قابلیت تصحیح دستور زبان Gboard برای گوشی‌های پیکسل قدیمی‌تر از پیکسل ۶ دردسترس قرار گرفت

شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
قابلیت تصحیح دستور زبان اپلیکیشن کیبورد GBoard که به‌طور انحصاری فقط برای دارندگان گوشی‌های سری پیکسل ۶ ارائه شده بود، اکنون برای سایر دستگاه‌های سری پیکسل نیز دردسترس قرار گرفته است.
تبلیغات

سری پیکسل ۶ همان‌ تجربه‌ی نرم‌افزاری ارائه‌شده در سایر گوشی‌های پیکسل گوگل را به کاربران ارائه می‌کند؛ اما چند قابلیت نرم‌افزاری انحصاری نیز دارد. یکی از ویژگی‌های اختصاصی پرچم‌داران جدید گوگل، قابلیت تصحیح دستور زبان در اپلیکیشن کیبورد Gboard بود که با بهبود دستور زبان پیام‌ها را به جملات واقعی استاندارد تبدیل می‌کند. حالا این قابلیت برای سایر گوشی‌های پیکسل نیز دردسترس قرار گرفته است.

به‌گزارش XDA، گوگل ماه اکتبر برای اولین‌بار قابلیت تصحیح دستور زبان را در پستی وبلاگی معرفی کرد و گفت:

ما در حال راه‌اندازی ویژگی تصحیح دستورزبان هستیم که به‌طور مستقیم روی Gboard گوشی‌های سری پیکسل ۶ تعبیه شده است. هنگامی که کاربر در حال تایپ است، این ویژگی ضمن حفظ حریم خصوصی وی، اشباهات دستور زبان را شناسایی و اصلاح می‌کند. این ویژگی ابتدا فقط برای زبان انگلیسی دردسترس قرار گرفته است.
تصحیح دستورزبان Gboard

پیش‌ازاین، امکان استفاده از قابلیت تصحیح دستور زبان Gboard روی سایر گوشی‌های اندرویدی با تغییر فایل build.prop فعال می‌شد و حالا این ویژگی رسماً برای برخی از مدل‌های قدیمی‌تر گوشی‌های سری پیکسل ارائه شده است. BinkReddit متوجه شد که این قابلیت روی پیکسل ۵ کار می‌کند و وب‌سایت اندرویدپلیس نیز تأیید کرده که این ویژگی روی گوشی‌های پیکسل 5a و 3a نیز فعال شده است. علاوه‌براین، وب‌سایت 9to5Google اعلام کرده است که قابلیت تصحیح دستور زبان Gboard روی گوشی‌های پیکسل 5a تا 4a فعال است.

اگر به استفاده از قابلیت تصحیح دستور زبان Gboard تمایلی ندارید، می‌توانید با مراجعه به بخش تنظیمات، آن را غیرفعال کنید. گفتنی است گوگل به‌تازگی به‌روزرسانی نرم‌افزاری جدیدی را خارج از وصله‌های امنیتی معمولی ماهانه، برای پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو منتشر کرده است. این به‌روزرسانی شامل چند اصلاحیه‌ی امنیتی و به‌روزرسانی دوربین HAL APEX و کتابخانه‌ی RIL HAL سامسونگ است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات