موزیلا اپلیکیشن مدیریت ایمیل اختصاصی خود را برای دستگاه‌های اندرویدی منتشر کرد

سه‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
بنیاد موزیلا اپلیکیشن مدیریت ایمیل جدیدی به‌سبک THunderbird برای دستگاه‌های اندرویدی معرفی کرد. این برنامه K-9 Mail نام دارد و تیم توسعه‌دهندگان درحال ارزیابی ایده‌ی نسخه‌ی iOS آن است.
تبلیغات

موزیلا امروز برنامه‌ی ایمیل جدیدی به‌نام K-9 Mail برای دستگاه‌های اندرویدی معرفی کرد. این اپلیکیشن به‌عنوان بخشی از خانواده‌ی برنامه‌های چت و ایمیل دسکتاپ منبع‌باز Mozilla Thunderbird راه‌اندازی شده است.

به گزارش ComputerWorld، بنیاد موزیلا گفت درحال‌حاضر مشغول ارزیابی توسعه‌ی نسخه‌ی iOS برنامه‌ی K-9 است. این شرکت اعلام کرد اپلیکیشن مدیریت ایمیل جدید K-9 Mail شامل تنظیمات حساب کاربری بهبودیافته است که از قابلیت پیکربندی خودکار حساب Thunderbird، بهره می‌برد. این اپلیکیشن همچنین ویژگی‌های دیگری مثل مدیریت پوشه بهبودیافته، فیلتر پیام و همگام‌سازی بین نسخه‌ی دسکتاپ و موبایل را دراختیار کاربران قرار می‌دهد. ابزار مدیریت ایمیل جدید موزیلا ازطریق این پیوند برای دانلود دردسترس قرار گرفته است.

کریستین کترر (Christian Ketterer)، مدیر پروژه‌ی K-9 Mail در یک پست وبلاگی گفت:

K-9 Mail در اندروید درنهایت به Thunderbird تبدیل می‌شود و این یعنی با مجموعه ویژگی‌ها و ظاهر بصری Thunderbird هماهنگ خواهد شد.

شایان‌ ذکر است کترر در جامعه‌ی توسعه‌دهندگان منبع‌باز موزیلا بیشتر با نام cketti شناخته می‌شود.

Thunderbird یک ابزار مدیریت ایمیل منبع‌باز و رایگان، تقویم، خوراک خبری و کلاینت چت با بیش از ۲۰ میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر ویندوز، macOS و لینوکس است. پروژه‌ی K-9 Mail نیز مثل Thunderbird به‌طور کامل توسط جامعه‌ی توسعه‌دهندگان منبع‌باز بنیاد موزیلا پشتیبانی و تأمین می‌شود.

درحال‌حاضر کاربران دستگاه‌های اندرویدی K-9 Mail به گزینه‌ی ایمیل و چت ازجمله سرویس‌های جیمیل، مایکروسافت Outlook و PorotnMail دسترسی دارند.

رایان لی سایپس، مدیرمحصول Thunderbird گفت که همکاری با تیم پروژه K-9 برای توسعه‌ی اپلیکیشن مدیریت ایمیل جدید براساس پروژه‌ی قبلی، منطقی‌تر از توسعه‌ی یک اپلیکیشن از ابتدا است. سایپس در ادامه توضیح داد:

پیوستن به خانواده‌ی Thunderbird به K-9 اجازه می‌دهد تا پایدارتر عمل کرده و منابعی دراختیار ما قرار می‌دهد تا ویژگی‌های درخواستی طولانی‌مدت و اصلاحاتی را که کاربران از ما می‌خواهند، پیاده‌سازی کنیم. به‌عبارت دیگر K-9 Mail با کمک Thunderbird سریع‌تر رشد خواهد کرد.

موزیلا قصد دارد امکان همگام‌سازی با فایرفاکس را به‌عنوان یکی از گزینه‌های K-9 Mail به کاربران ارائه دهد تا امکان همگام‌سازی ایمن حساب‌ها بین Thunderbird و K-9 فراهم شود. انتظار می‌رود این قابلیت در تابستان ۲۰۲۳ دردسترس کاربران قرار گیرد.

اپلیکیشن مدیریت ایمیل K-9 Mail ظاهری شبیه به برنامه‌ی دسکتاپ Thunderbird خواهد داشت و فقط برخی عملکردهای این دو برنامه متفاوت خواهد بود. کترر در پرسش‌وپاسخی که به‌عنوان بخشی از پست وبلاگی خود ارائه داده، نوشته است:

Thunderbird برای اندروید ابتدا از تقویم، فهرست وظایف، خوراک‌های خبری و چت پشتیبانی نمی‌کند. تیم توسعه‌دهنده ابتدا توان خود را بر ارائه‌ی تجربه‌ی مدیریت ایمیل شگفت‌انگیز متمرکز خواهد کرد و بهترین راه برای ارائه‌ی سایر ویژگی‌های Thunderbird روی اندروید را درنظر خواهد گرفت. اکنون ما درحال بررسی و بحث هستیم تا ببینیم چگونه می‌توان به‌ بهترین نحو ممکن به این هدف دست یافت.

کترر اعلام کرد یکی از از روش‌هایی که می‌توان از مجموعه قابلتی‌های نسخه‌ی دسکتاپ Thunderbird روی نسخه‌ی اندروید بهره گرفت، همگام‌سازی تقویم‌ها است و سپس کاربران می‌توانند از برنامه‌ی تقویم موردنظر خود در دستگاه استفاده کنند. وی همچنین اشاره کرده است تیم Thunderbird و K-9 باید بایکدیگر بحث کنند تا برای اتخاذ بهترین رویکرد ممکن به توافق برسند.

ناگفته نماند که MZLA Technologies (یکی از زیرمجموعه‌های بنیاد موزیلا) مسئول پروژه‌ی Thunderbird است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات