مایکروسافت به‌مناسبت ۱۵ سالگی OneDrive از طراحی و امکانات جدید این سرویس رونمایی کرد

چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اکنون سرویس ذخیره‌سازی ابری وان‌ درایو (OneDrive) ۱۵ ساله شده است و مایکروسافت به‌همین مناسبت، با ارائه‌ی طراحی و ویژگی‌های جدید این رویداد را جشن می‌گیرد.
تبلیغات

مایکروسافت، پانزدهمین سالگرد وان‌درایو را با OneDrive Home جشن می‌گیرد. این ویژگی کار شما را آسان‌تر خواهد کرد و به‌جای این‌ که در اولین‌ تجربه‌ی ورود به وان‌درایو، به تب MyFiles هدایت شوید، اکنون وارد صفحه‌ی اصلی جدیدی خواهید شد که شبیه داشبورد نسخه‌ی آفلاین آفیس است.

OneDrive Home مثل برنامه‌های آفیس، فهرستی از فایل‌های شما را در خود نگه می‌دارد که براساس نحوه‌ی دسترسی، سازماندهی شده‌اند. در بالای فهرست، فیلترهای وجود دارد که به کاربر اجازه می‌دهد اسناد خود را براساس انواع فایل‌های پاورپوینت، ورد، اکسل و PDF مرتب‌سازی کند.

صفحه خانگی جدید One Drive

به‌نوشته‌ی ورج، اکنون در وان‌درایو، یک ستون Activity جدید در سمت راست فلید فایل Owner وجود دارد که وقتی کسی دیدگاهی ثبت می‌کند یا با @ کاربر دیگری را خطاب قرار می‌دهد یا وظیفه‌ای را در یک سند مشترک به‌شما محول می‌کند این مورد را به اطلاع خواهد رساند. در سمت چپ نمای صفحه‌ی اصلی، مایکروسافت یک بخش دسترسی سریع جدید را اضافه می‌کند؛ جایی‌ که می‌توانید فضاهای پربازدید خود را پیدا کرده و آن‌ها را سنجاق کنید.

متأسفانه این تغییرات درحال‌حاضر فعال نیستند و مایکروسافت می‌گوید OneDrive Home در ماه‌های ارائه خواهد شد. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد صفحه‌ی اصلی جدید می‌تواند به‌عنوان یک مرکز مرکزی عمل کند که امکان همگام‌سازی و سازماندهی را در دورکاری دراختیار شما قرار می‌دهد.

مایکروسافت علاوه‌بر نسخه‌ی تحت‌وب OneDrive، امکان ارسال تصاویر در استوری شبیه اینستاگرام را برای نسخه‌ی موبایلی این پلتفرم دردسترس کاربران استرالیایی قرار می‌دهد. شایان‌ ذکر است این ویژگی تا اواخر سال جاری دردسترس کاربران ایالات متحده یا سایر مناطق قرار نخواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات