اپیک گیمز در رقابت با استیم، از بازی‌های مبتنی‌بر بلاک چین پشتیبانی می‌کند

شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
بعد از اینکه استیم از عدم پذیرش بازی‌هایی با فناوری بلاک چین در پلتفرم خود خبر داد، اپیک گیمز رسما مجموعه قوانین کلی خود را برای پشتیبانی از این بازی‌ها منتشر کرد.
تبلیغات

به‌گزارش verge، اپیک گیمز اعلام کرده است که برخلاف رقیبش Valve، از‌این‌پس در فروشگاهش بازی‌های مبتنی‌بر بلاک چین را می‌فروشد. این در حالی است که شرکت تولیدکننده بازی‌های کامپیوتری Valve چندی پیش اعلام کرده بود که از ارائه بازی‌هایی با فناوری بلاک چین یا NFT به فروشگاه استیم خودداری خواهد کرد. با اینکه اپیک گیمز محدودیت‌هایی در ارائه بازی‌هایی با فناوری NFT دارد، قصد دارد ازطریق مذاکره با توسعه‌دهندگان، این محدودیت‌ها را از بین ببرد.

طبق گفته اپیک گیمز، بازی‌هایی که در این پلتفرم قرار می‌گیرند، باید با قوانین مالی این شرکت مطابقت داشته باشند، نحوه استفاده از بلاک چین در آن‌ها به‌وضوح بیان شده باشد، رده‌بندی سنی مناسبی داشته باشند و توسعه‌دهندگانشان به‌جای استفاده از خدمات پرداخت اپیک گیمز برای پذیرش رمزارزها، باید از سیستم‌های پرداخت مخصوص به خود استفاده کنند.

تیم سوینی، مدیرعامل اپیک گیمز، پیش‌تر اعلام کرده بود که به پشتیبانی از NFTها علاقه‌ای ندارد؛ اما حالا به‌نظر می‌رسد که این بیانیه فقط به بازی‌های خود اپیک گیمز مربوط می‌شود. اپیک گیمز به‌زودی قوانین پذیرش بازی‌های مبتنی‌بر بلاک چین و چگونگی استفاده از این فناوری را برای توسعه‌دهندگان این بازی‌ها به‌طور واضح‌تری بیان خواهد کرد. سوینی پس از انتشار این خبر اضافه کرد: «اپیک گیمز بدون قضاوت درباره بلاک چین‌ها، از نوآوری در زمینه‌های فناوری و امور مالی استقبال می‌کند.»

اعلام پذیرش اپیک گیمز از بازی‌های مبتنی‌بر بلاک چین بدین‌معنی نیست که حالا توسعه‌دهندگان سرخورده از پلتفرم استیم می‌توانند بازی‌هایشان را در پلتفرم اپیک‌ گیمز به‌راحتی برای فروش ارائه کنند؛ چراکه پذیرش این بازی‌ها در‌حال‌حاضر به‌صورت آزمایشی است و هر‌کدام تک‌تک بررسی خواهند شد؛ البته با‌‌‌توجه‌‌به شهرت اپیک گیمز، انتظار می‌رود که سخت‌گیری خاصی در این بررسی‌ها اعمال نشود.

اپیک گیمز از هر فرصتی برای انحصار بر بازار بازی‌های کامپیوتری استفاده می‌کند و حالا با پذیرش بازی‌هایی که اجازه ندارند به پلتفرم استیم وارد شوند، به‌نظر می‌رسد این بار در مسیر رقابت با Valve و جلب توجه برخی از گیمرها یا توسعه‌دهندگان این پلتفرم قرار گرفته باشد.

Enjin

بعد از اینکه استیم از عدم پذیرش بازی‌هایی با فناوری بلاک چین در پلتفرم خود خبر داد، برخی از طرفداران بازی‌های NFT به اپیک گیمز روی آوردند. هم‌زمان Enjin، شرکت فعال در ادغام NFTها در بازی‌های ویدئویی، با انتشار توییتی خواستار مذاکره با مدیر‌عامل اپیک گیمز شد.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره رقابت اپیک گیمز با استیم چیست؟ آیا اپیک گیمز می‌تواند با پشتیبانی از بازی‌های مبتنی‌بر بلاک چین توجه مخاطبان استیم را به خود جلب کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات