پیشنهادهای جدید گوگل داکس ایراد‌های نوشته‌ها را برطرف می‌کند

یک‌شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
گوگل قصد دارد با به‌کار‌گیری بیشتر هوش مصنوعی در اپلیکیشن گوگل داکس، به کاربران پیشنهاد‌های مفید‌تری برای بهبود سبک نوشتاری و اجتناب از کلمات غیرضروری ارائه می‌کند.
تبلیغات

گوگل داکس (Google Docs) سرویسی کاملاً رایگان برای ساخت، ویرایش، اشتراک‌‌گذاری و مشارکت در توسعه‌ی اسناد متنی گوگل است که امکانات زیادی دراختیار کاربران می‌گذارد. کاربران گوگل داکس می‌توانند اسناد متنی خود را در هر زمان و هر مکان تولید و ویرایش و در فضای ابری ذخیره کنند. این اپلیکیشن در برخی مواقع حتی قابلیت‌های بیشتری درمقایسه‌با اپلیکیشن مشابه مایکروسافت ارائه می‌کند.

گوگل داکس بخشی از مجموعه ورک‌اسپیس گوگل است که برای پردازش ابری و افزایش بازدهی و تعامل کاربران طراحی شده است. به‌گزارش digitaltrends، گوگل قصد دارد با استفاده‌ی بیشتر از هوش مصنوعی، این اپلیکیشن را بازهم کارآمدتر کند و ازطریق قابلیتی به نام پیشنهاد‌های کمکی نوشتاری، پیشنهاد‌های مفیدی برای بهبود سبک نوشتاری، اطمینان از قابل‌استفاده‌بودن برای همه و اجتناب از به‌کاربردن کلمات غیرضروری ارائه کند.

گوگل درمورد عرضه‌ی قابلیت پیشنهاد‌های کمکی نوشتاری این‌گونه توضیح داد:

این قابلیت جدید پیشنهاد‌های سبکی و نوشتاری مختلفی را هنگام نوشتن اسناد ارائه می‌دهد. این پیشنهاد‌ها هنگام تایپ ظاهر می‌شوند و در مواقعی که در نوشته‌ها کلمات تکراری یا غیرضروری وجود داشته باشد، به کاربر کلمات متنوع‌تر و مؤثرتری را پیشنهاد می‌دهد و کمک می‌کند تا نوشته‌ی خود را اصلاح کند.

غول جست‌وجوی اینترنتی اعلام کرد که قابلیت پیشنهاد‌های کمکی نوشتاری به کاربر کلماتی جایگزین پیشنهاد می‌دهد و از وجه معلوم استفاده می‌کند و با به‌کار‌گیری زبانی فراگیر‌تر، ساختاری مختصر و مفیدی ارائه می‌دهد. گوگل این تغییرات احتمالی را با خطی ارغوانی رنگ زیر عبارت‌ها به کاربران نمایش می‌دهد. در زبان انگلیسی، جملات را می‌توان با دو وجه معلوم یا مجهول نوشت. معمولاً وجه معلوم به وجه مجهول ارجحیت دارد؛ چراکه مستقیم‌تر و کامل‌تر کوتاه‌تر و تأکیدی‌‌تر است.

گوگل به‌طور مفصل در پست وبلاگی درباره‌ی قابلیت پیشنهاد‌های کمکی نوشتاری این‌گونه توضیح داد:

زمانی که امکان ایجاد ساختاری با وجه معلوم وجود داشته باشد یا بتوان جمله‌ای را خلاصه‌تر نوشت، پیشنهادهایی به کاربر نمایش داده می‌شود. علاوه‌براین، لحنی که بالقوه تبعیض‌آمیز یا نامناسب باشد، با پیشنهادهایی برای جامع‌ترکردن نوشته‌ها و بهبود آن برای همه‌ی مخاطبان علامت‌گذاری می‌شود.

متأسفانه همه‌ی کاربران نمی‌توانند از ابزارهای گسترش‌یافته‌ی گوگل داکس بهره‌مند شوند؛ زیرا گوگل اعلام کرده است که تنها مشترکان سرویس‌های Business Standard ،Business Plus ،Enterprise Standard ،Enterprise Plus و Education Plus در مجموعه ورک‌اسپیس گوگل می‌توانند از ابزار بهبود لحن و سَبک گسترش‌یافته‌ی گوگل استفاده کنند و مشترکان سرویس‌های Essentials ،Business Starter ،Enterprise Essentials ،Education Fundamentals ،Frontline و Nonprofits و نیز سرویس‌های G Suite Basic و Business نمی‌توانند به این ابزار دسترسی داشته باشند.

ابزار هشدار کلمات تکراری و اضافی نیز تنها برای مشترکان سرویس‌های Business Standard ،Business Plus ،Enterprise Standard ،Enterprise Plus ،Education Fundamentals ،Education Standard ،Education Plus ،Teaching و Learning Up دردسترس است. این قابلیت برای سرویس‌های Essentials ،Business Starter ،Enterprise Essentials ،Frontline و Nonprofits مجموعه ورک‌اسپیس گوگل و نیز کاربران G Suite Basic و Business دردسترس نخواهد بود.

قابلیت‌های جدید اپلیکیشن گوگل داکس در هفته‌‌های آینده به‌مرور برای استفاده آماده می‌شوند و کاربرانی که از دریافت این قابلیت محروم هستند، همچنان می‌توانند از برنامه‌های شخص ثالثی مانند Grammarly استفاده کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات