ممنوعیت تلگرام در برزیل برداشته شد

دوشنبه ۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
قاضی دیوان عالی که دو روز پیش دستور مسدود‌شدن اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام در برزیل را صادر کرده بود، پس از رعایت مقررات حکم را لغو کرد.
تبلیغات

به‌نقل از theverge و براساس گزارش نیویورک تایمز (NYT)، برزیل دستور ممنوعیت تلگرام را پس از اینکه دیوان عالی این کشور روز جمعه این برنامه‌ی پیام‌رسان را به‌دلیل عدم رعایت دستورهای دیوان مسدود کرده بود، لغو کرد.

دیوان پس از اعمال چند تغییر در تلگرام در جهت جلوگیری از نشر اطلاعات نادرست در کشور، از ممنوعیت خود عقب نشینی کرد. این تغییر شامل حذف اطلاعات طبقه‌بندی به‌اشتراک گذاشته‌شده توسط رئیس جمهور برزیل، ژایر بولسونارو و حذف حساب‌های متعلق به آلن دوس سانتوس، فعال و حامی بولسونارو که متهم به انتشار اطلاعات نادرست است، می‌شود.

افزون‌براین، تلگرام قول داد تا به پست‌هایی که دارای اطلاعات نادرست هستند، برچسب بزند و آنهایی که حاوی اطلاعات واقعی هستند را گسترش دهد. به‌گزارش نیویورک تایمز، این سازمان همچنین کارکنان خود را موظف کرد تا مراقب صد کانال محبوب برزیل باشند.

با بیش از ۱٫۱ میلیون مشترک در این شبکه‌ی اجتماعی، تلگرام به کانال ارتباطی محبوبی برای ژایر بولسونارو، رئیس جمهور برزیل تبدیل شده است. وی در حال حاضر به‌دلیل افشای اسناد پلیس تحت بازجویی قرار دارد و در گذشته نیز به انتشار اطلاعات نادرست متهم شده است.

الکساندر دو مورائس، قاضی دیوان عالی، از مخالفان رئیس جمهور بولسونارو، دستور ممنوعیت این اپلیکیشن را صادر کرد که تنها دو روز به‌طول انجامید. پس از لغو حکم، پاول دوروف، بنیانگذار تلگرام، از دیوان عالی عذرخواهی کرد و دلیل آن را «مشکل ارتباطی» دانست که به‌گفته‌ی او به‌دلیل ایمیل های نابجا بوده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات