امکان ثبت سفارش و پیگیری خریدها ازطریق بخش دایرکت اینستاگرام فراهم خواهد شد

سه‌شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اینستاگرام به‌زودی به خریداران امکان می‌دهد که محصولات مدنظر خود را سفارش دهند و بسته‌ها را ازطریق بخش دایرکت پیگیری کنند.
تبلیغات

اینستاگرام امروز اعلام کرد کاربران ایالات متحده می‌توانند کالاهای ارائه‌شده در صفحات فروشندگان را به‌طور مستقیم ازطریق بخش دایرکت سفارش دهند و هزینه‌ی آن را پرداخت کنند. همچنین، خریداران می‌توانند سؤالاتی درباره‌ی محصول مدنظر خود بپرسند و سفارش‌ها را در همان رشته‌پیام با فروشندگان پیگیری کنند.

بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک در اینستاگرام ازقبل سؤالاتی درباره‌ی روش پرداخت خرید محصولات و پشتیبانی مشتریان مطرح کرده‌اند. پرداخت‌ ازطریق بخش پیام‌ها فقط برای حساب‌های واجدشرایطی دردسترس خواهد بود که اکانت تجاری در اینستاگرام راه‌اندازی کرده‌اند.

پرداخت مستقیم هزینه کالا در اینستاگرام

ورج می‌نویسد گزینه‌ی درخواست پرداخت مستقیم ازطریق بخش دایرکت اینستاگرام مرحله‌ی اضافه‌ی ارسال فاکتور ازطریق برنامه‌های دیگر را حذف می‌کند. این پلتفرم اجتماعی با ارائه‌ی این قابلیت همراه با ردیابی و خدمات مشتری در حال تبدیل به برنامه‌ای است که خریداران می‌توانند با استفاده از آن، برندهای مدنظرشان را پیدا و میان محصولات آن‌ها جست‌وجو کنند و در مرحله‌ی آخر بدون ترک برنامه، کالای دلخواه خود را سفارش دهند.

در چند سال گذشته، اینستاگرام به مقصد خرید بی‌پایانی تبدیل شده است و بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک برای دیده‌شدن و بازاریابی و فروش به‌شدت به این اپلیکیشن وابستگی دارند. این پلتفرم خرید را به بخش مرکزی تجربه‌ی دورن‌برنامه‌ای تبدیل کرده است. به‌عنوان مثال، از قابلیت قرارگیری برجسته‌ی برگه‌ی فروشگاه گرفته تا امکاناتی مثل برچسب‌گذاری محصول اکنون حتی دردسترس کاربران عادی نیز قرار گرفته است. این شبکه‌ی اجتماعی برای رقابت با قابلیت خرید پلتفرم تیک‌تاک، در سال ۲۰۲ ویژگی‌های تجارت الکترونیک را به بخش ویدئوهای کوتاه خود موسوم به Reels اضافه کرد.

امروزه، تحولات بسیار بزرگی در کسب‌وکارها دیده می‌شود و متا نشان داده است به‌دنبال کسب درآمد از نحوه‌ی ارتباط کسب‌وکارها با مشتریان بالقوه‌ی آن‌ها است. کریس کاکس، مدیرمحصول این شرکت، در یادداشتی داخلی که ماه ژوئن با کارمندان خود به‌اشتراک گذاشت، پیام‌های تجاری را به‌عنوان یکی از حوزه‌های مهم برای افزایش درآمدزایی کسب‌وکارها توصیف کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات