پلی استیشن 4 منتشر شد و دو سال بعد دردسترس پلی استیشن 5 قرار گرفت. این بازی تاکنون بیش از ۳۰ میلیون نسخه فروخته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات