گوگل سرویس‌های داکس و شیتس و اسلایدز را آپدیت می‌کند

پنج‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
گوگل با هدف بهبود تجربه‌ی کاربری، به‌روزرسانی‌های جدیدی به سرویس‌های داکس و شیتس و اسلایدز می‌آورد که از بین آن‌ها می‌توانیم به پیش‌نمایش لینک‌ها و Smart Compose اشاره کنیم.
تبلیغات

گوگل با انتشار بیانیه‌ای رسمی، از به‌روزرسانی نرم‌افزارهای ادارای خود در پلتفرم موبایل برای کاربران سرویس G Suite خبر می‌دهد که به‌واسطه‌ی آن، قابلیت‌های جدیدی به نسخه‌ی موبایلی گوگل داکس (Google Docs) و گوگل شیتس (Google Sheets) و‌ گوگل اسلایدز (Google Slides) اضافه می‌شود. به‌لطف این به‌روزرسانی جدید، کاربران می‌توانند کارهای خود را با گوشی هوشمند ساده‌تر انجام دهند.

تغییراتی که داکس و شیتس و اسلایدز به‌خود دیده‌اند، تا حد زیادی ظاهری هستند. برای مثال، این سرویس‌ها در موبایل می‌توانند پیش‌نمایش لینک‌ها را نشان دهند و رابط کاربری بخش دیدگاه‌های آن‌ها نیز به‌روزرسانی شده است. گوگل در بخشی دیگر از بیانیه‌ی جدیدش می‌گوید حالت تاریک (Dark Mode) به اپلیکیشن‌های داکس و شیتس و اسلایدز افزوده شده است. ماه گذشته‌ی میلادی، اهالی مانتین‌ویو گفته بودند حالت تاریک برای سرویس‌های یادشده دردسترس قرار می‌گیرد.

یکی از قابلیت‌های جدید گوگل داکس این است که می‌تواند پیش‌نمایش لینک‌ها را نشان دهد. بدین‌ترتیب، اگر در داکس روی لینک ضربه بزنید، نوعی کارت پویا روی صفحه ظاهر می‌شود که حاوی اطلاعات مدنظر شما از آن لینک است. این یعنی بدون خارج‌شدن از داکس می‌توانید اطلاعات اولیه‌ای درباره‌ی لینک یادشده دریافت کنید؛ اطلاعاتی همچون ریزعکس‌ها (Thumbnail) و عناوین و توضیحات لینک‌های وب. به‌علاوه در پیش‌نمایش لینک‌ها، می‌توان فهرست آخرین فعالیت‌ها و اطلاعات صاحب فایل‌های موجود در گوگل درایو را مشاهده کرد. قابلیت جدید داکس اکنون برای iOS دردسترس قرار دارد و در هفته‌های آتی، برای کاربران سیستم‌عامل اندروید نیز دردسترس قرار می‌گیرد.

گوگل می‌گوید ناوبری در بخش دیدگاه‌های سرویس‌های داکس و شیتس و اسلایدز بهبود پیدا کرده است. پیش‌ازاین، مجبور بودید هریک از دیدگاه‌ها را به‌صورت مجزا در سند مدنظر خود انتخاب کنید؛ بااین‌حال در نسخه‌ی جدید به‌لطف روی‌کارآمدن رابط کاربری بهبودیافته، می‌توانید به‌سادگی در بین دیدگاه‌ها ناوبری کنید. قابلیت یادشده اکنون برای کاربران اندرویدی دردسترس قرار دارد و در ماه‌های آینده، رسما دردسترس دارندگان دستگاه‌های مبتنی‌بر iOS هم قرار می‌گیرد. 

آپدیت پنل کامنت ها در گوگل داکس و شیتس و اسلایدز / Google

رابط کاربری جدید بخش دیدگاه‌ها به شما امکان می‌دهد ازطریق یک صفحه در بین آن‌ها ساده‌تر ناوبری کنید.

در به‌روزرسانی جدید گوگل اسلایدز، امکان ناوبری عمودی فراهم شده است. این یعنی می‌توانید به‌صورت عمودی اسکرول کنید تا در بین اسلایدهای مختلفی جابه‌جا شوید که وارد سرویس اسلایدز کرده‌اید. به‌علاوه، برای بررسی بهتر محتوا می‌توانید با انگشت خود روی آن‌ها بزرگ‌نمایی کنید. تغییری که در اسلایدز اعمال شده، به شما امکان می‌دهد هنگام راه‌رفتن به‌سادگی و با سرعت بیشتر انواع اسلایدها را بررسی کنید. به‌روزرسانی جدید اسلایدز در مواقعی بسیار به‌کار می‌آید که دیرتان شده باشد. قابلیت ذکرشده نیز در هفته‌های آینده برای کاربران اندروید و در ماه‌های آینده برای کاربران iOS منتشر خواهد شد.

گوگل داکس به قابلیت Smart Compose مجهز شده است. برخی از کاربران از Smart Compose متنفرند؛ اما افراد زیادی هم پیدا می‌شوند که آن را دوست داشته باشند. بااین‌همه، نمی‌توانیم کتمان کنیم قابلیت Smart Compose می‌تواند زمانِ تلف‌شده را کاهش دهد. در سال ۲۰۱۸، گوگل قابلیت Smart Compose را برپایه‌ی هوش مصنوعی توسعه داد و به جیمیل و سپس در سال ۲۰۱۹ نیز، آن را به نسخه‌ی وب گوگل داکس اضافه کرد. گوگل می‌گوید Smart Compose به نسخه‌ی موبایلی داکس هم اضافه می‌شود. این قابلیت در هفته‌های آتی برای دارندگان گوشی‌های iOS و اندروید دردسترس قرار می‌گیرد.

سال گذشته، گوگل تغییراتی روی G Suite اعمال کرد تا کاربران نسخه‌ی وب این سرویس بتوانند ساده‌تر از قبل، اسناد ساخته‌شده‌ با مجموعه‌ابزار مایکروسافت آفیس را ویرایش کنند. حال پس از مدت‌ها، همین قابلیت قرار است به نسخه‌ی موبایلی گوگل داکس و شیتس و اسلایدز اضافه شود. نسخه‌ی اندرویدی این سرویس‌ها نیز در هفته‌‌های آینده میزبان این قابلیت می‌شود. ناگفته نماند گوگل قصد دارد قابلیت مذکور را پیش از پایان سال جاری میلادی برای سیستم‌عامل iOS دردسترس قرار دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات