چگونه صفحه فید اینستاگرام را شخصی‌سازی کنیم؟

سه‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
با امکان جدید اینستاگرام، می‌توانید پست‌هایی که در صفحه اصلی نشان داده می‌شوند، شخصی‌سازی کنید.
تبلیغات

اینستاگرام به‌تازگی قابلیت جدیدی به اپلیکیشن خود افزوده است که به‌کمک آن، کاربران می‌توانند مشخص کنند که در صفحه اصلی چه پست‌هایی را مشاهده کنند. تاکنون، بخش فید اینستاگرام برای کاربران شخصی‌سازی‌شدنی نبود و اکنون نیز فعالیت‌های کاربر تعیین‌کننده نوع پست‌هایی است که به‌صورت انتخابی به او نمایش داده می‌شود و ترتیب نمایش پست‌ها مدت‌ها است که دیگر براساس زمان انتشار آن‌ها نیست.

افزون‌بر‌این، براساس بازدیدها و علاقه‌مندی‌هایتان در میان پست‌های افرادی که در فهرست Following‌های شما قرار دارند، پست‌های پیج‌هایی که فالو نکرده‌اید، نیز نشان داده می‌شود. این دو ویژگی انتقاد بسیاری از کاربران را به‌دنبال داشت و مدت‌ها از قابلیتی که بتوان نمایش فید را به حالت زمانی تغییر داد، خبری نبود. تا اینکه بالاخره اینستاگرام از قابلیت جدیدی خبر داد که افزون‌بر امکان مشاهده پست‌ها به‌ترتیب زمان، امکان محدودکردن فید به پیج‌های موردعلاقه کاربر را فراهم می‌کند.

این ویژگی از دی‌ماه سال گذشته برای آزمایش دردسترس جمع محدودی از کاربران قرار گرفته بود؛ اما بهار امسال به‌صورت عمومی رونمایی و از چند روز گذشته برای عده کثیری از کاربران فعال شده است. در این مطلب، قصد داریم نحوه شخصی‌سازی فید اینستاگرام را آموزش دهیم.

نحوه شخصی‌سازی فید در اینستاگرام

شخصی‌سازی فید در اینستاگرام بدین‌صورت است که فید شخصی‌سازی‌شده مستقیماً جایگزین حالت پیش‌فرض نمایش فید اینستاگرام در صفحه اصلی نمی‌شود؛ بلکه دو بخش مجزا، یعنی Following (افرادی که دنبال می‌کنید) و Favorites (موارد دلخواه) به این عمل اختصاص داده ‌شده است:

  • فید «Following»: پست‌ها را فقط از حساب‌هایی که دنبال می‌کنید، نشان می‌دهد و پست‌های پیشنهادی را مشاهده نخواهید کرد. محتوای این فید به‌ترتیب زمانی ظاهر می‌شود. این دقیقاً همان شیوه نمایش فید قبل از اعمال سیاست‌های فعلی در اینستاگرام است.
  • فید «Favorites»: به شما امکان می‌دهد که فهرستی دلخواه از افرادی بسازید که تمایل دارید تنها پست‌های آن‌ها در فید نمایش داده شود. تنها می‌توان پیج‌های فالوشده را به این فهرست افزود و آخرین پست‌های آن‌ها در ۳۰ روز گذشته را به‌ترتیب زمان مشاهده کرد. این فهرست درست مانند فهرست Close friends امکان تغییر دارد؛ اما اینستاگرام اضافه یا حذف شدن حساب‌ها به فهرست علاقه‌مندی‌هایتان را به صاحبان آن حساب‌ها اطلاع نمی‌دهد.

متأسفانه اینکه فیدهای دلخواه و افراد فالوشده در بخش‌های جداگانه‌ای قرار می‌گیرد، نکته‌ای منفی محسوب می‌شود؛ اما کاربران را از این محدودیت خارج می‌کند. برای شروع، اپلیکیشن اینستاگرام را در اندروید یا آیفون خود باز کنید. روی لوگو اینستاگرام در بالا ضربه بزنید تا منو تغییر نمای فیدها نمایان شود. گزینه Favorites را انتخاب کنید.

سفارشی کردن فید مورد‌علاقه در اینستاگرام

در صفحه Favorites، برای افزودن حساب‌های موردعلاقه روی Add Favorites یا آیکون ستاره‌دار مشابه با Close Friends در گوشه بالایی سمت راست ضربه بزنید. با این کار، وارد صفحه‌ای شامل فهرستی از حساب‌هایی که دنبال می‌کنید، خواهید شد.

اینستاگرام به‌طور خودکار تعدادی از حساب‌هایی که بیشتر با آن‌ها تعامل داشته‌اید،برای افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها پیشنهاد می‌کند. همچنین، می‌توانید حداکثر ۵۰ حساب را به فهرست مورد‌علاقه خود اضافه کنید و هر زمان که بخواهید، در این لیست تغییراتی ایجاد کنید.

در‌صورتی‌که هیچ‌یک از موارد پیشنهادی از حساب‌های مدنظرتان نیست، از بالا و سمت راست روی Remove all ضربه بزنید. برای تأیید پیشنهادها می‌توانید روی Confirm favorites ضربه بزنید.

سفارشی کردن فید مورد‌علاقه در اینستاگرام-۳

برای تغییر مواردی که نمی‌خواهید به فید علاقه‌مندی‌ها اضافه شوند، می‌توانید گزینه‌های پیشنهادشده را با ضربه روی دکمه Remove حذف و با انتخاب دکمه Add حساب‌هایی را به فهرست اضافه کنید.

برای راحتی بیشتر نیز امکان جست‌وجوی حساب مدنظرتان در نوار جست‌وجو وجود دارد. درنهایت، زمانی که از این فهرست مطمئن شدید، روی Confirm favorites ضربه بزنید.

سفارشی کردن فید مورد‌علاقه در اینستاگرام-۵

اکنون اگر به فید Favorites برگردید و صفحه را رفرش کنید، شاهد آخرین پست‌های حساب‌های موردعلاقه‌تان خواهید بود. این حساب‌ها با یک نماد ستاره در سمت راست بالایی هر پست مشخص و پست‌هایشان نیز در فید اصلی شما بالاتر نشان داده خواهد شد.

سفارشی کردن فید مورد‌علاقه در اینستاگرام-۶

برای مشاهده فید تمامی اکانت‌های فالوشده نیز تنها کافی است روی لوگو اینستاگرام ضربه بزنید و Following را انتخاب کنید.

توجه کنید که برای دسترسی به این ویژگی، باید اپلیکیشن اینستاگرام را به آخرین نسخه آپدیت کنید. با اینکه این قابلیت برای اکثر کاربران فعال شده است، احتمال دارد هنوز برخی از کاربران به آن دسترسی نداشته باشند یا حتی غیرفعال شود.

امیدواریم این آموزش برایتان مفید بوده باشد. آیا ویژگی فید Favorites برایتان فعال شده است؟ نظرتان درباره این ویژگی جدید چیست و چقدر از افزوده‌شدن آن کنار فید اصلی راضی هستید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات