چگونه مشکل ورود به اینستاگرام را حل کنیم؟

سه‌شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
گوشی در دست کاربر و اپلیکیشن اینستاگرام در حال اجرا
نمی‌توانید به حساب کاربریتان در اینستاگرام وارد شوید؟ با زومیت همراه شوید تا تمام راهکارهای ممکن برای رفع این مشکل را بررسی کنیم.
تبلیغات

چرا نمی‌توانم وارد اینستاگرام شوم؟ این سؤالی است که همه‌ی ما حداقل یک‌ بار از خود کرده‌ایم؛‌ مثل زمان‌هایی که سعی می‌کنیم با دستگاه جدیدی وارد شویم؛ ولی اینستاگرام آن را نمی‌شناسد یا وقتی کاملاً بدون دلیل (البته از دید ما) اینستاگرام اجازه‌ی ورود نمی‌دهد.

خطاهایی مثل «نمی‌توانیم به اینستاگرام شما وارد شویم»، «نام کاربری اینستاگرام یافت نشد»، «یوزرنیمی که وارد کرده‌اید، متعلق به حساب کاربری نیست! لطفاً نام کاربری را بررسی و دوباره امتحان کنید» و «متأسفیم! مشکلی در درخواست شما وجود داشت» اجازه‌ی ورود به حساب را نمی‌دهند.

متاسفانه در هیچ‌یک از خطاها، اینستاگرام به‌وضوح ذکر نمی‌کند که مشکل از کجا است و چگونه باید آن را حل کرد؛‌ بااین‌حال، به‌جز مواقع خاص، گاهی‌ اوقات چنین خطایی را می‌توان به‌سادگی حل کرد و نیازی نیست از اینستاگرام برای حل مشکل کمک بخواهید. در یکی دیگر از مقاله‌های آموزش اینستاگرام به راهکارهایی اشاره می‌کنیم که می‌توانید برای رفع خطای ورود به اینستاگرام به‌کار گیرید.

رایج‌ترین مشکلات ورود به اینستاگرام

ارور اینستاگرام

قبل از اینکه سراغِ راه‌حل‌های پیشرفته‌تر برویم، راهکارهای ساده‌ای وجود دارند که بررسیِ آن‌ها خالی از لطف نیست. به‌عنوان مثال، ری‌استارت‌کردن لپ‌تاپ یا گوشی هوشمند که در بسیاری از مواقع بدون انجام کار دیگری مشکل را مرتفع می‌کند. با انجام این کارهای ساده شاید بتوانید خود را از انجام راهکارهای کمی پیچیده بی‌نیاز کنید.

  • فعالیت بیش‌از‌حد کاربر می‌تواند به رد موقت دسترسی به حساب منجر شود؛ مثلاً اگر هم‌زمان تعداد زیادی اکانت را دنبالیا بیش‌ از حد مجاز از گزینه‌های لایک و کامنت استفاده کرده باشید، اینستاگرام این عمل را نوعی رفتار ربات‌گونه در نظر می‌گیرد و حساب کاربری را تا ۲۴ ساعت محدود می‌کند.
  • اگر نام کاربری و رمز‌عبور را در جای خاصی ذخیره کرده‌اید، بهتر است آن‌ها را کپی و در کادرهای مرتبط جای‌گذاری کنید تا از این طریق احتمال خطای نوشتاری را به‌حداقل برسانید.
  • این احتمال وجود دارد که سرور اینستاگرام به‌دلایلی از کار افتاده باشد یا با مسئله‌ای همگانی مثل مشکل Security Code مواجه باشید که از‌طریق اپلیکیشن Downdetector یا پرس‌وجو از دوستانتان وجود چنین مشکلی را می‌توانید بررسی کنید.
  • اپلیکیشن اینستاگرام را بسته به نوع گوشی هوشمندتان، از طریق پلی‌استور یا اپ‌استور به‌روزرسانی کنید.
  • راه‌اندازی مجدد دستگاه با بستن اجباری برنامه‌ها و فرایندها و آزادسازی منابع سیستم، گاهی می‌تواند مشکلات نامعلوم را برطرف کند و عملکرد کلی را بهبود بخشد.
  • اتصال ضعیف اینترنت، از دیگر مشکلات رایجی است که احتمال دارد مانع ورود به حساب کاربری اینستاگرام شود. اگر از این مسئله نیز اطمینان دارید و همچنان اینستاگرام اجازه‌ی ورود نمی‌دهد، به‌سراغ مراحل بعدی بروید.

حل مشکل ورود به اینستاگرام

درادامه‌ی مقاله، به تمامی راهکارهای ممکن برای رفع مشکل ورود به اینستاگرام اشاره می‌کنیم. در اکثر اوقات، با انجام روش‌های زیر می‌توان مشکل مذکور را رفع کرد.

VPN خود را تغییر دهید

منوی برنامه‌های گوشی هوشمند

باتوجه‌به فیلترینگ اینستاگرام، یکی از دلایل محتملی که می‌تواند مانع ورود به اینستاگرام شود، عملکرد نادرست VPN است. برخی از VPNها که چه‌بسا سرعت و عملکرد مطلوبی هم دارند، ممکن است هنگام استفاده از اپلیکیشن‌های خاصی عملکرد همیشگی را نداشته باشند و از ورودتان به حساب کاربری جلوگیری کنند. بنابراین پیش از انجام هرکاری، با تغییر VPN بخت خود را برای حل این مشکل امتحان کنید. همچنین قبل از تغییر پروکسی، می‌توانید لوکیشن وی‌پی‌ان را تغییر دهید تا شاید مشکل رفع شود و کار به تغییر VPN نرسد.

از دستگاه دیگری برای ورود استفاده کنید

اگر مطمئن شدید که ایراد از VPN نیست و جزئیات نام کاربری و رمزعبور را نیز به‌درستی وارد کرده‌اید، با لپ‌تاپ یا گوشی هوشمند دیگری وارد اینستاگرام شوید. با فرض درست واردکردن نام کاربری و رمزعبور، اگر توانستید وارد حساب کاربری‌تان شوید، ممکن است مشکل از دستگاهی باشد که برای ورود به اینستاگرام از آن استفاده می‌کنید. در چنین مواقعی، ری‌استارت‌کردن دستگاه می‌تواند به رفع مشکل کمک کند.

رمزعبور اینستاگرام را تغییر دهید

تغییر رمز عبور اینستاگرام

اگر همه‌ی جوانب را بررسی کرده‌اید و همچنان با مشکل ورود به اینستاگرام مواجه هستید، این احتمال وجود دارد که اکانتتان هک شده باشد. هک شدن اکانت اینستاگرام گاهی به‌دلیل نصب برنامه‌های شخص ثالث و ناامن اتفاق می‌افتد و گاه نیز ممکن است اطلاعات حسابتان دراختیار شخص دیگری قرار گرفته باشد.

درهرصورت، اولین کاری که باید انجام دهید، تغییر رمزعبور اینستاگرام با استفاده از گزینه‌ی Forgot password است. اگر نمی‌توانید رمز‌عبور را نیز تغییر دهید، باید با پشتیبانی اینستاگرام تماس بگیرید.

به‌جای یوزرنیم، ایمیل یا شماره تلفن را وارد کنید

در صفحه‌ی ورود به اینستاگرام، افزون‌بر یوزرنیم می‌توان شماره تلفن و ایمیل ثبت‌شده در مرحله‌ی ثبت‌نام را نیز وارد کرد؛ بنابراین، اگر تاکنون با استفاده از نام کاربری برای ورود به حساب تلاش می‌کردید، این‌ بار از ایمیل یا شماره تلفن استفاده کنید. برخی از کاربران از این طریق توانسته‌اند وارد اکانتشان شوند.

با حساب کاربری متفاوتی وارد اینستاگرام شوید

لوگوی اینستاگرام

برای اطمینان از عملکرد درست اپلیکیشن، سعی کنید با حساب کاربری دیگری وارد اینستاگرام شوید. اگر فقط همین اکانت را دارید، از دوستانتان بخواهید با استفاده از دستگاه شما، وارد حساب کاربریشان شوند.

اگر شخص مذکور، توانست به حساب کاربری‌اش وارد شود و شما هنوز نمی‌توانید، بدین‌معنی است که مشکلی در اپلیکیشن یا دستگاه وجود ندارد و احتمالاً حساب کاربری‌تان با مشکل مواجه شده است.

کش اینستاگرام را پاک کنید

پاک‌کردن کش و توقف اپلیکیشن در تنظیمات گوشی نیز، راهکاری است که برخی مواقع می‌تواند مشکل ورود به اینستاگرام را حل کند. برای این کار، باید به تنظیمات گوشی و سپس Apps بروید و پس از پیداکردن برنامه‌ی اینستاگرام از فهرست برنامه‌ها، در بخش Storage کش اینستاگرام را پاک کنید.

چنانچه از‌طریق مرورگر قصد دارید به اکانتتان وارد شوید، بد نیست به‌سراغ مرورگر دیگری بروید یا کش‌ و کوکی‌های مرورگر فعلی را پاک و دوباره سعی کنید وارد حساب کاربری‌تان شوید. برای این منظور، می‌توانید از مقاله‌ی آموزش پاک کردن کش کروم و سایر مرورگرها کمک بگیرید.

جمع‌بندی

به‌طور کلی، تنها در دو صورت مشکل ورود به اینستاگرام به‌راحتی حل‌شدنی نیست: ۱. اکانتتان هک شده باشد؛ ۲. سرورهای اینستاگرام مانع ورودتان به این پلتفرم شوند. در حالت اول، اگر بتوانید رمزعبور را تغییر دهید، جای نگرانی نیست و می‌توانید اکانت خود را پس بگیرید؛ درغیر‌این‌صورت، باید با پشتیبانی اینستاگرام تماس بگیرید و منتظر پاسخ باشید. در حالت دوم، اقدام خاصی نمی‌توانید انجام دهید و باید حداقل ۲۴ ساعت بعد مجدداً برای ورود تلاش کنید.

سوالات متداول زومیت

  • چرا نمی‌‌توانم وارد اینستاگرام شوم؟

    دلایلی مختلفی می‌توانند مانع ورود شما به اینستاگرام شوند که از میان آن‌ها می‌توان به وجود مشکل در سرورهای اینستاگرام، اشتباه وارد‌کردن نام کاربری یا رمز‌عبور، عملکرد نادرست وی‌پی‌ان، پرشدن کش مروگر یا برنامه‌ی اینستاگرام و ورود از دستگاهی جدید اشاره کرد.

  • دلیل نمایش خطای «مشکلی در درخواست شما وجود داشت» چیست؟

    ترکیب نام کاربری و رمز‌عبور اشتباه، مسدودشدن یا به‌ حالت تعلیق درآمدن حساب کاربری و ورود از دستگاهی ناشناس را می‌توان از دلایل محتمل‌ نمایش این خطا دانست.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات