گوگل بهینه‌سازی اپلیکیشن‌ها برای اجرای بهتر در تبلت‌های اندرویدی را اولویت قرار می‌دهد

پنج‌شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
در جریان کنفرانس Google I/O 2022 اعلام شد گوگل در بهینه‌سازی اپلیکیشن‌ها برای عملکرد بهتر آن‌ها در تبلت‌ها جدی است.
تبلیغات

چندین ماه است که گوگل در مورد اندروید 12L، ‌نسخه‌ی آتی سیستم‌عامل خود که بر عملکرد بهتر در دستگاه‌هایی دارای صفحه‌ی بزرگ‌تر مانند تبلت‌ها و تلفن‌های تاشو تمرکز دارد، صحبت می‌کند. تاکنون، بیشتر این تغییرات روی اصلاح رابط کاربری متمرکز بوده است، اما در Google I/O، این شرکت اطلاعاتی در مورد عملکرد بهتر اپ‌ها در صفحه‌نمایش‌های بزرگ‌تر نیز به اشتراک گذاشت.

براساس گزارش انگجت، گوگل می‌گوید بیش از ۲۰ اپلیکیشن آن برای تبلت‌ها طراحی و بهینه‌سازی خواهند شد. این امر به‌طور خودکار رابط اندروید را بسیار مفیدتر می‌کند. از جمله‌ی آن اپ‌ها می‌توان به یوتیوب موزیک، گوگل مپس و Messages اشاره کرد. صفحه‌ی پخش یوتیوب موزیک بازطراحی شده و اکنون از فضای اضافی صفحه استفاده می‌کند. همچنین به Messages نمای چندستونی جدیدی اضافه شده است که توانایی پرش سریع بین مکالمات مختلف را به کاربر ارائه می‌دهد. گوگل می‌گوید اپ‌های شخص ثالث مانند فیسبوک، تیک‌تاک و زوم نیز به‌زودی به‌روز خواهند شد تا برای نمایشگرهای بزرگ نیز بهینه شوند. اگر شرکت مذکور بتواند توسعه‌دهندگان بزرگ بیشتری را جذب کند، اکوسیستم تبلت اندروید بسیار بهتر از گذشته خواهد شد.

گوگل همچنین می‌گوید در‌حال‌حاضر ۲۷۰ میلیون کاربر فعال از دستگاه‌هایی با صفحه‌نمایش بزرگ استفاده می‌کنند، بنابراین تعداد قابل توجهی از افراد می‌توانند فوراً از این به‌روز‌رسانی‌ها استفاده کنند. درضمن، گوگل پلی در حال طراحی بخش جدیدی است که اپلیکیشن‌های ساخته‌شده برای تبلت‌ها را برجسته می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات