سامسونگ والت؛ ابزاری برای ذخیره‌سازی ارز دیجیتال و اطلاعات شخصی

پنج‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ در رویداد آنپکد شب گذشته از کیف پول خود رونمایی کرد. کاربران می‌توانند ارزهای دیجیتال و اطلاعات شخصی دیگر از‌ جمله سوابق تزریق واکسن را در این کیف نگه‌داری کنند.
تبلیغات

کیف پول سامسونگ موسوم‌ به سامسونگ والت (Samsung Wallet) در مراسم آنپکد شب گذشته رسماً معرفی شد. این ابزار می‌تواند شناسه‌های شخصی از‌ جمله اطلاعات دانشجویی، گواهی‌نامه رانندگی و شناسه‌های دولتی، کلید‌های دیجیتال خانه یا خودرو، کارت‌های نقدی و اعتباری، کارت پرواز و سوابق واکسیناسیون را در خود جای دهد. کاربران همچنین قادر خواهند بود از این کیف دیجیتال برای دسترسی و نگه‌داری ارزهای دیجیتال استفاده کنند.

ZDNet می‌نویسد سامسونگ والت امکان پرداخت ایمن را فراهم می‌کند که این ویژگی احتمالاً با سرویس سامسونگ‌پی انجام خواهد شد. کیف پول سامسونگ در همه‌ی گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۲ پشتیبانی می‌شود. بااین‌حال، مشخص نیست که آیا گوشی‌های قدیمی‌تر سری گلکسی از این کیف پشتیبانی خواهند کرد یا خیر.

اطلاعات شخصی کاربران در سری گلکسی اس ۲۲ توسط پلتفرم Knox Vault محافظت می‌شود؛ قابلیتی که از پردازنده و حافظه‌ی ایمن خود استفاده می‌کند. Knox Vault رمزهای عبور، کلیدهای بلاک چین و سایر اطلاعات حساس را از سیستم‌عامل اصلی گوشی جدا می‌کند تا امنیت افزایش یابد.

سامسونگ‌پی به‌کاربران این امکان را می‌دهد که اطلاعات مشابه را به استثنای ارزهای دیجیتال، ذخیره کنند و همچنین پرداخت‌های خود را با امنیت بالا انجام دهند. باید دید آیا عملکردهای ذخیره‌سازی به کیف پول سامسونگ منتقل خواهد شد؟

کیف پول سامسونگ یک رقیب جدید برای کیف پول اپل است. کیف پول اپل نیز به کاربران اجازه می‌دهد اطلاعات پرداخت مشابه و داده‌های شخصی را ذخیره کنند. البته کیف پول شرکت اهل کوپرتینو درحا‌ل‌حاضر به‌کاربران اجازه‌ی ذخیره‌ی سوابق ارزهای دیجیتال یا واکسیناسیون را نمی‌دهد.

ذخیره‌ی سوابق تزریق واکسن کار سختی نیست، اما با توجه به اینکه برخی از دولت‌های ایالتی از جمله کلرادو و نیویورک، محدودیت‌های کرونایی را برداشته و انتخاب را به مشاغل فردی واگذار کرده‌اند، جالب است که ببینیم این ابزار چه تعداد کاربر جذب خواهد کرد. امکان ذخیره‌ی ارزهای دیجیتال، قابلیتی فریبنده به‌ نظر می‌رسد، بااین‌حال، سامسونگ اطلاعات زیادی در‌ مورد قابلیت‌های مدیریت دارایی در کیف پول خود منتشر نکرده است.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات