گوگل اخیراً به‌روزرسانی‌های زیادی برای اپلیکیشن‌های خود ارائه کرده است

جمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
گوگل به‌تازگی به‌روزرسانی‌های مهمی برای اپلیکیشن‌های پیام‌رسان، Photos، گوگل تی‌وی، جی‌بورد و غیره ارائه داده است. به‌عنوان مثال می‌توانید با دستورهای صوتی در اندروید Auto، هزینه‌ی پارکینگ را پرداخت کنید.
تبلیغات

به‌روزرسانی سیستم‌عامل اندروید اهمیت بسیار زیادی دارد. گوگل در کنار ارائه‌ی طرح‌ها و قابلیت‌های جدید، وصله‌های امنیتی جدیدی برای این سیستم‌عامل منتشر می‌کند. بااین‌حال، به‌روزرسانی اپلیکیشن‌ها نیز برای بسیاری افراد مهم است.

به گزارش Android authority، با در نظر گرفتن اهمیت به‌روزرسانی اپلیکیشن‌ها، گوگل طی چند ماه گذشته، بسیاری از اپلیکیشن‌های خود را به‌روز کرده است. به‌عنوان مثال می‌توان به تغییرات اعمال‌شده در اپلیکیشن پیام‌رسان گوگل اشاره کرد که مشکل آزاردهنده‌ی واکنش‌های iMessages را رفع کرد. بااین‌حال، تعدادی از اپلیکیشن‌های به‌روزرسانی‌شده توسط گوگل، چندان مورد توجه وب‌سایت‌های خبری قرار نگرفت.

اکنون گوگل فهرست کاملی از مهم‌ترین به‌روزرسانی‌هایی را که اخیراً برای اپلیکیشن‌های خود ارائه کرده، به‌اشتراک گذاشته است. برخی از قابلیت‌ها در فهرست کاملاً جدید بوده و برخی دیگر فقط به تغییراتی که در ویژگی‌های قبلی اعمال شده است اشاره دارد. در ادامه مروری کلی بر فهرست ارائه‌شده توسط گوگل خواهیم داشت.

اپلیکیشن Messages

واکنش‌های iMessage: واکنش‌های کاربران iMessage اکنون در پیام‌های متنی به‌صورت ایموجی نشان داده می‌شود.

دسته‌بندی: اکنون می‌توانید متن‌های شخصی و کاری را با ضربه زدن روی دسته‌های مختلف در بالای صندوق ورودی، مشاهده کنید.

پاکسازی OTP: با استفاده از این قابلیت می‌توانید ۲۴ ساعت پس از دریافت پیامک‌های حاوی رمزهای عبور یک‌بار مصرف، آن‌ها را به‌طور خودکار حذف کنید.

Nudges: یادآوری‌های سریع برای پاسخ دادن به پیام‌هایی که ممکن است از دست داده باشید.

یادآوری‌های تولد: اگر مخاطبی در برنامه‌ی مخاطبان گوگل داشته باشید که تاریخ تولدش در آن ذکر شده است، زمانی که پیام‌ها را باز می‌کنید یا با او وارد مکالمه شوید، در آن روز یادآوری مربوط به تولد را مشاهده خواهید کرد.

یکپارچه‌سازی با Photos: گوگل درحال ادغام یکی دیگر از اپلیکیشن‌های فوق‌العاده محبوب خود با اپلیکیشن پیام‌رسانی است. اکنون می‌توانید ویدیوهای خود را با کیفیت بالا با دوستان iOS خود نیز به‌اشتراک بگذارید. اپلکیشن‌ پیام‌رسان گوگل اکنون ویدئوها را به‌عنوان پیوندهای Photos ارسال می‌کند.

پیش‌نمایش‌های یوتیوب: می‌توانید پیش‌نمایش ویدئو را به‌طور مستقیم در پیام‌های اپیلیکشن پیام‌رسان مشاهده کنید.

تصحیح دستور زبان: این قابلیت هنگام تایپ متن‌ها، املا و دستور زبان شما را تصحیح می‌کند. این ویژگی برای حفظ حریم خصوصی کاربر به‌طور کامل روی دستگاه اجرا می‌شود. این قابلیت ابتدا فقط برای کاربران گوشی‌های سری پیکسل منتشر شد و حالا دردسترس همه‌ی کاربران اندرویدی قرار گرفته است.

ایموجی کیچن (Emoji Kitchen): ابزار محبوب ایجاد استیکر گوگل اکنون بیش از دو هزار گزینه‌ی جدید دراختیار کاربران قرار می‌دهد.

اپلیکیشن‌ Photos

تاری پرتره: اگر مشترک سرویس گوگل وان هستید یا یک دستگاه پیکسل دارید، به‌زودی امکان استفاده از قابلیت تاری پرتره در موضوعات بیشتری دردسترس شما خواهد بود که ازجمله می‌توان به حیوانات خانگی، غذا و گیاهان اشاره کرد. حتی می‌توانید این جلوه را به عکس‌هایی که قبلاً گرفته‌اید نیز اضافه کنید.

سایر برنامه‌های گوگل

گوگل تی‌وی: ویژگی جدیدی به‌نام هایلایت‌ها (Highlights)، آخرین داستان‌های مربوط به برنامه‌های تلویزیونی مورد علاقه‌ی شما را گرد هم می‌آورد.

اندروید اوتو (Android Auto): اکنون می‌توانید فقط با استفاده از صدای خود، هزینه پارکینگ را پرداخت کنید.

اشتراک‌گذاری در نزدیکی: اکنون امکان اشتراک‌گذاری محتوا با چندین نفر به‌طور هم‌زمان وجود دارد.

ابزارک‌ها: ابزارک جدید برای زمان صفحه‌نمایش به افراد کمک می‌کند تا مدت کارکرد نمایشگر دستگاه خود مطلع شوند.

رونویسی زنده: این ویژگی اکنون بدون نیاز به اتصال اینترنتی کار می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات