اپلیکیشن RealityScan اپیک از عکس‌های گوشی هوشمند مدل سه‌بعدی می‌سازد

چهارشنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
اپلیکیشن RealityScan در نسخه‌ی آزمایشی و محدود منتشر شده است و می‌تواند عکس‌های ثبت‌شده با گوشی را به‌ مدل سه‌بعدی تبدیل کند.
تبلیغات

اپیک گیمز، اپلیکیشن جدیدی را برای گوشی‌های هوشمند معرفی کرده که می‌تواند با استفاده از مجموعه‌ای از عکس‌های ثبت‌شده با دوربین گوشی، مدل‌های سه‌بعدی بسازد. ایده‌ این اپ اینگونه است که می‌توانید از آن برای اسکن یک شیء در دنیای واقعی استفاده کنید و سپس مدل سه‌بعدی آن را در بازی یا پروژه‌ی خود مورد استفاده قرار دهید.

به گزارش ورج، نحوه‌ی کارکرد اپلیکیشن RealityScan که در ویدئوی زیر مشاهده می‌کنید، شخصی را نشان می‌دهد که یک صندلی قهوه‌ای را اسکن می‌کند و نتیجه‌ی آن شبیه مدل سه‌بعدی دست‌ساز به‌نظر می‌رسد. این اپلیکیشن درحال‌حاضر به‌طور محدود و در نسخه‌ی آزمایشی ازطریق پلتفرم TestFlight اپل ارائه شده و برای ۱۰ هزار کاربر دردسترس است.

استفاده از نسخه‌ی بتای RealityScan بسیار ساده است. برای گرفتن عکس‌های اولیه، می‌توانید دکمه‌ی ثبت را در پایین اپلیکیشن نگه‌ دارید یا عکس‌ها را به‌طور جداگانه ثبت کنید. همچنین برای گرفتن عکس‌ها باید به آرامی در اطراف جسم مورد نظر حرکت کنید. اپلیکیشن از شما درخواست می‌کند حداقل ۲۰ عکس بگیرید و پس از اتمام فرایند اسکن، می‌توانید مدل سه‌بعدی تولیدشده را برای آپلود به Sketchfab (پلتفرم مدل‌سازی سه‌بعدی) ارسال کنید.

ملد سه بعدی صندلی با اپلیکیشن reality scan

کارشناس وب‌سایت ورج برای بررسی RealityScan، دو اسکن جداگانه از صندلی خود گرفته است و اشاره می‌کند که کیفیت مدل سه‌بعدی تولیدشده به‌اندازه‌ی کیفیتی که اپیک در ویدئو خود نشان می‌دهد نیست. نتیجه‌ی اسکن بطری آب نیز کیفیت خیلی خوبی نداشته است.

مدل سه بعدی بطری با اپلیکیشن reality scan

اگرچه مدل‌های تولیدشده با RealityScan توسط ورج شبیه هنرهای انتزاعی به‌نظر می‌رسند، اما دلایلی برای این مورد وجود دارد. شاید دوربین‌های آیفون ۱۲ مینی که تصاویر اولیه‌ی این مدل‌ها با آن ثبت شده، به‌اندازه‌ی کافی خوب نباشد یا شاید در اتاق محل عکس‌برداری، نور کافی وجود نداشته است. علاوه‌براین امکان دارد تعداد تصاویر اسکن‌شده از شیء کافی نبوده باشد یا زاویه‌های آن درست نباشد. علاوه‌براین، اپلیکیشن مورد اشاره فعلاً درحالت آزمایشی منتشر شده و بنابراین احتمالاً نسخه‌ی نهایی آن کیفیت بهتری ارائه خواهد کرد.

RealityScan می‌تواند ابزار بسیار مفیدی برای ایجاد سریع مدل‌های سه‌بعدی با استفاده از گوشی هوشمند باشد. دسترسی زودهنگام به نسخه‌ی نهایی این اپلیکیشن برای سیستم‌عامل iOS برای فصل بهار سال جاری میلادی برنامه‌ریزی شده و نسخه‌ی اندروید نیز اواخر سال دردسترس قرار خواهد گرفت.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات