فایرفاکس ۹۸ با ارائه‌ی قابلیت‌های شخصی‌سازی جدید در نسخه‌ی اندروید و iOS منتشر شد

چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
نسخه‌ی ۹۸ مرورگر موزیلا فایرفاکس برای پلتفرم‌های مختلف منتشر شد. این نسخه قابلیت‌های شخصی‌سازی جدیدی دراختیار کاربران اندروید و iOS قرار می‌دهد.
تبلیغات

فایرفاکس از معدود مرورگرهایی است که از موتور رندر کرومیوم بهره نمی‌برد و این ویژگی به موزیلا اجازه داده است تا قابلیت‌های جدید وب و تغییرات عملکرد را در هسته‌ی فایرفاکس آزمایش کند؛ تغییراتی که نگهداری آن برای مروگرهای مبتنی‌بر کرومیوم غیرعملی یا دشوار است. فایرفاکس ۹۸ اکنون روی پلتفرم‌های دسکتاپ و موبایل عرضه شده و این‌ بار موزیلا به‌جای بهینه‌سازی موتور مرورگر، روی طراحی تمرکز کرده است.

به گزارش XDA، فایرفاکس از سال‌ها قبل در پلتفرم‌های دسکتاپ، از پس‌زمینه‌های سفارشی در صفحه‌ی اصلی پشتیبانی می‌کند و کتابخانه‌ای گسترده از تم‌ها را دراختیار کاربران قرار می‌دهد. اکنون این قابلیت در نسخه‌ی اندروید و iOS نیز دردسترس خواهد بود. ملیسا چانگ، طراح رابط‌ کاربری موزیلا، اولین دسته از تصویر زمینه‌های این فایرفاکس را طراحی کرده است. علاوه‌براین فایرفاکس تصویر زمینه‌هایی را از فیلم جدید پیکسار به‌ نام Turning Red ارائه می‌دهد.

فایرفاکس ۹۸

فایرفاکس iOS همچنین امکان قرار دادن نوار جست‌وجو را در بالا یا پایین صفحه ارائه می‌دهد و این قابلیتی است که از مدتی قبل برای کاربران اندروید دردسترس قرار گرفته بود، زیرا بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند نوار جست‌وجو در گوشی هوشمند آن‌ها در بخش پایینی نمایشگر قرار گیرد؛ چون در این حالت امکان دسترسی به این بخش به‌خصوص در دستگاه‌هایی که از نمایشگرهای بزرگ بهره می‌برند، آسان‌تر خواهد بود.

نسخه‌ی دسکتاپ فایرفاکس ۹۸ نحوه‌ی مدیریت دانلودها را تغییر می‌دهد و به‌جای نمایش پیش‌فرض یک پنجره‌ی بازشو، اکنون فایل‌ها به‌طور خودکار دانلود خواهند شد؛ درست مثل عملکرد دانلود فایل روی کروم و سایر مرورگرهای وب.

در نهایت مرورگر فایرفاکس فوکوس در اندروید، به‌زودی حالت HTTPS اجباری را ارائه خواهد کرد؛ قابلیتی که وب‌سایت‌ها و منابعی را که فاقد SSL باشند، بارگیری نخواهد کرد.

شما می‌توانید نسخه‌ی ۹۸ فایرفاکس را برای پتلفرم موردنظر خود دانلود کنید. این مرورگر برای دسکتاپ، اندروید و iOS دردسترس قرار گرفته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات