اپلیکیشن ResApp ابتلا به کرونا را با دقت ۹۲ درصد تشخیص می‌دهد

چهارشنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اپلیکیشن جدید ResApp برای گوشی‌های هوشمند می‌تواند با صدای سرفه فرد، کووید را با دقت ۹۲ درصد تشخیص دهد.
تبلیغات

به‌گزارش msn، پژوهشگران اپلیکیشنی برای گوشی‌های هوشمند ساخته‌اند که می‌تواند آلوده‌شدن یا آلوده‌نشدن فرد به بیماری کووید-۱۹ را تشخیص دهد. این اپلیکیشن که ResApp نام دارد، از یادگیری ماشینی برای تجزیه‌و‌تحلیل صداهای سرفه شما استفاده می‌کند.

با انجام آزمایش‌های مختلف، مشخص شد که این اپلیکیشن به‌درستی کووید ۱۹ را در ۹۲ درصد افراد مبتلا به عفونت تشخیص می‌دهد.

پروفسور کاترین بنت، یکی از اعضای هیئت مشاوره علمی کووید-۱۹ درباره‌ی ResApp گفت:

مقیاس گسترده‌ی این بیماری همه‌گیر جهانی و احتمال تکامل به یک بیماری شایع به این معنی است که ما به ابزارهای تشخیصی سنجش‌پذیرتری نیاز داریم که بتواند وابستگی بیش از حد فعلی ما به تست‌های آنتی‌ژن سریع و PCR را تعدیل کند.

آزمون کووید ۱۹ ResApp به سرعت باعث کاهش درخورتوجه تعداد آزمون‌های آنتی‌ژن سریع و PCR مورد نیاز خواهد شد. همان‌طور که گفته شد ResApp از یادگیری ماشینی برای تشخیص علائم کلیدی در سرفه استفاده می‌کند. برای آزمایش آن، توسعه‌دهنده‌ی اپ، ۷۴۱ بیمار را در ایالات متحده و هند از جمله ۴۴۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ را ثبت نام کرد. شرکت‌کنندگان با توجه به علائمی که داشتند، نظرسنجی‌ها را تکمیل کردند و در گوشی هوشمندی که اپلیکیشن روی آن نصب شده بود، سرفه کردند. نتایج نشان داد که این اپلیکیشن می‌تواند کووید-۱۹ را در ۹۲ درصد افراد مبتلا به عفونت به‌درستی تشخیص دهد. برای مقایسه، آزمایش‌های سریع می‌توانند حدود ۷۲ درصد موارد علامت‌دار و ۵۸ درصد موارد بدون علامت را تشخیص دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات