کندی شدید مرورگرهای مبتنی‌بر کرومیوم در برخی سیستم‌های مجهز به تراشه‌های آلدرلیک اینتل

پنج‌شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
ظاهراً مرورگرهای مبتنی‌بر کرومیوم در برخی کامپیوتر‌های شخصی مجهز به تراشه‌های آلدرلیک اینتل که از جدیدترین درایورهای پردازنده‌های گرافیکی این شرکت استفاده می‌کنند، با مشکل کُندی و تآخیر در اجرای فرامینی مثل اسکرول‌کردن مواجه شده‌اند.
تبلیغات

اینتل از وجود اِشکال یدر درایور گرافیکی خود خبر داد که می‌تواند باعث کُند‌شدن شدید عملکرد مرورگرهای مبتنی‌بر کرومیوم در برخی از سیستم‌های مجهز به تراشه‌های نسل دوازدهم آلدرلیک و گرافیک یکپارچه‌ی UHD Graphics 770 شود. این شرکت برای برطرف‌کردن این مشکل به‌روزرسانی نرم‌افزاری، تغییر در تنظیمات یا استفاده از SSD را پیشنهاد کرده است.

اینتل درباره‌ی این مشکل توضیح می‌دهد:

درایورهای جدید UHD Graphics 770 برای پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل باعث می‌شود مروگرهای مبتنی‌بر موتور کرومیوم مثل https://www.zoomit.ir/microsoft-edge/ مایکروسافت اج و گوگل کروم به‌شدت کُند عمل کنند. این مرورگرها در چنین شرایطی گاه با مشکل فریز‌شدن و تأخیر در پاسخ کلیک‌ها مواجه می‌شوند که گاه حتی به دو ثانیه می‌رسد. علاوه‌براین، پیمایش صفحات به‌شدت با تأخیر انجام می‌شود.

به‌گزارش TomsHardware، برای حل مشکل کُندشدن مرورگرهای مبتنی‌بر کرومیوم ازجمله اج و کروم، بهتر است ابتدا ویندوز و مرورگر خود را به جدیدترین نسخه‌ی موجود به‌روزرسانی و جدیدترین درایورهای گرافیکی اینتل را نیز کاملاً حذف و دوباره نصب کنید. علاوه‌براین، غیرفعال‌کردن شتاب‌دهنده‌ی سخت‌افزاری در مرورگر و استفاده از SSD می‌تواند به رفع این مشکل کمک کند.

با قضاوت براساس توضیحات اینتل، به‌نظر می‌رسد درایور گرافیک این شرکت در رندر عناصر گرافیکی با استفاده از شتاب‌دهنده‌ی سخت‌افزاری به‌نحوی روی عملکرد مرورگرهای مبتنی‌بر کرومیوم تأثیر می‌گذارد و باعث جابه‌جایی غیرضروری داده‌ها از رم به دستگاه ذخیره‌سازی اصلی می‌شود.

اگرچه این باگ مطمئناً باعث می‌شود کاربران هنگام مرور وب با مشکلاتی مواجه شوند، به‌نظر نمی‌رسد آسیبی به سخت‌افزار یا یکپارچگی داده‌ها و سیستم‌عامل وارد کند. به‌هرحال، وقتی مشکلاتی شبیه به این باگ پدیدار می‌شوند، توانایی اینتل برای طراحی درایورهای پیشرفته‌ی پردازنده‌های گرافیکی را رد خواهند کرد. دراین‌میان، خبر خوش این است که به‌نظر می‌رسد این مشکل فقط روی برخی از سیستم‌هایی تأثیر می‌گذارد که از پیکربندی سخت‌افزاری خاصی استفاده می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات