حالت جدید تقسیم کیبورد در نسخه آزمایشی Gboard، تایپ روی گوشی‌های تاشو را آسان‌تر می‌کند

جمعه ۱۰ تیر ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
نسخه‌ی آزمایشی جدید اپلیکیشن کیبورد Gboard گوگل با بهره گرفتن از قابلیت جدیدی موسوم به حالت تقسیم صفحه‌کلید، تایپ کردن روی گوشی‌های تاشو را آسان‌تر می‌کند.
تبلیغات

اپلیکیشن صفحه‌کلید Gboard گوگل برای اندروید، قابلیت جدیدی برای دارندگان گوشی‌های تاشو به ارمغان آورده است. این ویژگی جدید که حالت تقسیم صفحه‌کلید (Split Keyboard Mode) نام دارد با هدف تایپ آسان‌تر روی نمایشگرهای بزرگ دستگاه‌های تاشو مثل گلکسی زد فولد ۳ یا سرفیس Duo 2 مایکروسافت ارائه شده است.

حالت تقسیم صفحه در Gboard، صفحه‌کلید را به دو نیم تقسیم می‌کند و همه‌ی کلید‌ها را در نزدیکی دوطرف گوشی تاشو قرار می‌دهد؛ در این‌ شرایط تایپ کردن و دسترسی به کلید‌ها نسبت به حالت استاندارد، آسان‌تر خواهد شد. البته صفحه‌کلید اصلی سامسونگ درحال‌حاضر این قابلیت را در گوشی‌های تاشو ازجمله سری زد فولد ارائه می‌دهد اما برخی کاربران اندروید، تجربه‌ی تایپ Gboard و قابلیت‌های جذاب این کیبورد را به صفحه‌کلید پیش‌فرض دستگاه‌ خود ترجیح می‌دهند.

حالت تقسیم کیبورد Gboard رو گلکسی زد فولد ۳

حالت تقسیم صفحه Gboard روی گلکسی زدفولد ۳

همان‌طور که ورج اشاره می‌کند، اگر قصد دارید قابلیت جدید تقسیم صفحه‌ی Gboard را امتحان کنید، ابتدا باید به فروشگاه گوگل‌پلی مراجعه کرده و سپس در صفحه‌ی مربوط به این برنامه، برای دریافت نسخه‌ی بتا ثبت‌نام کنید. این ویژگی در نسخه‌ی ۱۱٫۹٫۹۴ آزمایشی اپلیکیشن Gboard ارائه شده است. البته امکان دارد این حالت بلافاصله برای شما دردسترس قرار نگیرد و در این شرایط باید منتظر بمانید تا ازطرف سرورهای گوگل برای شما فعال شود.

حالت تقسیم کیبورد Gboard رو سرفیس Duo 2

حالت تقسیم صفحه Gboard روی سرفیس Duo 2

هنگامی‌که نوار ابزار بالای Gboard روی صفحه‌نمایش تاشو یک نماد صفحه‌کلید تقسیم‌شده را نشان داد، یعنی این گزینه برای شما فعال شده است. با ضربه زدن روی این ابزار، صفحه‌کلید به دو نیم تقسیم خواهد شد و نماد دیگری جایگزین نماد قبلی می‌شود که با ضربه زدن روی آن، حالت کیبورد به‌شکل پیش‌فرض باز خواهد گشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات