واتساپ با رویکردی مشابه تلگرام به قابلیت بازخورد پیام و Communities مجهز خواهد شد

جمعه ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
واتساپ قصد دارد با ارائه‌ی قابلیت‌هایی مثل امکان ارسال بازخورد به پیام‌ها و ویژگی جدید موسوم به انجمن‌ها (Communities)، چت‌های گروهی را در پیام‌رسان خود بهبود بخشد.
تبلیغات

واتساپ یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان درسراسر جهان است. میلیاردها نفر برای برقرای تماس‌های صوتی و تصویری رایگان با دوستان و آشنایان خود از خدمات متا استفاده می‌کنند. علاوه‌براین بسیاری از افراد برای دسترسی به مشاغل، و دریافت خدمات پشتیبانی مشتری از این پیام‌رسان بهره می‌برند. با وجود روند آهسته‌ی توسعه‌ی واتساپ در مقایسه با رقبای این پیام‌رسان ازجمله تلگرام، این اپلیکیشن همچنان بر چندین منطقه‌ی در سراسر جهان تسلط دارد. یکی از ویژگی‌های اساسی واتساپ، چت‌های گروهی این پیام‌رسان است. کاربران می‌توانند با استفاده از این قابلیت به‌طور هم‌زمان با چندنفر تماس بگیرند. واتساپ اکنون رسماً اعلام کرده است که چند ویژگی جدید به بخش چت‌های گروهی اضافه خواهد کرد که شامل امکان ثبت واکنش‌ ایموجی به پیام‌ها، به‌اشتراک‌گذاری فایل‌های حجیم‌تر و موارد دیگر است. این پلتفرم همچنین قابلیت جدیدی به‌ نام Communities را برای مدیریت آسان‌تر چند گروه ارائه خواهد کرد.

واتساپ در یکی از توئیت‌های اخیر خود اعلام کرد:

ما برای ارائه‌ی قابلیت‌های جدید از جمله Communities در اواخر سال جاری بسیار هیجان‌زده هستیم. با این قابلیت می‌توانید گروه‌های مرتبط را به‌گونه‌ای به یکدیگر وصل کنید تا به شما کمک کند ارتباطات هدفمند را به‌راحتی و به‌طور خصوصی سازماندهی کنید.
قابلیت های جدید چت گروهی واتساپ

به گزارش XDA، واتساپ امروز در یک پست وبلاگی اعلام کرد قابلیت‌های جدیدی به چت‌های گروهی اضافه خواهد کرد که ازجمله می‌توان به Communities اشاره کرد؛ قابلیتی که اواخر سال جاری منتشر خواهد شد. این ویژگی جدید به کاربران امکان می‌دهد چندین گروه را برای سازماندهی بهتر با هم مرتبط کنند. این شرکت در بخشی از توضیحات خود گفت:

قابلیت انجمن‌ها در واتساپ به افراد اجازه می‌دهد گروه‌های جداگانه را با هم ترکیب کنند. افراد بدین‌ترتیب می‌توانند به‌روزرسانی‌های ارسال‌شده به همه‌ی انجمن‌ها را دریافت کرده و به‌راحتی گروه‌های گفت‌وگوی کوچک‌تر را درمورد آنچه برای آن‌ها اهمیت دارد، سازماندهی کنند. انجمن‌ها همچنین حاوی ابزارهای جدید و قدرتمندی برای مدیران خواهد بود که ازجمله می‌توان به کنترل گروه و پیام‌های عمومی اشاره کرد.

واتساپ در توئیت دیگری اشاره کرده که امکان ارسال واکنش ایموجی به پیام‌ها به‌طور گسترده‌تر به این پیام‌رسان اضافه خواهد شد. علاوه‌بر قابلیت انجمن‌ها، واتساپ چند ویژگی جدید برای چت‌های گروهی خود معرفی کرده است که عبارت‌اند از:

  • امکان به‌اشتراک‌گذاری فایل‌ تا حجم دو گیگابایت
  • واکنش‌های پیام که ابتدا فقط شامل ۶ ایموجی است و به‌مرور گسترش خواهد یافت تا امکان استفاده از همه‌ی ایموجی‌ها فراهم شود
  • قابلیت حذف پیام برای مدیران که به آن‌ها اجازه می‌دهد پیام‌های ارسال‌شده توسط هر یک از اعضا را برای همه‌ی کاربران حذف کند
  • تماس‌های صوتی بهتر با یک دکمه‌ی اختصاصی جدید که امکان اضافه شدن حداکثر ۳۲ نفر را به تماس صوتی در چت‌های گروهی ارائه می‌دهد

درحال‌حاضر مشخص نیست این قابلیت‌های جدید چه زمانی دردسترس کاربران قرار خواهد گرفت اما انتظار می‌رود واتساپ به‌زودی آن‌ها ارائه کند. البته برای استفاده از قابلیت Communities احتمالاً باید چند ماه دیگر صبر کنید زیرا این قابلیت اواخر سال جاری میلادی منتشر خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات