کاربران در فصل نخست ۲۰۲۲ بیش از ۳۲ میلیارد دلار در اپ استور و پلی استور هزینه کرده‌اند

یک‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
آمار Sensor Tower نشان می‌دهد کاربران اپلیکیشن موبایل در فصل اول ۲۰۲۲ بالغ‌بر ۳۲٫۵ میلیارد دلار در قالب خرید درون‌برنامه‌ای و تهیه‌ی اشتراک پول خرج کرده‌اند.
تبلیغات

مؤسسه‌ی تحقیقاتی Sensor Tower در گزارشی جدید می‌گوید میزان استقبال از اپلیکیشن‌ها در سراسر دنیا و پولی که کاربران در قالب خرید درون‌برنامه‌ای خرج کرده‌اند، در فصل اول سال جاری میلادی تغییر خاصی نسبت‌به فصل اول ۲۰۲۱ تجربه نکرده است.

به گفته‌ی Sensor Tower میانگین تعداد کاربران فعال ماهانه در اپلیکیشن‌های برتر رشد ۴٫۸ درصدی سالانه تجربه کرده و در برخی از بخش‌ها نظیر اپلیکیشن‌های پزشکی شاهد افزایش چشمگیر محبوبیت بوده‌ایم.

آمار نشان می‌دهد اپلیکیشن‌های مسیریابی پس از اپلیکیشن‌های پزشکی بیشترین رشد را داشته‌اند و استفاده از آن‌ها در فصل اول ۲۰۲۲ نسبت‌ به فصل اول ۲۰۲۱ به‌میزان ۲۳٫۵ درصد افزایش پیدا کرده است. اپلیکیشن‌های مربوط به مسافرت در رتبه‌ی سوم قرار گرفته‌اند. در دو فصل قبلی اپلیکیشن‌های حوزه‌ی کسب‌و‌کار بیشترین رشد را تجربه کرده بودند.

Sensor Tower می‌گوید افزایش استفاده از اپلیکیشن‌های مسیریاب در فصل اول ۲۰۲۲ احتمالاً به دلیل کاهش محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا و افزایش مسافرت در بین مردم بوده و از طرفی افزایش تعداد کاربران ماهانه‌ی اپلیکیشن‌های پزشکی نیز به ویروس کرونا نسبت داده شده است.

براساس آمار، پول خرج‌شده توسط کاربران در قالب خرید درون‌برنامه‌ای و تهیه‌ی اشتراک اپلیکیشن‌ها در فصل اول ۲۰۲۲ با تغییر خاصی روبه‌رو نشده و صرفاً ۰٫۶ درصد نسبت‌ به فصل اول ۲۰۲۱ افزایش یافته تا به ۳۲٫۵ میلیارد دلار برسد. پول خرج‌شده در اپ استور اپل بیش از دو برابر بیشتر از پلی استور گوگل بوده و از ۲۰٫۶ میلیارد دلار در فصل اول ۲۰۲۱ به ۲۱٫۸ میلیارد دلار در فصل اول ۲۰۲۲ رسیده است.

پول خرج‌شده توسط کاربران پلی استور تقریباً ۱۰٫۷ میلیارد دلار بوده است. کاربران این فروشگاه در فصل اول ۲۰۲۱ تقریباً ۸٫۵ درصد پول بیشتری در قالب خرید درون‌برنامه‌ای خرج کرده بودند (۱۱٫۷ میلیارد دلار).

تیک تاک (که در چین با نام Douyin شناخته می‌شود) جایگاه خود را به‌عنوان پردرآمدترین اپلیکیشن حفظ کرده است. کاربران تیک تاک در فصل اول ۲۰۲۲ در دو فروشگاه اپ استور و پلی استور مجموعاً ۸۲۱ میلیون دلار هزینه کرده‌اند. در پلی استور، تیک تاک پس از گوگل وان در رتبه‌ی دوم جای گرفته است. گوگل وان در بازه‌ی زمانی موردبحث تقریباً ۲۵۰ میلیون دلار درآمد برای گوگل به ارمغان آورده است.

به گفته‌ی Sensor Tower «اولین دانلود» در اپ استور و پلی استور رشد سالانه‌ی ۱٫۱ درصدی کرده و به ۳۶٫۸ میلیارد دانلود رسیده است. هر دو پلتفرم رشد تقریباً مشابهی تجربه کرده‌اند اما سهم فروشگاه گوگل همچنان بسیار بیشتر است. تعداد اولین دانلودهای اپ استور به ۸٫۵ میلیارد و تعداد اولین دانلودهای پلی استور به ۲۸٫۳ میلیارد می‌رسد.

تیک تاک نه‌تنها در اپ استور بلکه در مجموع آمار پلی استور و اپ استور بیشترین دانلود را ثبت و فیسبوک جایگاه اول خود را در پلی استور حفظ کرده است.

درآمد ناشی از بازی‌های موبایلی در اپ استور و پلی استور با کاهش مواجه شده و به ۲۱ میلیارد دلار رسیده است. همچنین درآمد بازی‌های موبایلی در فروشگاه اپل با افت ۲٫۳ درصدی ۱۲٫۹ میلیارد دلار و در فروشگاه گوگل با افت ۱۳٫۸ درصدی ۸٫۱ میلیارد دلار اعلام شده است.

سه بازی پردرآمد برتر پلتفرم‌های موبایلی توسط شرکت‌های چینی توسعه داده شده‌اند. دانلود جهانی بازی‌های موبایلی در فصل اول ۲۰۲۲ با رشد ۲٫۱ درصدی مواجه شد و به ۱۴٫۴ میلیارد رسید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات