قابلیت تشخیص تصادف خودرو احتمالاً برای دستگاه‌های اندرویدی غیر پیکسل نیز ارائه می‌شود

پنج‌شنبه ۹ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
قابلیت تشخیص تصادف خودرو که درحال‌حاضر مختص گوشی‌های پیکسل گوگل است، احتمالاً به‌زودی برای سایر دستگاه‌های اندرویدی نیز دردسترس قرار خواهد گرفت.
تبلیغات

گوگل به‌تازگی به‌روزرسانی جدیدی برای اپلیکیشن Personal Safety دستگاه‌های پیکسل منتشر کرده است. بررسی کدهای این آپدیت جدید نشان می‌دهد ویژگی انحصاری موسوم به Pixel-Crash Detection احتمالاً به‌زودی راه خود را به سایر گوشی‌های اندرویدی باز خواهد کرد.

رشته کد‌های زیر در به‌روزرسانی v2022.05.25 اپلیکیشن Personal Safety، به‌وضوح به نام nonpixel اشاره دارد که این مورد نشان می‌دهد قابلیت تشخیص تصادف خودرو ممکن است به‌زودی در سایر دستگاه‌های اندرویدی نیز دردسترس قرار گیرد.

crash_settings_check_user_status_body_text_nonpixel

اگر با قابلیت تشخیص تصادف خودرو آشنایی ندارید، باید اشاره کنیم این ویژگی درحال‌حاضر فقط در دستگاه‌های پیکسل گوگل دردسترس است و از مکان، حسگرهای حرکتی و صدای محیط برای تشخیص تصادف خودرو استفاده می‌کند. وقتی تصادف تشخیص داده شود، صدای بلندی پخش خواهد شد که از کاربر می‌پرسد آیا به کمک نیاز دارد یا خیر. درصورت عدم پاسخ‌گویی کاربر، دستگاه به‌طور خودکار با مرکز فوریت‌های پزشکی تماس برقرار خواهد کرد و موقعیت مکانی گوشی شما را با آن‌ها به‌اشتراک می‌گذارد. نکته‌ی جالب درمورد این ویژگی این است که حتی زمانی‌که اپلیکیشن Personal Safety درحال استفاده نباشد نیز قادر به تشخیص تصادف خودرو است.

همان‌طور که XDA اشاره می‌کند، گوگل تاکنون هیچ جزئیاتی درمورد ارائه‌ی این قابلیت برای سایر دستگاه‌های اندرویدی به‌اشتراک نگذاشته است، اما میشال رحمان حدس می‌زند این ویژگی به‌طور هم‌زمان برای همه‌ی دستگاه‌ها منتشر نخواهد شد زیرا کارکرد آن به نانواپلیکیشن Context Hub Runtime Environment (CHRE) متکی است و شرکت‌های سازنده‌ی دستگاه‌های اندرویدی باید آن را کامپایل، امضا و سپس با نسخه‌های نرم‌افزاری خود ادغام کنند. ازآنجاکه گوگل درحال‌حاضر شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی‌های اندروید را به اجرای CHRE مجبور نمی‌کند، شاید قابلیت تشخیص تصادف خودرو ابتدا فقط برای تعداد محدودی از دستگاه‌های اندرویدی فعال شد. البته درصورتی که غول جستجوی اینترنت، اجرای CHRE را الزامی کند، شاید این ویژگی کاربردی با سرعت بیشتری برای سایر دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل اندروید دردسترس قرار گیرد.

درحال‌حاضر مشخص نیست که گوگل چگونه می‌خواهد سیستم تشخیص تصادف خودرو را در دستگاه‌های غیر از پیکسل ارائه دهد. این شرکت می‌تواند کد منبع نانو اپلیکیشن موردنیاز برای فعال کردن این ویژگی را به شرکت‌های سازنده‌های دستگاه‌های اندرویدی ارائه دهد یا یک نسخه‌ی ازپیش کامپایل‌شده را دراختیار آن‌ها قرار دهد تا به‌راحتی بتوانند آن را با نرم‌افزارهای خود ادغام کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات