بخش مجوزهای اپلیکیشن به پلی استور بازمی‌گردد

جمعه ۳۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
گوگل که فهرست مجوزهای اپلیکیشن‌ها را از پلی استور حذف کرده بود در اطلاعیه‌ای می‌گوید به دلیل درخواست کاربران تصمیم گرفته این بخش را به فروشگاه آنلاین خود برگرداند.
تبلیغات

گوگل مدتی پیش اعلام کرد بخشی در پلی استور که مجوزهای مورد استفاده‌ی اپلیکیشن‌ها را فهرست می‌کرد، حذف کرده است. اکنون اهالی مانتین‌ویو می‌گویند از تصمیم خود منصرف شده‌اند و این بخش به پلی استور بازمی‌گردد. گوگل کم‌و‌بیش Data Safety را جایگزین بخش مجوزهای مورد استفاده کرده بود.

بخش Data Safety به کاربران اعلام می‌کند که اپلیکیشن‌ها از چه داده‌هایی استفاده می‌کنند و آن داده‌ها چگونه مورد استفاده قرار می‌گیرند. چند تحلیلگر می‌گویند مشکل اصلی این است که اطلاعات موجود در بخش Data Safety توسط توسعه‌دهنده ارائه می‌شود، اما اطلاعات موجود در بخش مجوز اپلیکیشن‌ها را خود گوگل وارد می‌کرد.

حذف شدن بخش مجوزهای اپلیکیشن باعث شد کاربران دیگر نتوانند ازطریق مقایسه‌ی مستقیم این بخش با Data Safety، صحت ادعاهای توسعه‌دهنده را بررسی کنند. بسیاری از کاربران قبل از دانلود اپلیکیشن‌ها اطلاعات موجود در هر دو بخش را می‌خواندند تا بفهمند که اپلیکیشن به چه چیزهایی دسترسی پیدا می‌کند.

گوگل در مجموعه‌توییت جدیدی می‌گوید بخش مجوزهای اپلیکیشن به‌زودی به پلی استور برمی‌گردد. این شرکت می‌گوید بازگشت بخش مجوز اپلیکیشن‌ها نتیجه‌ی دریافت بازخورد از کاربران است.

آن‌طور که ورج می‌نویسد،‌ در حال حاضر بخش مجوز اپلیکیشن در پلی استور قابل‌دسترس نیست.

بخش Data Safety گوگل که در ماه می ۲۰۲۱ (اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۰)‌ معرفی شد و از آوریل سال جاری (فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۱) راه خود را به پلی استور پیدا کرد، عملکردی مشابه برچسب‌های حریم خصوصی اپل دارد. توسعه‌دهندگان باید به گوگل بگویند که چگونه از داده‌های کاربران استفاده می‌کنند و یک‌سری اطلاعات دیگر ارائه دهند؛ این‌که آیا کاربر می‌تواند درخواست حذف داده‌هایش را بدهد و آیا داده‌ها رمزنگاری‌شده هستند؟

گوگل می‌گوید صرفاً توسعه‌دهندگان چنین جزئیاتی را می‌دانند و اگر متوجه شود توسعه‌دهنده‌ای اطلاعات غلط در بخش Data Safety نوشته است، برخوردهای لازم را انجام می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات