گوگل اعلام کرد RCS بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر فعال دارد

پنج‌شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲
مطالعه 2 دقیقه
در جریان Google I/O 2022 اعلام شد اکنون بیش از ۵۰۰ میلیون نفر به‌طور فعال از استاندارد پیام‌رسانی RCS استفاده می‌کنند.
تبلیغات

روز گذشته در Google I/O 2022، گوگل تأیید کرد بیش از ۵۰۰ میلیون نفر به‌طور فعال از استاندارد پیام‌رسانی RCS استفاده می‌کنند. شرکت مذکور از این فرصت برای کنایه‌ زدن به اپل نیز استفاده کرد.

به گزارش 9to5google، زمانی که گوگل در حال معرفی بخش اندروید بود، اعلام کرد در‌حال‌حاضر بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر استاندارد پیام‌رسانی RCS در سراسر جهان وجود دارد. غول بزرگ دنیای فناوری به‌طور خاص به کاربران فعال ماهانه RCS در اپ Google Messages اشاره کرده است.

Rich Communication Services یا به اختصار RCS، فناوری‌ای محسوب می‌شود که هدف آن جایگزینی با پیامک است. اکثر پیاده‌سازی‌های RCS از فایل‌های بزرگ‌تر، نشانگرهای خواندن و سایر ویژگی‌های سرویس‌های پیام‌رسانی رایج مبتنی‌بر اینترنت نظیر تلگرام، سیگنال، واتساپ و... را پشتیبانی می‌کند. افزون‌براین، از شماره تلفن فرد نیز می‌توان برای دریافت و ارسال پیامک‌های سنتی استفاده کرد. برای مثال، اگر به شخصی پیامک می‌فرستید و هر دو نفر گوشی هوشمند با پشتیبانی RCS دارند، پیام‌هایتان به‌طور خودکار از فناوری جدید استفاده می‌کنند.

شاید نکته‌ی جالب‌تر در طول کنفرانس این باشد که گوگل به‌طور واضح کنایه‌ای به اپل زد زیرا کوپرتینویی‌ها RCS را به‌عنوان جایگزینی برای پیام کوتاه در آیفون نادیده گرفته‌اند. iMessage اپل از تمام رقبای خود در ایالات متحده‌ی آمریکا پیشی گرفته است. اما این سیستم هنوز به‌طور کامل به iOS تعلق دارد و هنگام ارسال پیام به دستگاه‌های اندرویدی از سرویس SMS استفاده می‌کند.

گوگل در جریان کنفرانس خود گفت:

امیدواریم هر سیستم‌عامل تلفن‌همراه به RCS ارتقا یابد. بدین شیوه پیام‌های شما خصوصی می‌شوند و مهم نیست از چه دستگاهی استفاده می‌کنید.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات