مرورگر کریپتو اوپرا برای آیفون و آیپد منتشر شد

شنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اوپرا نسخه‌ی iOS مرورگر کریپتو خود را که برای دسترسی به وب ۳ طراحی شده است، با قابلیت‌هایی مثل کیف پول رمزارز، منتشر کرد.
تبلیغات

اوپرا مرورگر مبتنی‌بر بلاک چین خود را که قبلاً برای ویندوز، مک و اندروید دردسترس قرار گرفته است، برای سیستم‌عامل iOS نیز منتشر کرد.

به گزارش TechCrunch، اوپرا اعلام کرده مرورگر مبتنی‌بر بلاک چین این شرکت هم برای افرادی که قبلاً با ارزهای دیجیتال آشنایی دارند و هم برای کاربران تازه‌وارد به حوزه‌ی رمزارزها طراحی شده است. کیف پول داخلی این مرورگر از فناوری بلاک چین اتریوم، پالی گان و Celo پشتیبانی می‌کند و اوپرا قصد دارد در آینده اکوسیستم‌های بیشتری را با این مرورگر ادغام کند. کاربران این مرورگر می‌توانند با استفاده از ارزهای فیات، رمزارز خریداری کرده و توکن‌های پشتیبانی‌شده را ارسال و دریافت کنند. علاوه‌براین امکان متصل کردن کیف پول‌های موجود کاربران به‌شرطی‌که با ماشین مجازی اتریوم در کیف پول داخلی این مرورگر سازگاری داشته باشند، فراهم است.

مرورگر کریپتو اوپرا همچنین از قابلیتی به‌نام Crypto Corner بهره می‌برد که خبرها و اطلاعات مروبط به ارزهای دیجیتال را به‌همراه رویدادها، ایردراپ‌ها و پادکست‌ها جمع‌آوری می‌کند تا به کاربران کمک کند همیشه از آخرین اطلاعات در این حوزه مطلع باشند.

اوپرا اعلام کرده یکی از اهداف این شرکت از انتشار مرورگر مبتنی‌بر بلاک چین این است که ناوبری در وب ۳ را به‌سادگی وب ۲ ارائه دهد. کاربران می‌توانند با استفاده از این مرورگر به توکن‌های غیرقابل معاوضه (NFT) وب ۳ و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز ازجمله هفت هزار سرویس پشیبانی‌شده در پالی گان دسترسی داشته باشند.

یورگن آرنسن، معاون اجرایی موبایل در اوپرا در بیانیه‌ای گفت:

علاقه به وب ۳ همچنان درحال افزایش است. پروژه‌ی مرورگر کریپتو اوپرا برای ساده‌سازی تجربه‌ی کاربری وب ۳ ساخته شده؛ تجربه‌ای که اغلب برای کاربران کمی گیج‌کننده بوده است.

اوپرا معتقد است استفاده از وب ۳ برای دستیابی به پتانسیل کامل و پذیرش گسترده، باید آسان باشد. مرورگر کریپتو اوپرا همچنین از قابلیت‌های امنیتی مثل مسدودکننده‌ی تبلیغات و ردیاب، مسدودکننده‌ی پنجره‌های بازشو و مسدودکننده‌ی کوکی بهره می‌برد. این مرورگر همچنین برای محافظت از عملیات استخراج رمزارز، اسکریپت‌های موسوم به Cryptojacking را مسدود می‌کند.

اوپرا درمورد رسیدگی به نگرانی‌های زیست‌محیطی مصرف بالای انرژی توسط شبکه‌های بلاک چین گفت که روی یکپارچه‌سازی راهکارهای لایه دو اتریوم کار می‌کند؛ راهکاری که قرار است اثرات زیست‌محیطی این فناوری را کاهش دهد. اوپرا در ماه فوریه اعلام کرد که راهکار لایه‌ی دوم اتریوم را در نسخه‌ی اندروید مرورگر بلاک چین خود ادغام کرده و این فناوری در نسخه‌ی iOS این مرورگر نیز ارائه شده است.

برای دانلود نسخه‌ی iOS مرورگر رمزارزی اوپرا می‌توانید به اپ‌استور مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات